فهرست افزایش قیمت‌ محصولات هیوندای منتشر شد

سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کرمان موتور به‌عنوان نماینده‌ی رسمی هیوندای کره جنوبی در ایران، برای چهارمین بار طی ۳ ماه اخیر قیمت محصولات خود را افزایش داد. این بار رقم‌ها شوکه‌کننده هستند.
تبلیغات

تنها چند روز پس از ابلاغ رسمی دستورالعمل جدید واردات خودرو به کشور توسط دولت و باز شدن سامانه ثبت سفارش خودرو پس از ۶ ماه بلاتکلیفی، شرکت‌های واردکننده‌ی خودروهای خارجی در حال افزایش قیمت محصولات خود هستند. با توجه به تعرفه‌های جدید واردات خودرو که بر اساس حجم پیشرانه در ۳ گروه دسته‌بندی شده‌اند و تعرفه‌های ۵۵، ۷۵ و ۹۵ درصدی را دارا خواهند بود؛ بسیاری از شرکت‌ها از جمله کرمان موتور، قیمت‌های جدید محصولات خود را در قالب بخشنامه‌ای رسمی به تمام نمایندگی‌های خود در سراسر کشور ابلاغ کرده‌اند.

قیمت‌های جدید محصولات هیوندای در ایران حقیقتا شوکه‌کننده هستند. کافی است بدانید خودرویی مانند النترا که تا چند ماه پیش با قیمت ۱۵۵ میلیون تومان از سوی کرمان موتور به فروش می‌رسید، حالا با جهش خیره‌کننده‌ی ۴۵ میلیونی، با قیمت باورنکردنی ۱۹۹ میلیون تومان از سوی کرمان موتور عرضه خواهد شد. خودروی محبوب و شاسی‌بلند سانتافه نیز که تا پیش از این برچسب قیمتی ۲۳۵ میلیون تومان داشت، پس از افزایش قیمت به ۲۶۶ میلیون تومان طی آذرماه، از این پس با قیمت ۳۰۹ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

Hyundai elantra

کرمان موتور اعلام کرده است که قیمت‌های جدید مصوب خودروهای هیوندای از تاریخ ۱۱ دی‌ماه بر اساس جدول زیر اجرایی خواهد شد. قیمت جدید محصولات هیوندای در ایران را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید.

خودرو

قیمت پیشین

قیمت جدید

هیوندای آی ۲۰

۹۶,۰۵۰,۰۰۰

۹۶,۰۵۰,۰۰۰

هیوندای اکسنت

۱۰۷,۰۰۰,۰۰۰

۱۰۷,۰۰۰,۰۰۰

هیوندای النترا

۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰

۱۹۹,۰۰۰,۰۰۰

هیوندای سوناتا

۲۱۸,۹۰۰,۰۰۰

۲۴۸,۰۰۰,۰۰۰

هیوندای توسان

۲۰۴,۹۰۰,۰۰۰

۲۶۳,۰۰۰,۰۰۰ 

هیوندای سانتافه

۲۶۶,۹۰۰,۰۰۰ 

۳۰۹,۰۰۰,۰۰۰  

مسئولان وزارت صنعت معدن و تجارت مدعی شده‌ بودند که با باز شدن سامانه ثبت سفارش خودرو، حباب قیمتی خودروهای خارجی که طی ماه‌های اخیر و به دلیل محدودیت در واردات خودرو به کشور و بسته بودن سامانه ثبت سفارش خودرو ایجاد شده بود، از بین خواهد رفت. اما به نظر می‌رسد نه‌تنها این حباب نخواهد شکست بلکه بزرگ‌تر نیز خواهد شد و با توجه به افزایش تعرفه‌ی واردات خودرو، انتظار جهت کاهش قیمت خودروهای خارجی در کشور توقعی پوچ و بی‌فایده باشد.

انتظار می‌رود طی روزهای آتی باقی شرکت‌های واردکننده خودروهای خارجی نیز قیمت‌های جدید محصولات خود را اعلام کنند. باید منتظر ماند و دید قیمت دیگر خودروهای وارداتی به کشور تا چه میزان افزایش خواهد یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات