نسل جدید خودرو هیدروژنی تویوتا میرای معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
قبل از رونمایی رسمی تویوتا میرای ۲۰۲۱، این خودرو هیدروژنی دراختیار کارشناسان ژاپنی قرار گرفته است. شعاع حرکتی نسل جدید میرای با هر سوخت‌گیری ۸۵۰ کیلومتر است.
تبلیغات

میرای از معدود خودروهای هیدروژنی دنیا است که تولید انبوه می‌شود و هم‌زمان در بازار کشورهای ژاپن و آمریکا فروخته می‌شود. فقدان جایگاه‌های عرضه سوخت هیدروژن در سراسر جهان و افزایش تقاضا برای مدل‌های الکتریکی محبوبیت خودروهای پیل سوختی را کاهش داده است و برندهای مشهور علاقه‌ی چندانی به سرمایه‌گذاری در تولید این نوع محصولات نشان نمی‌دهند. بااین‌حال، تویوتا همچنان به فناوری پیل سوختی و خودروهای FCV علاقه دارد و نسل جدید میرای را سال آینده تولید انبوه خواهد کرد.

اولین مدل میرای سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این خودرو تاامروز، همچنان روی خط‌تولید تویوتا در ژاپن باقی مانده است و همراه پیشرانه‌ای با قدرت ۱۵۲ اسب‌بخار و گشتاور ۳۳۵ نیوتن‌متر تولید می‌شود. شعاع حرکتی این خودرو به ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت آن ۹ ثانیه و نهایت سرعتش ۲۰۰ کیلومتربرساعت است.  میرای در بازار جهانی، قیمت حدود ۵۸ هزار دلار است؛ اما همراه تخفیف‌های متنوع و سوخت رایگان برای مدت طولانی در کشورهای مختلف فروخته می‌شود.

Toyota Mirai تویوتا میرای / نمای پشت

اولین نکته در طراحی ظاهری میرای جدید، استفاده از پلتفرم TNGA: GA-N تویوتا کرون و لکسوس IS به‌جای پریوس است. به‌همین‌دلیل، میرای ۲۰۲۱ درمقایسه‌با مدل قبلی، ۱۴ سانتی‌متر فاصله‌ی محور بیشتر یدارد تا به‌وضوح بزرگ‌تر و جادارتر باشد. تویوتا ادعا می‌کند میرای ۲۰۲۱ با سه تانک حمل هیدروژن در فضای زیر صندوق بار نسبت تقسیم وزن بسیار خوب پنجاه‌پنجاه روی محورهای جلو و عقب فراهم خواهد کرد.

براساس اطلاعات منتشر‌شده‌ی خبرنگاران و رسانه‌های ژاپنی، میرای جدید به پیشرانه‌ای با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر مجهز است که نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتربرساعت فراهم می‌کند. مهم‌ترین پیشرفت تویوتا برای این خودرو، افزایش شعاع حرکتی ۳۰ درصد و توانایی حرکت تا مسافت ۸۵۰ کیلومتر است.

Toyota Mirai تویوتا میرای  / نمای داخلی
Toyota Mirai تویوتا میرای
Toyota Mirai تویوتا میرای
Toyota Mirai تویوتا میرای
Toyota Mirai تویوتا میرای
Toyota Mirai تویوتا میرای
Toyota Mirai تویوتا میرای
Toyota Mirai تویوتا میرای
Toyota Mirai تویوتا میرای

در فضای داخلی، میرای ۲۰۲۱ راحتی بیشتر درمقایسه‌با نسل اول دارد و نزدیک به محصولات لوکس برند لکسوس جلب نظر می‌کند. سان‌روف جداگانه برای سرنشینان جلو و عقب، پنل دیجیتال پشت فرمان، نمایشگر لمسی ۱۲/۳ اینچ و پوشش چرم برای صندلی‌ها و فرمان و تودری‌های وجود دارد.

جزئیات بیشتر از قیمت و توانایی‌های فنی میرای ۲۰۲۱ در آینده منتشر خواهد شد. این خودرو هیدروژنی سال آینده میلادی در ژاپن و آمریکا فروخته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات