هوندا و شورولت برای ایندی‌کار پیشرانه هیبرید ۹۰۰ اسب‌بخاری می‌سازند

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شورولت و هوندا با تمدید قرارداد ایندی‌کار، از سال ۲۰۲۳ پیشرانه‌ی هیبریدی ۲/۴ لیتری خورجینی ۶ سیلندر با قدرت بیش از ۹۰۰ اسب‌بخاری را برای تیم‌های حاضر در این مسابقات تأمین می‌کنند.

با خروج هوندا از فرمول یک، تمرکز این برند ژاپنی بر ایندی‌کار (IndyCar) آمریکا افزایش پیدا کرده است. از سال ۲۰۲۳، هوندا و شورولت با پیشرانه‌های هیبریدی ۹۰۰ اسب‌بخار، بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان قوای محرکه برای مسابقات ایندی خواهند بود. 

هفته‌ی گذشته، هوندا اعلام کرد که در پایان فصل ۲۰۲۱، فرمول ۱ را به‌عنوان تأمین‌کننده پیشرانه ترک خواهد کرد. درحالی‌که این تصمیم برای بسیاری تعجب‌آور بود، اقدام جدید هوندا برای تمدید قرارداد با ایندی‌کار احتمالا خوشحالی اکثر طرفداران مسابقات چرخ باز (Open-Wheel Racing) را در آمریکا به‌همراه خواهد داشت. خودروساز ژاپنی و شورولت اعلام کردند که با تمدید قرارداد تأمین پیشرانه‌ی خود با ایندی‌کار موافقت کرده‌اند.

با شروع سری NTT ایندی‌کار از سال ۲۰۲۳، هوندا و شورولت پیشرانه‌های هیبریدی خورجینی ۶ سیلندر توربوشارژ ۲/۴ لیتری با قدرت بیش از ۹۰۰ اسب‌بخار تولید می‌کنند. این پیشرانه‌های هیبریدی ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت بیشتری از پیشرانه‌های ۲/۲ لیتری توئین‌توربو خورجینی ۶ سیلندر فعلی ارائه می‌دهند. در ابتدا، تصویب پیشرانه‌های هیبریدی برای فصل ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده بود؛ اما همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ معرفی آن را یک سال به‌تأخیر انداخت.

تد کلاوس، رئیس بخش توسعه عملکرد هوندا، در این زمینه گفت:

مارک رویس، رئیس هیئت‌مدیره‌ی جنرال‌موتورز، نیز درباره‌ی این موضوع گفت:

سیستم پیشرانه‌ی جدید از استارترهای دستی و سنتی استفاده نمی‌کند و به فناوری پیشرفته‌تری مجهز است. این فناوری به رانندگان امکان می‌دهد درصورت متوقف‌شدن در پیست، خودرو خود را سریع راه‌اندازی کنند. این امر با کاهش بالقوه‌ی تعداد دفعات بالابردن پرچم احتیاط در پیست، بر لذت و هیجان طرفداران می‌افزاید؛ بنابراین، به جریان‌یافتن بهتر مسابقه و کاهش زمان آن منجر می‌شود. همچنین با کاهش زمان قرارگرفتن در پیست، به تیم ایمنی AMR ایندی‌کار سود می‌رساند.

فرمول هیبریدی ادامه‌ی رقابت تولیدکنندگان را در برترین سری مسابقات چرخ باز آمریکای‌شمالی تا دهه‌ی آینده امکان‌پذیر می‌کند. این تعهد فرصت‌هایی نیز برای تولیدکنندگان اضافی به‌منظور پیوستن به این مجموعه فراهم می‌کند. هم‌اکنون، هوندا و شورولت می‌گویند که به‌شدت از این سری مسابقات جذاب پشتیبانی می‌کنند و همین باعث تشویق سایر خودروسازان برای حضور در ایندی‌کار خواهد بود.

مسئولان هوندا می‌گویند که اعلامیه ایندی‌کار برنامه‌های خودروساز ژاپنی را برای حضور در مسابقات آمریکای‌شمالی با فعالیت‌های توسعه‌ی محصول این شرکت همسو می‌کند؛ زیرا دو‌سوم فروش وسایل نقلیه‌ی جدید هوندا در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰ به خودروهای الکتریکی‌ اختصاص می‌یابد. شورولت نیز قصد دارد سهم وسایل نقلیه‌ی برقی را در دهه‌ی جاری به‌طور درخورتوجهی در سبد محصولات تولیدی خود افزایش دهد.

مطالب مشابه

نظرات

درخواست ناموفق بود