اولین تصاویر رسمی از نسل جدید ساندرو و ساندرو استپ وی ۲۰۲۱

سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
ساندرو، پرفروش‌ترین محصول شرکت داچیا است. این خودرو با طراحی کاملا جدید در سه تیپ بدنه هاچبک، صندوق‌دار و کراس‌اور برای سال ۲۰۲۱ تولید خواهد شد.
تبلیغات

مردم ایران، ساندرو را به‌عنوان نسخه‌ای فیس‌لیفت شده از رنو لوگان (تندر ۹۰) می‌شناسند؛ درحالی‌که این محصول، امروزه مستقل از تولیدات رسمی شرکت رنو در کشور رومانی تولید می‌شود. نسل اول ساندرو که سال ۲۰۰۷ معرفی شد، همان خودرویی است که به ایران رسید و حالا در نسخه دنده‌خودکار، بیش از ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. ساندرو نسل دوم هم پس از معرفی اولیه در سال ۲۰۱۱، بارها فیس‌لیفت شد؛ اما هرگز در کشورمان حضور نداشت.

ساندرو با نسل دوم، به خودرویی بسیار پرفروش در سراسر اروپا و بخش‌هایی از آسیا و امریکا جنوبی تبدیل شد. این محصول، علاوه‌بر خط تولید اصلی در رومانی، کارخانه‌هایی در روسیه، برزیل، کلمبیا، مراکش و الجزایر دارد. علاوه‌بر تنوع بدنه و پیشرانه، ساندرو با مدل‌های متفاوت از نظر مصرف سوخت بنزین، گازوئیل، CNG و LPG نیز تولید می‌شود.

نسل سوم ساندرو، سال آینده عرضه خواهد شد. از معدود تصاویر منتشرشده می‌توان فهمید، نه‌تنها چهره این خودرو بسیار مدرن و جذاب خواهد بود؛ بلکه با حفظ قیمت یک محصول اقتصادی، مشتریان بیشتری در کشورهای متمول خواهد داشت. اطلاعات تکمیلی از جزئیات فنی ساندرو ۲۰۲۱، طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

ساندرو جدید از پلتفرم متفاوت از نسل اول و دوم (تندر ۹۰) استفاده خواهد کرد و مشابهت فنی با رنو کلیو خواهد داشت. این خودرو، ارتفاع سقف کم‌تر و عرض بیشتر فراهم می‌کند تا راحتی سرنشینان، حس اسپرت و فضای صندوق، بهبود یابد. جالب‌ترین نکته در طراحی ساندرو ۲۰۲۱، استفاده از طرح Y در چراغ‌های اصلی است که تا حدودی شبیه به محصولات آینده لامبورگینی به‌نظر می‌رسد.

ساندرو هاچبک در بازار اروپا، بیش از مدل‌های صندوق‌دار (لوگان) و کراس‌اور (استپ‌وی) فروش داشته است. مهندسان داچیا برای مدل ۲۰۲۱ تلاش کرده‌اند تا توجه بیشتری به نسخه سدان نشان دهند. این خودرو نسبت به مدل فعلی، صندوق جادارتری خواهد داشت و راحتی سرنشینان در عقب را بهبود خواهد داد. همچنین، فقدان چراغ راهنما روی آینه بغل و نصب حسگرهای جلو و عقب روی سپرهای طرفین، نکات منفی و مثبت در نسل جدید ساندور هستند.

هنوز تصویری از فضای داخلی ساندرو ۲۰۲۱ منتشر نشده است؛ اما تاحدودی می‌توان اطمینان داشت که این خودرو اقتصادی، نمایی شبیه به رنو کلیو با نمایشگر شبیه تبلت روی داشبور ارائه کند. چنین ترفندی به تولیدکننده امکان می‌دهد تا نمایشگرهای متفاوت با اندازه‌های مختلف را با کم‌ترین هزینه به مشتری ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات