تولید خودروی هوشمند و ارزان قیمت در ایران

سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
طرح تولید خودروی مدرن و اقتصادی، در جلسه مشترک وزیر صنعت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بررسی شد. این طرح با تکیه بر توانمندی‌های داخلی اجرا می‌شود.
تبلیغات

معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهور از برنامه‌ریزی برای طراحی خودروهای به‌روز و ارزان‌قیمت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور خبر داد. به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، سورنا ستاری در نشست مشترک با وزیر صنعت و رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب درباره بررسی طرح تولید خودروی به‌روز و اقتصادی، گفت:

ایجاد نوآوری با استفاده از طراحی‌های داخلی بیشتر خواهد شد و به همین دلیل، در طرح تولید خودروی ارزان‌قیمت و به‌روز روی طراحی با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور تأکید داریم.چنانچه طراحی دست مهندسان داخلی باشد، خلق خودرو خواهیم کرد. باید از کپی‌کاری در حوزه خودرو و مونتاژ خارج شویم و به سمت خلق خودرو با استفاده از طراحی نیروهای متخصص کشورمان و نخبگان حرکت کنیم.

هوشمندسازی در صنعت خودرو

معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهور ضمن تأکید بر اینکه آینده صنعت خودرو در هوشمندسازی است، افزود:

... کشور ما نیز در آینده باید به سمت تولید خودروهای هوشمند و برقی برود تا از این موضوع عقب نمانیم که این مهم نیز در دستور کار قرار دارد.

در این جلسه با حضور علی‌رضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، طرح تولید خودروی مدرن و اقتصادی با ورود به عمق داخلی‌سازی بیشتر، توجه به تاب‌آوری و پلتفرم‌های مشترک با استفاده از ظرفیت دو خودروساز بزرگ کشورمان (ایران‌خودرو و سایپا) و همچنین بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: «به‌ دنبال طراحی خودروهای مدرن و ارزان‌قیمت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشورمان هستیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات