بیمه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر یک ماهه شد

شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
خودروهای صفر کیلومتر پس از شماره‌گذاری، به مدت یک ماه، بیمه شخص ثالث می‌شوند.
تبلیغات

بر اساس اعلام سندیکای بیمه‌گران، از این پس خودروهای صفر کیلومتر، پس از شماره‌گذاری به مدت یک ماه بیمه‌ خواهند شد. در جلسه‌ی آخر کمیسیون راهبردی سندیکای بیمه‌گران، نحوه‌ی صادر شدن بیمه‌نامه‌ی شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر توسط شرکت بیمه ایران و تعامل این شرکت به‌عنوان راهبر این بخش با دیگر شرکت‌های بیمه بررسی شد. در این جلسه‌ مقرر شد طرحی برای بیمه کردن خودروهای صفر کیلومتر تدوین و به‌عنوان پیشنهاد، به شورای عمومی این سندیکا ارسال شود.

بر اساس طرح یادشده، تمام خودروهای صفر کیلومتر از زمان شماره‌گذاری به مدت یک ماه تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گیرند. بر این اساس خریداران خودروهای صفر کیلومتر فرصت دارند برای دریافت بیمه‌ی شخص ثالث یک‌ساله‌ی خود به شرکت بیمه‌ی مورد نظرشان مراجعه کنند. طرح ساماندهی صدور بیمه‌ی خودروهای صفر کیلومتر طی سه ماه گذشته با همکاری بیمه‌ی مرکزی و سندیکای بیمه‌گران ایران آغاز شده و در حال تکمیل و بررسی است.

پیش از این خودروسازان ایرانی و نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی خودروساز، خودروهای صفر کیلومتر را به مدت یک سال و توسط شرکت بیمه‌‌ی شخص ثالث طرف قرارداد خود، بیمه می‌کردند. این بیمه‌ی یک‌ساله‌ی اجباری توسط خودروسازان، اختیار خریداران خودروها در کشور را برای دریافت بیمه‌ از شرکت دلخواه خود سلب می‌کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات