دیدار مدیرعامل تسلا و فولکس واگن در جریان سفر ایلان ماسک به آلمان

یک‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در جریان سفر ایلان ماسک به آلمان برای پیگیری ساخت گیگافکتوری و ارزیابی پیشرفت CureVac، دیداری بین مدیران عامل تسلا و فولکس‌واگن برای بررسی خودروهای برقی ID.3 و ID.4 انجام شد.
تبلیغات

سفر اخیر ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا را به آلمان بسیاری از رسانه‌های بزرگ دنیا پوشش داده‌اند. به‌نظر می‌رسد او به چند دلیل از این کشور بازدید کرده است. می‌دانیم که تسلا در آلمان فعال است، زیرا همچنان خودروهای الکتریکی را در این منطقه به مشتریان تحویل می‌دهد و همچنین در حال ساخت کارخانه گیگافکتوری در خارج از برلین است.

ایلان ماسک

ایلان ماسک همچنین برای ارزیابی پیشرفت شرکت CureVac در همکاری با تسلا از آن بازدید کرد. هدف این پروژه تولید چاپگرهای RNA است که برای توزیع واکسن COVID-۱۹ این شرکت در آینده طراحی شده‌اند. علاوه بر این، ایلان ماسک با مقامات آلمانی برای حمایت از گیگافکتوری برلین دیدار کرد. گزارش‌ها می‌گویند که خروجی این جلسات مثبت بوده است.

ایلان ماسک سرگرمی دیگری نیز داشت که از آن آگاه نبودیم، گرچه باید آن را پیش‌بینی می‌کردیم. هربرت دیس، مدیرعامل فولکس ‌واگن جلسه‌ای با ماسک داشت. به شوخی گفته شده است که این دو به نوعی رفاقت و رابطه صمیمانه با هم دارند. اساساً هربرت دیس اعتبار زیادی در زمینه‌ی راه‌اندازی انقلاب خودروی الکتریکی برای ماسک و تسلا قائل می‌شود که فاصله زیادی با برخی شرکت‌های دیگر دارد. گفته می‌شود ماسک همچنین برای خودروهای برقی فولکس‌واگن آرزوی موفقیت کرد و گفت که این شرکت قطعاً آنچه را که برای موفقیت لازم است، دراختیار دارد.

گفته می‌شود ایلان ماسک درحالی‌که در آلمان بود، برای دیدار با دیس به فرودگاه براونشویگ مسیر خود را تغییر داد. گزارش اصلی هندلزبلات می‌گوید:

وقتی Gulfstream G650، هواپیمای شخصی ایلان ماسک در روز چهارشنبه ساعت ۹:۱۷ از فرودگاه برلین-شونفلد بلند شد، همه فکر کردند سفر مدیرعامل تسلا به آلمان پایان یافت. اما تنها ۲۶ دقیقه بعد هواپیما در فرودگاه براونشویگ به زمین نشست. دلیل این توقف، دیدار با هربرت دیس، مدیرعامل فولکس‌واگن بود. 

یکی از مسئولان فولکس‌واگن دیدار بین دو مدیرعامل را تأیید کرد، اما درباره‌ی ماهیت این دیدار توضیح بیشتری ارائه نداد. طبق گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های آلمانی، هربرت دیس خودروهای الکتریکی فولکس‌واگن ID.3 و ID.4 را برای بررسی شدن توسط ایلان ماسک در فرودگاه دراختیار او قرار داده است. هم‌اکنون جزئیات بیشتری از این دیدار وجود ندارد، اما در آینده اخبار بیشتری از دیدارهای ماسک در آلمان در رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات