بیسو T5 و بیسو T3 در نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی شدند

سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
مطالعه 4 دقیقه
خودروهای برند بیسو، قرار است توسط سیف خودرو در ایران مونتاژ و عرضه شوند. مدل‌های T5 و T3 کراس‌اورهای بیسو هستند که امروز در نمایشگاه خودروی مشهد، رونمایی شدند.
تبلیغات

آذر ماه سال ۹۶ و در جریان نمایشگاه خودروی تهران هم، سیف خودرو از محصولات بیسو رونمایی کرده بود. طرف ایرانی، قرار است با استفاده از خط مونتاژی در نزدیکی تهران که پیش‌تر متعلق به شرکت مرتب خودرو بوده است، اقدام به عرضه‌ی کراس‌اورهای بیسو T5 و بیسو T3 کند.

Bisu T5 / بیسو

عصر امروز ۱۶ مردادماه ۹۷، پس از تاخیر یک ساعته و کمی اتلاف وقت که منجر به نارضایتی عده‌ای از حاضرین شد، کراس‌اورهای بیسو در جریان اولین روز نمایشگاه خودروی مشهد معرفی شدند.  خودروی T5 یک شاسی بلند ۷ نفره به طول ۴.۷۱ متر، عرض ۱.۸۳ متر و ارتفاع ۱.۷۸ متر و با فاصله‌ی محوری ۲.۷۶ متری است. این خودرو به پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز شده است که حداکثر ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

Bisu T5
Bisu T5
Bisu T5
Bisu T5
Bisu T5
Bisu T5
Bisu T5
Bisu T5
Bisu T5
Bisu T5
Bisu T5
Bisu T5
Bisu T5

وظیفه‌ی انتقال قوای محرکه‌ی این خودرو در نسخه‌ی دنده اتوماتیک بر عهده‌ی جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته اتوماتیک و در نسخه‌ی دنده دستی بر عهده جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته دستی است. سیستم تعلیق استفاده‌شده در محور جلوی این خودروی ۱۶۶۵ کیلوگرمی از نوع سیستم مستقل با فنر پیچشی مک‌فرسن (Mc pherson) و در محور عقب از نوع میله پیچشی است. ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در قسمت جلو و ترمز دیسکی ساده در محور عقب وظیفه‌ی کاهش سرعت خودرو در مواقع لزوم و تأمین امنیت سرنشینان را بر عهده دارند.

Bisu T3

خودروی دیگری از برند بیسو که در نمایشگاه مشهد رونمایی شد، T3 نام دارد. این خودرو با طول ۴.۳۵ متر، عرض ۱.۶۸متر و ارتفاع ۱.۸۲ متری در کلاس‌ خودروهای شاسی‌بلند کامپکت قرار می‌گیرد. فاصله بین دو محور در این خودروی ۵ نفره، ۲.۵۶ متر است. خودروی T3 در ۳ تیپ استاندارد، لوکس و پیشرفته به مشتریان ارائه خواهد شد. هر یک از این ۳ نسخه دارای ویژگی‌ها و آپشن‌های مختلفی هستند؛ اما تمام نسخه‌های این خودروی تک دیفرانسیل، به پیشرانه‌ی ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر خطی توربوشارژ  با قدرت ۱۳۳ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر در دورهای ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه مجهز هستند.

Bisu T3
Bisu T3
Bisu T3
Bisu T3
Bisu T3
Bisu T3
Bisu T3
Bisu T3
Bisu T3

 حداکثر سرعت خودروی T3 برابر با ۱۷۸ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو ۵ است و وظیفه‌ی انتقال قوای محرکه در آن بسته به نوع تیپ، بر عهده جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته دستی یا CVT اتوماتیک است. در بخش سیستم تعلیق، شرکت بیسو همانند برادر بزرگ‌تر T3 یعنی خودروی T5، از سیستم مستقل مک فرسن با فنر پیچشی و در محور عقب از میله پیچشی بهره برده است.

Bisu T3 Bisu T5

بازدید ما از نمایشگاه خودروی مشهد، فرصت مناسبی بود تا از نزدیک به بررسی خودروهای بیسو بپردازیم. برند سازنده، البته از خودروسازان طراز اول چین محسوب نمی‌شود، اما کیفیت ساخت عالی، خصوصا در کابین و فضای داخلی، منجر به استقبال بازدیدکنندگان از کراس‌اورهای T3 و T5 شد. هرچند که سیف خودرو، به دلایلی از جمله نوسانات نرخ ارز و شرایط بازاریابی خود، قیمت نهایی خودروهای بیسو در ایران را اعلام نکرد، می‌توان نتیجه گرفت که مدل T3 به رقیبی جدی برای ام‌وی‌ام X33 و جک S3 با قیمتی  تبدیل شود؛ از سویی دیگر هم، بیسو T5در کلاس قیمتی بی‌وای‌دی S7 و چری تیگو 7 حاضر شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات