میتسوکا بادی بر اساس تویوتا راو4 معرفی شد

میتسوکا بادی بر اساس تویوتا راو4 معرفی شد

شاسی‌بلند میتسوکا بادی به‌عنوان نسخه‌ای تغییریافته از تویوتا RAV4 و مجهز به پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی تویوتا معرفی شد و عرضه آن در بازار ژاپن از روز ۲۶ ژانویه آغاز می‌شود.

خودروساز ژاپنی میتسوکا از شاسی‌بلند جدید خود مبتنی بر تویوتا RAV4 رونمایی کرد؛ این خودروی شاسی‌بلند جدید، بادی (Buddy) نام دارد. میتسوکا موتور یک شرکت کوچک خودروسازی است که به ساخت خودروهای منحصربه‌فرد با سبک غیر متعارف شهرت دارد. برخی از محصولات این شرکت مدرن هستند و برخی دیگر از ظاهر خودروهای آمریکایی، اروپایی و به‌ویژه انگلیس در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ تقلید می‌کنند.

نمای سه چهارم خودرو شاسی بلند میتسوکا بادی / Mitsuoka Buddy بر اساس تویوتا راو4 / Toyota RAV4 دارای رنگ بدنه سبز

مدل‌های بازنگری‌شده سوزوکی از RAV4 به جلوپنجره جدید و برخی از امکانات سفارشی تجهیز می‌شوند،؛ اما رفتار میتسوکا در اصلاح خودروهای پرفروش تویوتا بسیار چشمگیرتر است. به‌عنوان مثال، قسمت جلوی بادی که به‌شدت تغییر شکل داده، شامل جلوپنجره کرومی برجسته و چراغ‌های جلوی سنتی یادآور شورولت K5 بلیزر با سپر و محافظ سپر کرومی ضخیم می‌شود.

تفاوت میتسوکا بادی با تویوتا RAV4 بیشتر در قسمت جانبی آن مشخص می‌شود؛ اما بادی مجموعه‌ای از چین‌های اضافه روی بدنه و لاستیک‌های همه‌جارو T/A همراه ‌با رینگ‌های فولادی به سبک دهه ۱۹۸۰ و قالپاق‌های توپی کرومی دریافت می‌کند. مجموعه‌ای از رینگ‌های آلیاژی پنج‌پره معمولی با لاستیک‌های دارای دیواره جانبی کم‌عمق نیز در صورت تمایل برای مشتریان موجود است.

میتسوکا بادی

تغییر شکل در عقب خودرو بسیار شدیدتر است. چراغ‌های عقب RAV4 جای خود را به چراغ‌های عمودی می‌دهند که ظاهراً از خودروهایی مانند جیپ گراند واگنیر و کادیلاک بروگهام الهام گرفته شده‌اند؛ درحالی‌که در صندوق عقب با صفحه تزئینی عریض دارای رنگ متضاد و حروف کرومی نام خودرو تزئین شده است.

بااین‌حال پیشرانه‌ی خورجینی هشت سیلندر تنفس طبیعی و پرحجم در زیر کاپوت بادی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. میتسوکا بادی را می‌توان با پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی یا پیشرانه ۲/۵ لیتری هیبریدی بنزینی برقی مجهز به سیستم چهارچرخ‌محرک خریداری کرد که هر دو از تویوتا RAV4 گرفته می‌شوند.

میتسوکا هنوز تصویری از فضای داخل کابین بادی منتشر نکرده است؛ اما احتمالاً با برخی امکانات و تجهیزات خودروهای کلاسیک و قدیمی - از جمله پنل‌های چوب ساج و چرم تزئین‌شده - دراختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره اینکه آیا بادی برای فروش جهانی دردسترس قرار خواهد گرفت، وجود ندارد؛ اما پیش‌سفارش آن از روز ۲۶ ژانویه در ژاپن آغاز خواهد شد. گزینه‌های رنگ بدنه شامل نعنایی دهه ۸۰، آبی North Carolina، آبی Grange Denim و زرد ۹۵ است و برخی از آن‌ها با گزینه سقف دارای رنگ متضاد دردسترس هستند.

خودروی رودستر (Roadster)، مدل شاخص و پرچم‌دار میتسوکا به شمار می‌رود که از مزدا MX-5 تغییرشکل‌یافته الهام می‌گیرد و دارای سبک طراحی و تحت تأثیر خودروهای اسپرت کلاسیک انگلیسی است. هنگامی که این خودرو در سال ۲۰۱۵ در نمایندگی‌های منتخب انگلستان عرضه شد، دارای قیمتی حدود ۵۳,۸۰۰ پوند بود که تقریبا دو برابر قیمت مدل جدید مزدا MX-5 است.

نمای سه چهارم خودرو شاسی بلند میتسوکا بادی / Mitsuoka Buddy بر اساس تویوتا راو4 / Toyota RAV4 دارای رنگ بدنه قهوه ای در کنار دریا

شرکت میتسوکا قبلا بیشتر به خاطر استفاده از سبک خاص خود برای تغییر نیسان میکرا و مدل اسپرت اوروچی (Orochi) شناخته می‌شد. اوروچی روی قاب فضایی سفارشی قرار داشت و نیروی خود را از پیشرانه ۳/۳ لیتری خورجینی ۶ سیلندر ساخت تویوتا می‌گرفت. این مدل دارای طراحی فوق‌العاده، به‌طور انحصاری در آسیا به فروش رسید و تولید آن به حدود ۴۰۰ دستگاه محدود شد و پس از ارائه‎ی تعدادی نسخه‌ی ویژه، در سال ۲۰۱۴ ساخت آن پایان یافت.


منبع autocar

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید