ثبت سند خودرو توسط پلیس قانونی است و نیازی به حضور در دفترخانه اسناد نیست

سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سخنگوی ناجا با اعلام قانونی بودن سند خودروی صادره از طرف پلیس، اعلام کرد نیازی به حضور در دفترخانه ثبت اسناد جهت نقل و انتقال خودرو نیست.
تبلیغات

سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی در پی ابهامات ایجادشده در زمینه ثبت سند خودرو میان اعضای کانون سردفتران و دفتریاران، با اعلام این مطلب که سند خودروی صادره از طرف پلیس رسمیت دارد و نیازی به حضور در دفترخانه جهت تأیید این سند نیست، به خبرنگاران گفت:

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی گفتار و عمل پلیس در زمینه ثبت سند خودرو کاملا قانونی است. طی مکاتبه‌ای که فرمانده نیروی انتظامی با مجلس شورای اسلامی در زمینه تعیین تکلیف قانونی حوزه اختیارات این فرماندهی در ثبت سند خودرو داشته‌اند، مجلس محترم رأی به صحت گفتار و عمل پلیس داده است. بنا به اعلام نظر معاون قوانین مجلس و بر اساس ماده ۲۲ قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از خاک جمهوری اسلامی ایران تمامی وظایف مرتبط با صدور گواهینامه رانندگی، اسناد مالکیت و پلاک خودرو به عهده نیروی انتظامی است.

سخنگوی ناجا در ادامه افزود:

با توجه به اینکه در ماده ۲۹ قانون تخلفات رانندگی که در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس رسید و ماده ۴۷ قانون ثبت اسناد کشور تنها به اموال غیرمنقول جهت ثبت رسمی اشاره شده است، لذا قانونی مبنی بر الزام مراجعه به دفترخانه ثبت اسناد رسمی جهت نقل و انتقال خودرو وجود ندارد. از سوی دیگر، ماده ۱۲۸۷ قانون مدنی نیز به‌ صراحت اعلام کرده است که سند خودرویی که توسط پلیس صادر شده کاملا رسمی بوده و در محاکم قضایی نیز به‌عنوان سند رسمی قابل استناد است.

سردار منتظرالمهدی اعلام کرد که پلیس همواره به قانون و قانون‌مداری پایبند بوده و آن را در رأس فعالیت‌های خود لحاظ کرده است. به گفته وی پلیس با اینکه هیچ‌گونه منفعتی از بحث ثبت سند خودرو و تعویض پلاک ندارد و تمامی مبالغ پرداختی توسط مردم عزیزمان مستقیما به خزانه کل کشور نزد بانک ملی واریز می‌شود؛ اما همواره ارائه خدمات بهتر در جهت رفاه حال مردم عزیز کشورمان و کاهش هزینه و وقت آن‌ها را بر خود واجب می‌داند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات