نیسان برای فروش ایکس تریل از تویوتا راو4 استفاده می‌کند

پنج‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
مطالعه 5 دقیقه
نیسان با هدف افزایش فروش مدل ۲۰۲۱ کراس‌اور ایکس تریل در بازار ایالات متحده آمریکا، قصد دارد برای مقایسه در نمایندگی‌های فروش خود، ناوگانی از تویوتا راو4 استفاده کند.
تبلیغات

نیسان مطمئناً اکنون شرایط سختی تجربه می‌کند؛ اما نقطه قابل توجهی در این وضعیت بغرنج وجود دارد. سال گذشته این خودروساز کمی بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه نیسان Rogue (در ایران با نام ایکس تریل شناخته می‌شود) در ایالات متحده به فروش رساند و در بین بیست خودروساز پرفروش جهان در سال ۲۰۱۹ به جایگاه در خور توجه ششم دست یافت. فقط دو مدل خودرو شاسی‌بلند/کراس‌اور محبوبیت بیشتری داشتند و هم‌اکنون نیسان برنامه جسورانه‌ای برای بهبود فروش خود در آمریکا آغاز کرده است. در این برنامه نیسان قصد دارد با عرضه یک محصول جدید، بازار محصولات کراس‌اور و شاسی‌بلند را به‌طور هم‌زمان هدف قرار دهد.

نمای جلو شاسی بلند تویوتا راو4 / Toyota RAV4

خودرویی که در چشم‌انداز اهداف نیسان قرار دارد، تویوتا RAV4 است. تویوتا راو4 پرفروش‌ترین شاسی‌بلند/کراس‌اور در آمریکا به شمار می‌رود که با فروش ۴۴۸,۰۷۱ دستگاه در سال ۲۰۱۹ و اختلاف چشم‌گیر با رقبا، در صدر فهرست پرفروش‌ترین خودروهای تویوتا قرار دارد. هوندا CR-V با ۳۸۴ هزار دستگاه در مکان بعدی ایستاده است؛ اما با توجه ‌به بهبود نسخه بازطراحی‌شده نیسان روگ برای سال ۲۰۲۱، خودروساز ژاپنی از این خودرو برای رقابت با سایر شرکت‌ها استفاده می‌کند. نیسان قصد دارد با بردن پرفروش‌ترین محصول تویوتا به نمایندگی‌های فروش خود، به‌طور مستقیم با تویوتا رقابت کند. به گزارش اتوموتیو نیوز، این خودروساز ناوگان اجاره‌ای تویوتا راو4 را دردسترس شبکه فروشندگان خود قرار می‌دهد. به‌طور خلاصه، هنگامی که خریداران برای دیدن نیسان ایکس تریل ۲۰۲۱ در نمایندگی فروش توقف می‌کنند، یک دستگاه تویوتا راو4 به‌طور هم‌زمان برای مقایسه وجود دارد.

قطعاً چنین حرکتی برای نیسان ناخوشایند است؛ اما مطمئناً اعتمادبه‌نفس این شرکت را در در طراحی مجدد ایکس تریل ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. بدیهی است هیچ تضمینی وجود ندارد که مردم عاشق راو4 نشوند؛ البته کارمندان فروش نیسان می‌توانند همه چیز را به نفع ایکس تریل جلوه دهند. برای این مقایسه‌ها هیچ اشاره‌ای به تیپ مورد استفاده از تویوتا RAV4 نشده است؛ اما اگر نیسان از مدل‌های پایین یا میان‌رده راو4 (برای حفظ منفعت خود) استفاده نکند، تعجب خواهیم کرد.

نمای عقب کراس اور نیسان روگ / ایکس تریل / 2021 Nissan Rogue خاکستری رنگ

خوشبختانه مدل ۲۰۲۱ نیسان ایکس تریل قابلیت‌ها و امکانات مناسبی برای مشتریان دارد. کابین جذاب و جادار با فناوری‌های مدرن و امکانات مناسب به‌ همراه مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی استاندارد در نیسان ایکس تریل ۲۰۲۱ وجود دارد. کابین کاملا دیجیتال با نمایشگر هدآپ دردسترس قرار دارد و مجموعه دستیار راننده ProPilot درکنار سیستم‌های ایمنی، دلیل قانع‌کننده‌ای برای خریداران ایکس تریل جدید است. طراحی بیرونی این خودرو در عین محافظه‌کارانه بودن، بسیار مدرن است؛ اما خریداران معمولا ترجیح می‌دهند پیشرانه RAV4 را انتخاب کنند.

قیمت نیسان ایکس تریل ۲۰۲۱ حدود ۲۵,۶۵۰ دلار است و این خودرو از پیشرانه چهار سیلندر ۲/۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۸۱ اسب‌ بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر در ترکیب با جعبه‌دنده CVT بهره می‌برد. ایکس تریل جدید دارای سیستم جلومحرک استاندارد و سیستم تمام چرخ محرک (به‌عنوان آپشن ۱۴۰۰ دلاری) است تا بتواند رانندگی هیجان‌انگیزی برای سرنشینان ارائه دهد. 

نمای کابین کراس اور نیسان روگ / ایکس تریل / 2021 Nissan Rogue خاکستری رنگ

از سوی دیگر، تویوتا راو4 مدل ۲۰۲۱ با قیمت ۲۶,۵۰۵ دلار به فروش می‌رسد و دارای پیشرانه ۲/۵ لیتری چهار سیلندر است که ۲۰۳ اسب‌ بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه در مدل پایه به‌ همراه جعبه‌دنده هشت‌سرعته ارائه می‌شود.

بر اساس گزارش اتوموتیو نیوز، نیسان انتظار دارد نیمی از فروشندگان این شرکت از طرح حضور تویوتا RAV4 در نمایندگی استقبال کنند. قرار است در ماه دسامبر و هم‌زمان با عرضه نیسان ایکس تریل ۲۰۲۰، این طرح اجرا شود. تایسون جامینی، معاون شبکه اطلاعات مؤسسه JD Power، در این زمینه می‌گوید:

نیسان پیش‌بینی می‌کند نیمی از ۱۰۷۴ نمایندگی فروش در آمریکا با وجود ریسک‌پذیر بودن، از طرح فروش جدید استقبال کنند؛ زیرا درصدی از مشتریان به‌طور حتم تفاوت مدل‌ها را متفاوت از آن‌چه انتظار می‌رود، ارزیابی می‌کنند.

جودی ویلر، معاون فروش و عملیات منطقه‌ای نیسان، مدتی قبل پیامی ویدیویی برای نمایندگی‌ها ارسال کرد و گفت:

ما می‌دانیم وقتی مصرف‌کنندگان مدل کاملا جدید نیسان روگ را درکنار تویوتا راو4 بررسی کنند، از فناوری‌های پیشرفته، امکانات استاندارد، طراحی برتر و از همه مهم‌تر، ارزش کلی آن شگفت‌‌زده خواهند شد. وقتی خودروی ما در مقابل رقبای اصلی برای آزمایش رانندگی قرار بگیرد، مشتریان در نهایت برای خرید این وسیله نقلیه تمایل پیدا می‌کنند؛ زیرا این بسیار بهتر از راو4 است.

تویوتا قبلا از استراتژی نیسان برای استفاده از RAV4 اجاره‌ای جهت افزایش فروش ایکس تریل اطلاع داشته است و آن را «تملق» می‌داند. باب کارتر، مدیر فروش تویوتا، در این زمینه می‌گوید:

ما اطمینان داریم فروشندگان و مشتریان از کیفیت، ارزش، قابلیت انعطاف‌پذیری و امکانات ایمنی که RAV4 را به پرفروش‌ترین شاسی‌بلند/کراس‌اور در ایالات متحده تبدیل کرده‌اند، تعریف و تمجید می‌کنند.
شاسی بلند تویوتا راو4 / Toyota RAV4 در خیابان

کمپین نامتعارف نیسان با عنوان «Rogue Gone Rogue» شناخته می‌شود و بخشی از برنامه تبلیغاتی چهارماهه این شرکت به شمار می‌رود که توسط ویلر به‌عنوان «بزرگ‌ترین کمپین بازاریابی در تاریخ نیسان» توصیف شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات