تویوتا سوپرا اسپرت مجهز به سقف تارگا معرفی شد

شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
تویوتا در SEMA امسال از چند محصول شامل خودروی مفهومی GR Supra Sport Top مجهز به سقف تارگا، نسخه Heritage سوپرا و تریلر مفهومی تاکوما رونمایی کرد.
تبلیغات

تویوتا به‌تازگی موج جدید محصولات خود را برای نمایشگاه SEMA360 در فضای وب به نمایش گذاشته است که شامل GR Supra Sport Top مدل ۲۰۲۱، تریلر مفهومی TRD-Sport برای تویوتا تاکوما و نسخه‌ای جدید از مدل 2020 GR Supra Heritage Edition می‌شود.

اد لاوکس، معاون بازاریابی تویوتا، در این زمینه می‌گوید:

ما چهار خلاقیت برای اشتهای سیری‌ناپذیر هواداران تویوتا داریم شامل مدلی جدید از GR Supra با رنگ‌آمیزی دستی و سفارشی، دو خودوی مخصوص دریفت از GR Supra و وانت تاکوما. اما ما بهترین‌ها را برای آخر ذخیره کردیم و امروز مفتخریم که جدیدترین ساخته‌های خود شامل ۲۰۲۱ GR Supra Sport Top و تریلر TRD-Sport را نیز در میان برخی موارد به نمایش می‌گذاریم.

تویوتا GR سوپرا Sport Top مدل ۲۰۲۱ 

در حقیقت این نمونه اولیه‌ای به شمار می‌رود که بر اساس نسخه GR Supra Heritage Edition ساخته شده و دارای نشانه‌ها و به‌روزرسانی‌ها مشابه اما با سقف جداشدنی است. طرح سقف دارای دو صفحه ترکیبی چاپ سه‌بعدی است که طبق خطوط بدنه خودرو رسم شده‌اند و به تویوتا سوپرا اجازه می‌دهد شکل بدنه را در کنار شیشه جلو و سقف خارجی حفظ کند. به منظور حفظ یکپارچگی ساختار خودرو، تقویت‌کننده‌هایی به سازه‌های بدنه خارجی سقف و همچنین زیر بدنه (از محل قرارگیری پیشرانه تا عقب خودرو) اضافه شدند.

خودروی مفهومی تویوتا GR سوپرا اسپرت تاپ / Toyota GR Supra Sport Top سفید رنگ در کنار نسخه قرمز رنگ هریتیج

تغییرات دیگر شامل دیفیوزر عقب بازطراحی‌شده، تنظیمات جدید اگزوز شامل لوله‌های خروجی دوتایی در مرکز، بال مخصوص با الهام از MK IV، چراغ‌های عقب گرد و رنگ بدنه سفید است.

مارتی شورتر، سرپرست تولید این محصول، می‌گوید:

تویوتا واقعاً می‌خواست همنشینی برای نسخه Heritage داشته باشد؛ اما ساخت این مدل آسان نبود و ما فکر زیادی برای برش سقف و برداشتن قسمت قابل توجهی از ساختار خودرو کردیم. این کار بسیار پیچیده‌تر از چیزی بود که در ابتدا فکر می‌کردیم. برداشتن قسمت فوقانی خودرو بسیار سخت بود و برای حفظ استحکام GR Supra به کارهای ابتکاری نیاز داشت. من عاشق طرح آن هستم و امیدوارم دیگران نیز آن را دوست داشته باشند. 

با آماده‌سازی تویوتا GR Supra Sport که برای حضور در نمایشگاه دیجیتال SEMA امسال برنامه‌ریزی شده است، بار دیگر روح تویوتا سوپرا مجهز به سقف تارگا که در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی ساخته‌ می‌شد، زنده شد. تویوتا برای ساخت خودروی مفهومی GR Supra Sport Top از طرح سقف سوپرا تارگا A80 الهام گرفته است؛ درحالی‌که این مدل به‌عنوان زیرساخت از مدل سقف‌دار تویوتا سوپرا GR Supra ۲۰۱۹ ملقب به A90 بهره می‌برد. علاوه بر این، نسخه Heritage هم وجود دارد که سال گذشته طی نمایشگاه SEMA در لاس وگاس رونمایی شد.

نمای جلو خودرو تویوتا GR سوپرا اسپرت تاپ / Toyota GR Supra Sport Top سفید رنگ

تویوتا با همکاری شرکت  KC’s Paint Shop مستقر در تگزاس، کار ساخت خودروی مفهومی سوپرا تارگا را به سرانجام رساند. آن‌ها برای انجام کار و تبدیل تویوتا سوپرا کوپه به یک خودروی اسپرت روباز به ابزار برش متفاوتی روی آوردند. تویوتا به‌ جای قسمت برداشته‌شده از سقف خودرو، یک جفت پنل ترکیبی ساخته‌شده با چاپ سه‌بعدی قرار داده است که کاملا با شکل خودرو مطابقت دارد.

نتیجه نهایی کاملا چشم‌گیر به نظر می‌رسد؛ زیرا هنگام قرار گرفتن دو قطعه سقفی، به‌سختی می‌توان فهمید که این خودرو، تویوتا سوپرا تارگا است یا مدل کوپه معمولی. طرح اصلی بدنه خودرو با استفاده از هدر اصلی شیشه جلو و شکل‌های ساختار بدنه سقف خارجی در دو طرف راننده و سرنشین حفظ شد. به نظر می‌رسد این طراحی اصلی خودرو است؛ حتی اگر بدانیم دقیقاً با طرحی تغییریافته سروکار داریم.

تویوتا GR Supra Sport Top چیزی بیش از برداشتن سقف ثابت و جایگزینی آن با پنل‌ برداشتنی است؛ زیرا تیم پشتیبان پروژه از قسمت روبه‌روی پیشرانه تا سپر عقب، تقویت‌کننده‌هایی در زیر خودرو اضافه کرد. علاوه بر این، بدنه بیرونی تقویت شده است تا صلابت و استحکام GR Supra را حتی در شرایط رانندگی اسپرت حفظ کند.

ممکن است تصمیمات تویوتا باعث تعجب برخی از افراد شود؛ چرا که خودروساز ژاپنی حاضر نیست خودروی مفهومی مخصوص نمایشگاه SEMA را به محصولی تبدیل کند که واقعاً بتوان آن را خرید. شاید بی‌ام‌و زیاد از تبدیل این مدل مفهومی به محصول تولیدی خوشحال نشود؛ زیرا می‌تواند بر فروش Z4 که تویوتا سوپرا بر اساس آن ساخته شده است، تأثیر منفی بگذارد. بی‌ام‌و Z4 سقف برقی جمع‌شدنی دارد؛ درحالی‌که تویوتا سوپرا دارای سقف جداشدنی با پنل‌هایی است که فرد باید خودش آن‌ها را بیرون بیاورد.

سوپرا اولین خودروی اسپرت تویوتا نیست که سقف ثابت خود را در دوران مدرن از دست می‌دهد؛ تویوتا ۸۶ در سال ۲۰۱۳ فرایند مشابهی برای ساخت خودروی مفهومی FT 86 پشت سر گذاشت. این مدل به ‌جای استفاده از تنظیمات تارگا، از سقف پارچه‌ای با کارکرد الکتریکی بهره می‌برد. در سال ۲۰۱۹، تویوتا اعتراف کرد این مدل مفهومی طی برهه‌ای تقریبا به مدل تولیدی تبدیل شده است؛ اما در نهایت هرگز این اتفاق نیفتاد.

آیا تویوتا به‌ جای تداوم نسخه سلیکا (Celica)، از تنظیمات تارگا که برای اولین ‌بار در سال ۱۹۸۶ برای مدل نسل سوم سوپرا به کار گرفت دوباره استفاده می‌کند؟ قطعا گذشت زمان درستی این موضوع را نشان خواهد داد.

تریلر TRD-Sport

به‌عنوان طرحی مفهومی و راه‌ حلی برای تفریح و گردش، تریلر جدید برای تویوتا تاکوما در نظر گرفته شده است که به کاوشگران اجازه می‌دهد قبل از ادامه ماجراجویی‌های آف‌رود (خارج از جاده)، اردوگاه خود را سریعاً راه‌اندازی کنند.

تویوتا تاکوما / Toyota Tacoma مجهز به تریلر

لاوکس می‌گوید:

از مدت‌ها قبل علاقه به سفرهای خارج از جاده و مسیرهای ناشناخته وجود داشته است؛ اما چنین محصولاتی در سال ۲۰۲۰ به سطح بالاتری رسیده‌اند. با توجه به اعتبار و شهرت زیاد تویوتا در زمینه آف‌رود، ما فکر کردیم ایجاد تریلری مناسب برای سفرهای زمینی وانت و خودروهای شاسی‌بلند واقعاً جالب است.

خودروساز ژاپنی از کفی عقب تاکوما به‌عنوان پلتفرمی کامل برای سفرهای آف‌رود نام می‌ِبرد که به نظر می‌رسد بسیار خوب طراحی و ساخته شده و جادار است. هدف بعدی، افزودن راحتی سرنشینان خودرو در عین حفظ مرکز ثقل پایین و زاویه دید عالی بود.

از جمله امکانات این تریلر می‌توان به بالابر، چادر چهارنفره یاکیما با نگهدارنده تیرک سایبان، توالت و سطل آشغال سفارشی، یخچال، بخاری آب گرم، دوش حمام، ژنراتور، باتری Optima Yellow Top، مخزن ذخیره آب شیرین ۱۶ گالنی، مخزن ۱۵ گالنی نگهدارنده آب خاکستری (فاضلاب) و سینک ظرفشویی و اجاق گاز اشاره کرد.

تریلر تویوتا تاکوما / Toyota Tacoma برای سفر آفرود

در صورت استقرار کامل، این تریلر می‌تواند محل مناسبی برای کمپینگ باشد و حتی به لطف چند چراغ LED و لوازم جانبی ساخت شرکت RIGID، محیط اطراف را به‌خوبی روشن کند.رینگ‌های TRD Pro به لاستیک General Grabber X3 ۲۸۵/۷۰/۱۷ مجهز شده‌اند.

نسخه ۲۰۲۰ GR Supra Heritage

نمای جلو تویوتا GR سوپرا اسپرت هریتیج ادیشن / Toyota GR Supra Sport Heritage Edition قرمز رنگ

تویوتا به دلیل محبوبیت نسخه Heritage پس از رونمایی در سال ۲۰۱۹، این نمونه اولیه را برای حضور در نمایشگاه SEMA ترجیح داد. این خودرو دارای پیشرانه‌ای با قدرت ۵۰۰ اسب ‌بخار (توربوشارژ و ECU اصلاح‌شده)، استفاده مجدد از رنگ قرمز برای بدنه، به ‌علاوه چراغ‌های جلو سفارشی، چراغ‌های عقب و بال عقب به سبک MK IV است. برای اطمینان از عملکرد مطلوب، تویوتا همچنین ترمزهای بزرگ‌تر و سیستم تعلیق جلو و عقب سفارشی به آن اضافه کرد.

نمای سه چهارم تویوتا GR سوپرا اسپرت هریتیج ادیشن / Toyota GR Supra Sport Heritage Edition قرمز رنگ
نمای جلوپنجره تویوتا GR سوپرا اسپرت تاپ / Toyota GR Supra Sport Top سفید رنگ
نمای جانبی تویوتا GR سوپرا اسپرت تاپ / Toyota GR Supra Sport Top سفید رنگ در کنار مدل هریتیج
نمای داخل تویوتا GR سوپرا اسپرت تاپ / Toyota GR Supra Sport Top سفید رنگ
نمای سه چهارم تویوتا GR سوپرا اسپرت تاپ / Toyota GR Supra Sport Top سفید رنگ و مدل قرمز رنگ هریتیج ادیشن
نمای عقب تویوتا GR سوپرا اسپرت تاپ / Toyota GR Supra Sport Top سفید رنگ
نمای عقب تویوتا GR سوپرا اسپرت تاپ / Toyota GR Supra Sport Top سفید رنگ
نمای جانبی تویوتا GR سوپرا اسپرت تاپ / Toyota GR Supra Sport Top
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات