نسخه روباز فراری SF90 اسپایدر رونمایی شد

یک‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
نسخه روباز ابرخودروی پلاگین هیبریدی فراری SF90 اسپایدر مجهز به سقف جمع‌شونده برقی و قطعات سبک‌وزن فیبر کربنی و تیتانیومی رونمایی شد.
تبلیغات

فراری در سال جاری روزهای پرکاری را می‌گذراند. خودروساز مارانلو روی عرضه مدل کلکسیونی اومولگاتا (Omologata)، سوپراسپرت جذاب پورتوفینو ام (Portofino M)، ابرخودروی هیبریدی V6 و جانشین لافراری، فعالیت می‌کند و در این راه هیچ نشانه‌ای از خستگی و کندی از خود نشان نمی‌دهد. فراری همچنین در حال کار روی مدل پوروسنگو (Purosangue) به‌عنوان اولین خودرو شاسی‌بلند این شرکت است؛ درحالی‌که تلاش‌هایی نیز برای به‌روزرسانی مدل ​​قدرتمند سوپرفست ۸۱۲ انجام می‌دهد. در این میان و با وجود تعدد فعالیت‌ها، فراری از نسخه جدید SF90 اسپایدر (Spider) رونمایی کرد.

ابرخودروی پلاگین هیبریدی روباز فراری SF90  اسپایدر / Ferrari SF90 Spider آبی رنگ در پیست

همان‌طور که از نام این خودرو می‌توان فهمید، نسخه‌ای سقف‌باز از کوپه فراری SF90 Stradale است که در اواخر ماه مه سال ۲۰۱۹ معرفی شد. همان‌طور که قبلا ذکر کردیم، اسپایدر دارای سقف‌ جمع‌شونده برقی است که به فرد اجازه می‌دهد این مدل کانورتیبل به سبک بدنه کوپه وفادار باقی بماند. سقف‌ جمع‌شونده فراری که ابتدا در سال ۲۰۱۱ برای مدل کالیفرنیا معرفی شده بود، در طول سال‌ها تکامل یافته است و ‌اکنون تنها ۱۰۰ لیتر فضا اشغال می‌کند.

مهندسان فراری می‌گویند استفاده گسترده از آلومینیوم باعث شده است وزن سقف جمع‌شونده تقریبا حدود ۴۰ کیلوگرم (۸۸ پوند) باشد: یعنی سبک‌تر از سقف‌های جمع‌شونده سنتی. این سقف تنها در زمان ۱۴ ثانیه بالا یا پایین می‌رود و بدون نیاز به توقف کامل می‌توان آن را به کار انداخت یا جمع کرد. فراری SF90 اسپایدر مجهز به شیشه عقب جمع‌شونده برقی است تا در هنگام باز شدن سقف، راحتی سرنشینان را افزایش دهد.

نمای عقب ابرخودرو پلاگین هیبریدی روباز فراری SF90  اسپایدر / Ferrari SF90 Spider زرد رنگ در پیست

برای کسانی که نگران وزن اضافه‌شده یا افزایش پیچیدگی سقف جمع‌شونده هستند، پکیج اختیاری Assetto Fiorano وجود دارد. این پکیج ۲۱ کیلوگرم (۴۶ پوند) از وزن کلی خودرو را با به‌کارگیری فیبر کربن و تیتانیوم برای ساخت قطعات کاهش می‌دهد و باعث می‌شود وزن خالص SF90 اسپایدر به ۱۶۷۰ کیلوگرم (فقط ۱۰۰ کیلوگرم بیشتر از نسخه کوپه) برسد.

فراری SF90 اسپایدر روباز همانند مدل کوپه از سیستم محرکه پلاگین هیبریدی مجهز به پیشرانه ۴ لیتری خورجینی هشت سیلندر توئین توربو در ترکیب با سه موتور الکتریکی بهره می‌برد. سیستم پلاگین هیبریدی دارای خروجی ترکیبی ۹۸۶ اسب ‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است که به نسخه کوپه اجازه می‌دهد ظرف ۲٫۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت آن ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

تنها آمار عملکردی که تاکنون از نسخه روباز اسپایدر منتشر شده، زمان صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. فراری SF90 اسپایدر روباز این کار را در هفت ثانیه انجام می‌دهد؛ درحالی‌که نسخه‌ی کوپه فقط ۶٫۷ ثانیه طول می‌کشد تا این کار را به خط پایان برساند. این تفاوت بسیار جزئی است و شاید بتوان گفت واقعا چندان نیست؛ اما نیاز بود برای اطلاع به آن اشاره شود.

نمای کابین ابرخودرو پلاگین هیبریدی روباز فراری SF90  اسپایدر / Ferrari SF90 Spider

مانند سایر محصولات فراری، اولین ابرخودرو هیبریدی این شرکت مجهز به سقف جمع‌شونده، همراه ‌با برنامه تعمیر و نگه‌داری هفت‌ساله ارائه می‌شود.

نمای سه چهارم ابرخودرو پلاگین هیبریدی روباز فراری SF90  اسپایدر / Ferrari SF90 Spider زرد رنگ در پیست
کابین و فرمان ابرخودرو پلاگین هیبریدی روباز فراری SF90  اسپایدر / Ferrari SF90 Spider
صندلی های ابرخودرو پلاگین هیبریدی روباز فراری SF90  اسپایدر / Ferrari SF90 Spider
نمای جانبی ابرخودرو پلاگین هیبریدی روباز فراری SF90  اسپایدر / Ferrari SF90 Spider آبی رنگ در پیست
نمای بالا ابرخودرو پلاگین هیبریدی روباز فراری SF90  اسپایدر / Ferrari SF90 Spider آبی رنگ در پیست
نمای بالا ابرخودروی پلاگین هیبریدی روباز فراری SF90  اسپایدر / Ferrari SF90 Spider زرد رنگ در پیست
نمای عقب ابرخودرو پلاگین هیبریدی روباز فراری SF90  اسپایدر / Ferrari SF90 Spider زرد رنگ
نمای جانبی ابرخودرو پلاگین هیبریدی روباز فراری SF90  اسپایدر / Ferrari SF90 Spider زرد رنگ
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات