نسل جدید سوبارو BRZ معرفی شد

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
تنها محصول دیفرانسیل عقب سوبارو برای سال ۲۰۲۲، متحول خواهد شد. نسل بعدی BRZ با پیشرانه قوی‌تر تولید می‌شود و احتمالا مقدمه‌ای بر ساخت مدل جدید تویوتا GT86 خواهد بود.
تبلیغات

تولید سوبارو BRZ، هم‌زمان با تویوتا GT86 در سال ۲۰۱۲ آغاز شد. باگذشت ۹ سال، محصول تویوتا با تغییرات جزئی در نمای بدنه و عملکرد پیشرانه تولید می‌شود؛ اما سوبارو از اواسط سال آینده، محصولی کاملا جدید را جای‌گزین نسل اول خواهد کرد.

فروش بسیار خوب کراس‌اورها در بازار جهانی، علاقه عمومی به خودروهای اسپرت سدان و هاچبک را کاهش داده است. حالا بسیاری از برندهای مشهور دنیا، تولید مدل‌های دودر چهارنفره (۲+۲) را متوقف کرده‌اند. کوپه‌های اسپرت اقتصادی، مثل سوبارو BRZ، به لطف سیستم دیفرانسیل عقب و جعبه‌دنده دستی، محصولی مناسب علاقه‌مندان رانندگی در پیست و حرکات نمایشی هستند.

نسل جدید BRZ، چراغ‌های باریک با گوشه‌های خمیده خواهد داشت که از نظر ابعاد و حالت مثلثی، بی‌شباهت به مدل اول نیست. این خودرو، همچنان فاقد جلوپنجره است و از حفره‌ی بزرگ داخل سپر برای مکش هوا استفاده می‌کند. مشابه محصولات مدرن و سوپراسپرت، BRZ جدید هم فاقد مه‌شکن‌های سنتی در طرفین سپر است و حالتی آرواره‌ای دارد تا ضمن هدایت هوا به سمت چرخ‌های جلو، آیرودینامیک و حس تهاجمی خودرو بهبود پیدا کند. در نمای رو‌به‌رو، می‌توان سوبارو BRZ را ترکیبی الهام گرفته از دوج وایپر ۲۰۱۳ و محصولات فراری، مثل کالیفرنیا دانست.

 سوبارو بی آر زد Subaru BRZ 2020 نمای پشت
 سوبارو بی آر زد Subaru BRZ 2020 نمای روبرو
 سوبارو بی آر زد Subaru BRZ 2020
 سوبارو بی آر زد Subaru BRZ 2020
 سوبارو بی آر زد Subaru BRZ 2020

نمای پشت BRZ، تفاوت بیشتری با مدل فعلی دارد و کاملا مدرن جلوه می‌کند. سپر عقب با حجم‌دهی چشم‌نواز، بزرگ و عریض است. اگزوزهای دوگانه در طرفین با قاب سیاه‌رنگ پلاستیکی هم، جای‌گذاری هوشمندانه‌ای دارند تا حس اسپرت خودرو تقویت شود. چراغ‌های عقب با شباهت غیرقابل انکار به هوندا /آکورا NSX، به‌کلی متحول شده‌اند و یک پیوستگی باریک در وسط دارند که هنگام ترمزگیری با رنگ قرمز، روشن می‌شود.

در کابین، حالتی کلاسیک با نمایی شبیه به خودروهای قدیمی سوبارو وجود دارد که البته مورد پسند علاقه‌مندان مدل‌های اسپرت ژاپنی در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ خواهد بود. کلیدهای فیزیکی هماهنگ با فناوری‌های مدرن BRZ طراحی شده‌اند تا فارغ از دکمه‌های لمسی در خودروهای امروزی، سرعت عمل راننده را افزایش دهند. نمایشگر لمسی ۸ اینچ برای سیستم سرگرمی و پنل تمام دیجیتال ۷ اینچ در پشت فرمان BRZ نصب خواهد شد.

در نزدیکی دسته‌دنده، کلیدهایی وجود دارد که حالت رانندگی را تغییر می‌دهند. چنانچه، مود پیست (Track) انتخاب شود؛ علاوه‌بر آزادسازی تمام قابلیت‌های فنی BRZ برای بهترین شتاب‌گیری و فرمان‌پذیری، نمایش گرافیکی روی نمایشگرها نیز تغییر خواهد کرد تا اطلاعات مورد نیاز راننده در شرایطی مشابه پیست مسابقه، ارائه شود.

 سوبارو بی آر زد Subaru BRZ 2020 نمای کابین
 سوبارو بی آر زد Subaru BRZ 2020
 سوبارو بی آر زد Subaru BRZ 2020
 سوبارو بی آر زد Subaru BRZ 2020
 سوبارو بی آر زد Subaru BRZ 2020
 سوبارو بی آر زد Subaru BRZ 2020
 سوبارو بی آر زد Subaru BRZ 2020
 سوبارو بی آر زد Subaru BRZ 2020
 سوبارو بی آر زد Subaru BRZ 2020

پیشرانه نسل جدید BRZ، چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۲/۴ لیتر خواهد بود. این موتور باکسر، ۲۲۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتن‌متر گشتاور دارد تا نسبت به مدل قبل با پیشرانه ۲ لیتر، ۱۱ درصد قوی‌تر باشد و ۱۵ درصد گشتاور بیشتر تولید کند. فراتر از این اعداد، وزن خالص ۱۲۷۷ کیلوگرمی برای BRZ جالب خواهد بود؛ چرا که با وجود پیشرانه بزرگ‌تر و امکانات بیشتر، تنها ۷/۷ کیلوگرم سنگین‌تر از نسل اول است.

محصول جدید سوبارو، احتمالا در زمانی حدود ۵/۵ تا ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت خواهد رسید؛ درحالی‌که مدل قبلی با پیشرانه ۲۰۰ اسب‌بخار، صفرتا۱۰۰ کیلومتربرساعت ۸ ثانیه داشت. جزئیات بیشتر از توانایی‌های فنی سوبارو BRZ مدل ۲۰۲۲، در آینده نزدیک ارائه خواهد شد.

فراتر از تغییرات ظاهری، مدل ۲۰۲۲ از سوبارو BRZ دارای شاسی و سیستم تعلیق متفاوت از مدل فعلی خواهد بود که رانندگی در شرایط پرشتاب و مانورهای تند را بهبود خواهد داد. سختی اکسل جلو (front-axle rigidity) به میزان ۶۰ درصد بیشتر از نسل اول است که تأثیری محسوس بر فرمان‌پذیری خودرو خواهد داشت. در تصاویر منتشر شده، تایرهای میشلن پایلوت و صندلی‌های اسپرت با لبه‌های بزرگ و طراحی جدید دیده می‌شوند که مناسب رانندگی در شتاب گرانش بالا خواهد بود. بنابر اطلاعات موجود، این خودرو نسبت به مدل قبلی، مرکز ثقل پایین‌تری خواهد داشت و محل نشستن راننده نیز در فاصله کمتری با سطح جاده خواهد بود.

قیمت BRZ جدید، نامشخص است اما می‌توان احتمال داد، آستانه قیمت ۲۷ هزار دلار برای نسخه دنده دستی و ۳۰ هزار دلار برای نمونه مجهز به جعبه‌دنده خودکار داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات