کارلوس گون برای احیای اقتصاد لبنان برنامه ارائه کرد

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل سابق نیسان که پس از اتهام مالی در ژاپن از محاکمه فرار کرده بود، برنامه‌ی آموزشی تجاری را برای کمک به احیای اقتصادی لبنان به‌کمک یکی از دانشگاه‌های این کشور راه‌اندازی کرده است.
تبلیغات

کارلوس گون، مدیرعامل سابق نیسان که از محاکمه در ژاپن فرار کرد، در حال راه‌اندازی برنامه‌ای برای آموزش تجارت برای کمک به احیای اقتصاد کشور بحران‌زده لبنان است. مدیرعامل فرانسوی و لبنانی که سابقه‌ای درخشان در صنعت خودروسازی جهان دارد، روز سه‌شنبه از برنامه‌ریزی برای هدایت رهبران تجاری و ارائه‌ی آموزش‌های فنی و ایجاد مشاغل تازه به‌عنوان بخشی از همکاری جدید با دانشگاه خصوصی روح‌القدس کسلیک (USEK) در شمال بیروت خبر داد. 

کارلوس گون مدیرعامل سابق نیسان / nissan

اعلام این خبر کمتر از دو ماه پس از انفجار مهیبی اتفاق می‌افتد که پایتخت لبنان را لرزاند و مشکلات اقتصادی این کشور را تشدید کرد که به‌دلیل دهه‌ها فساد و سوء‌مدیریت سیاسی مختل شده بود. گون پس از فرار از توکیو در دسامبر ۲۰۱۹ راهی بیروت شد و با اتهامات مالی زیادی رو‌به‌رو بود. وی گفت که این طرح با انگیزه‌ی سیاسی نبوده؛ بلکه هدف آن حمایت از لبنان در این دوره‌ی دشوار است.

گون در کنفرانسی خبری با اعلام این برنامه گفت:

این برنامه درباره‌ی ایجاد شغل و اشتغال و کارآفرینان است تا جامعه بتواند نقش خود را در بازسازی کشور ایفا کند.

گون تا زمان دستگیری در نوامبر ۲۰۱۸، به‌دلیل احیای خودروساز ژاپنی نیسان به‌طور گسترده‌ای تحسین می‌شد. گون که تاجری متولد برزیل و بزرگ‌شده‌ی بیروت است، از چهره‌های برجسته صنعت خودروسازی جهان به‌شمار می‌رود و سمَت‌های اصلی رهبری را در رنو و میتسوبیشی موتورز و میشلن آمریکای‌شمالی بر عهده داشت.

کارلوس گون بلافاصله پس از بازگشت به لبنان در اواخر سال گذشته، به دانشگاه روح‌القدس کسلیک پیوست. بسیاری از کارشناسان این مشارکت را حرکتی رو به جلو قلمداد می‌کنند. این طرح به شرکت‌های لبنانی در زمینه‌های آموزشی کمک می‌کند و به افراد برای «ارزشمندکردن خود» آموزش خواهد داد.

گون سرپرستی این طرح را برعهده دارد و با برخی از مدیران اجرایی بین‌المللی همکاری خواهد کرد. ازجمله افرادی که موافقت کرده‌اند در این برنامه همکاری کنند، می‌توان به تیری بولور، مدیرعامل جگوار لندرور و کن کورتیس، نایب‌رئیس سابق بانک گلدمن ساکس، اشاره کرد.

گون گفت:

تجربه الگوی من است؛ آنچه فکر می‌کنم نیازهای اساسی مدیر ارشد را در فضایی کاملا رقابتی تأمین خواهد کرد.

اولین دوره‌های آموزشی قرار است از ماه مارس آغاز شود و برای ۱۵ تا ۲۰ نفر از مدیران ارشد در لبنان و خاورمیانه دردسترس خواهد بود. برنامه‌ی دوم بر ارائه‌ی آموزش‌های فنی در زمینه‌هایی مانند طراحی به‌کمک رایانه و هوش مصنوعی متمرکز است و برنامه‌ی سوم به‌عنوان فضایی برای پرورش شرکت‌های نوپا (استارتاپ‌ها) با تأکید ویژه بر تأثیر محیطی عمل می‌کند.

گون گفت:

اگر اعتماد را بازگردانی، پول می‌آید. شما می‌توانید برنامه‌ای عالی برای لبنان داشته باشید؛ اما اگر آن را اجرا نکنید، حتی در نقطه‌ی شروع هم نیستید.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات