خودرو پرنده پال V برای تردد در جاده‌های اروپا مجوز گرفت

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروی پرنده PAL-V لیبرتی پس از گذراندن آزمایش‌های دقیق توانست برای رانندگی در خیابان‌های اروپا مجوز کسب کند؛ این خودرو تا سال ۲۰۲۲ مراحل نهایی صدور گواهینامه پرواز را پشت سر می‌گذارد.
تبلیغات

اولین خودروی پرنده خودخوانده جهان با نام PAL-V Liberty، مجوز استفاده جاده‌ای کسب کرده است و اکنون می‌تواند به‌طور قانونی در خیابان‌های اروپا مورد استفاده قرار گیرد. لیبرتی برای تأیید شدن جهت استفاده در جاده‌های اروپا، آزمون‌های دقیقی پشت سر گذاشت و اکنون رانندگی با آن با پلاک رسمی در جاده‌ها مجاز است. این پایانی خوش برای ماه‌ها برنامه‌ریزی دقیق و سخت تست رانندگی خودروی پرنده PAL-V لیبرتی به شمار می‌رود که از فوریه ۲۰۲۰ در پیست‌های آزمایشی انجام می‌شد.

نمای جلو خودروی پرنده لیبرتی پال V / PAL-V Liberty Flying Car در نمایشگاه

PAL-V لیبرتی پس از رانندگی پرسرعت در پیست‌های مسابقه‌ای، تست ترمز و انتشار آلایندگی و همچنین آزمایش آلودگی صوتی، اکنون برای رانندگی در جاده‌های عمومی آمادگی دارد. این پیشرفت به‌ معنی دستیابی لیبرتی به موفقیت دیگری برای دستیابی به گواهینامه پرواز است.

از سال ۲۰۱۵، طرح PAL-V لیبرتی ازطریق صدور گواهینامه حمل‌ونقل هوایی با آژانس ایمنی هواپیمایی اروپا (EASA) در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۲ به مرحله نهایی برسد. لیبرتی از تجربه کسب‌شده برای صدور گواهینامه در برنامه قبلی آزمایش پرواز با PAL-V One بهره می‌برد.

قبل از انجام ۱۵۰ ساعت نهایی آزمایش پرواز، بیش از ۱۲۰۰ گزارش آزمایش باید تکمیل شود. پس از این، شرکت لیبرتی قادر به تحویل خودروی پرنده به مشتریان خواهد بود. لیبرتی طی ماه‌های آینده در جاده‌های عمومی اروپا به آزمایش استقامت می‌پردازد.

مایک استکلنبورگ، مدیر فناوری PAL-V، در این زمینه می‌گوید:

ما برای رسیدن به این نقطه عطف سال‌ها با مقامات مسئول وزارت راه و حمل‌ونقل همکاری داشته‌ایم. هیجانی که در تیم احساس می‌کنید بسیار زیاد است. بسیار دشوار بود که یک هواپیمای تاشو را در تمام آزمایش‌های مربوط به تأییدیه جاده‌ای قبول کرد. برای من، ترفند ساخت خودروی پرنده جهت اطمینان از مطابقت این طرح با مقررات هوایی و جاده‌ای موفقیت بزرگی است. 

هانس جور، راننده آزمایشی PAL-V لیبرتی، اولین گردش در جاده‌های عمومی با آن را این‌طور توصیف می‌کند:

شنیدن خبر ساخت این خودروی پرنده بسیار عالی بود و رانندگی با آن حس بهتری داشت. رانندگی با آن بسیار نرم و دارای قابلیت فرمان‌پذیری مناسبی است و با وزن ۶۶۰ کیلوگرم، واقعاً خوب شتاب می‌گیرد. تجربه کلی مانند یک خودروی اسپرت به ‌نظر می‌رسد. رانندگی با این خودروی پرنده بسیار هیجان‌انگیز است. 

شرکت سازنده می‌گوید با وحود قیمت پایه ۳۹۹ هزار دلاری برای نسخه «Sport Liberty»،سفارش این خودروی پرنده به سرعت افزایش یافته و فراتر از حد انتظار است. حدود ۸۰ درصد سفارش‌دهندگان این خودرو در زمینه هوانوردی تازه‌وارد هستند و به همین دلیل برخی از آن‌ها در آکادمی PAL-V FlyDrive، آموزش برای دریافت گواهینامه پرواز با هواپیمای جیروپلین را آغاز کرده‌اند.

نمای کابین خودروی پرنده لیبرتی پال V / PAL-V Liberty Flying Car

نسخه پایونیر PAL-V لیبرتی نیز با قیمت ۵۹۹ هزار دلار وجود دارد که از قابلیت‌های بیشتری بهره می‌برد. انتظار می‌رود با کسب مجوزها و آموزش پرواز خریداران توسط شرکت سازنده طی دو سال آینده، شاهد استفاده از خودروهای پرنده در جاده‌های عمومی و آسمان کشورها باشیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات