خودرو هامر EV با نرم‌افزار مبتنی ‌بر Unreal Engine اپیک گیمز معرفی می‌شود

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
هامر EV خودروی جدید شرکت GMC است که به‌زودی معرفی می‌شود و قرار است نخستین خودروی دنیا با نرم‌افزار توسعه‌داده‌شده توسط Unreal Engine اپیک گیمز باشد.
تبلیغات

اپیک گیمز، خالق بازی محبوب فورتنایت، اعلام کرد که در پی همکاری با شرکت‌های تولیدکننده‌ی خودرو است. اپیک گیمز قصد دارد فرایند همکاری را با جنرال موتورز آغاز کند. به‌موجب همکاری دو شرکت یادشده، اپیک گیمز پلتفرم توسعه‌ی بازی آنریل انجین (Unreal Engine) را به‌منظور ساخت نوعی نرم‌افزار مخصوص خودروها که اپیک گیمز آن را HMI (رابط انسانی-ماشینی) خطاب می‌کند مورد استفاده قرار می‌دهد. نخستین خودرویی که در پی استفاده از آنریل انجین اپیک گیمز است، هامر ای وی (GMC Hummer EV) خواهد بود که برای رونمایی در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۹ مهر ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است.

آنریل انجین همان موتوری بازی‌سازی‌ است که برای توسعه‌ی بازی فورتنایت و شمار درخور توجهی از بازی‌های دیگری که امروزه در بازار موجود هستند از آن استفاده شده است. اپیک گیمز از همکاری با شرکت‌های خودروساز هدفی مشخص دنبال می‌کند؛ خودروهای مدرن برخلاف خودروهایی که در سال‌های دور ساخته می‌شدند، تمرکز بسیار ویژه‌ای روی مبحث نرم‌افزار دارند. اپیک گیمز در تلاش است ازطریق آنریل انجین خودروهایی تولید کند که مجهز به رایانه‌های مختلف و چندین صفحه‌نمایش لمسی و رابط‌های کاربری دیجیتال هستند. آنریل انجین پلتفرمی بسیار پرکاربرد است و این موضوع بارها به‌اثبات رسیده و آن‌طور که به ‌نظر می‌رسد، اپیک گیمز قصد دارد آن را بسیار بزرگ‌تر کند. 

طراحی نرم افزار خودرو هام ای وی / GMC Hummer EV با آنریل انجین

اپیک گیمز بیانیه‌ی جدیدی منتشر کرد و گفت:

وقتی روی صندلی راننده‌ی خودروهای مدرن می‌نشینید، نحوه‌ی تعامل امروزی شما با وسیله‌ی نقلیه با نحوه‌ی تعامل‌تان در سال‌ها قبل تفاوت دارد. امروزه دکمه‌ها و نمایشگرها بخش داشبورد و فرمان و کیلومترشمار را در بر گرفته‌اند و قابلیت‌هایی ارائه می‌دهند که ممکن است برای شما جدید باشد. بسیاری از این پیشرفت‌ها به‌لطف برقی‌سازی خودروها حاصل شده‌اند.

اپیک گیمز در ادامه‌ی بیانیه گفت ترکیب دکمه‌ها و نمایشگرهای یادشده با فناوری‌های سطح بالا نظیر آنریل انجین باعث ایجاد نوعی فریم‌ورک برای ارائه‌ی تجربه‌های جدید می‌شود. اپیک گیمز می‌گوید بخش اعظم قابلیت‌هایی که برای دستیابی به رابط HMI به آن نیاز است، از مدت‌ها پیش در آنریل انجین گنجانده شده‌اند. 

اپیک گیمز می‌گوید خودروسازانی نظیر GMC و همچنین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی طراحی رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری می‌توانند با استفاده از موتور آنریل انجین، نرم‌افزارهایی پیشرفته‌تر برای خودرو خلق کنند؛ نرم‌افزارهایی که نه‌تنها تنوع قابلیت‌هایشان بیشتر است بلکه کارها را در زمانی سریع‌تر انجام می‌دهند. اپیک می‌گوید آنریل انجین باعث می‌شود طراحان نقش پررنگ‌تری در توسعه‌ی نرم‌افزار خودروها داشته باشند.

نمایش رندر خودرو آبی روی تبلت آنریل انجین خودرو هام ای وی / GMC Hummer EV

اپیک گیمز در بخشی از بیانیه‌ی جدید اعلام می‌کند در پروژه‌های سنتی HMI طراحان UI/ UX تصاویری مرجع می‌سازند که مشخص می‌کند رابط کاربری نرم‌افزار خودرو قرار است چگونه به ‌نظر برسد. بنابه‌گفته‌ی اپیک گیمز، طراحان UI/ UX به‌ندرت می‌توانند رابطی که طراحی کرده‌اند در مرحله‌ی عملیاتی ببینند؛ زیرا فرایند پیاده‌سازی رابط کاربری و قابلیت‌های آن در خودرو، کاملا به مهندسان وابستگی دارد. آنریل انجین، موتور بازی‌سازی کراس‌پلتفرم محسوب می‌شود و این یعنی طراحان به‌سادگی می‌توانند طرح‌های جدید خود را در تبلت‌های iOS یا اندروید به‌نمایش بگذارند بدون اینکه مجبور باشند نرم‌افزار را بازطراحی کنند.

اپیک می‌گوید موتور آنریل انجین امکان دسترسی به قابلیت‌های پیشرفته‌ی متعددی را فراهم می‌سازد. برای مثال، نمایشگرهای خبر-سرگرمی (Infotainment) که توسط آنریل انجین ساخته شوند بسیار سریع‌تر بالا می‌آیند. موتور بازی‌سازی اپیک گیمز توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد بخش‌های خاصی از نرم‌افزار را به‌صورت پی‌در‌پی اجرا کنند و نه هم‌زمان؛ این رویکرد به اجرای سریع‌تر نرم‌افزار منتهی می‌شود. اپیک گیمز می‌گوید محتوایی که برای مرحله‌ی آغاز نرم‌افزار، مورد نیاز نیستند می‌توانند پس از بالا آمدن نرم‌افزار، بارگذاری شوند تا زمان بوت شدن سیستم کاهش پیدا کند.

آنریل انجین به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند محتواهای گرافیکی واقع‌گرایانه خلق کند و این یعنی طراحان خودرو می‌توانند رندرهای خودرو و بخش‌های مختلف آن را در ابعاد اصلی و با وضوح بسیار بالا در نمایشگرها بارگذاری کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات