رکورد نوربرگ رینگ توسط NIO EP9 شکسته شد

شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
مدت زیادی از ثبت بهترین زمان پیست نوربرگ‌رینگ، توسط لامبوگینی هوراکان پرفورمانته نمی‌گذرد، اما خودروی NIO EP9 با پیشرانه‌ی برقی توانسته است زمان بهتری ثبت کند.
تبلیغات

در آخرین روزهای اسفندماه ۱۳۹۵، خودروی تمام الکتریکی NIO EP9 توانست بهترین زمان تاریخ نوربرگ‌رینگ برای یک خودرو با پیشرانه‌ی برقی را ثبت کند. رکورد EP9 در سال پیش، ۷ دقیقه و ۵.۱۲ ثانیه بود که از بعضی ابرخودروهای دنیا هم بهتر به نظر می‌رسید. با توجه به اینکه زمان ثبت‌شده توسط لامبورگینی هوراکان پرفورمانته به‌عنوان سریع‌ترین خودروی تاریخ نوربرگ‌رینگ، معادل ۶ دقیقه و ۵۲.۰۱ ثانیه بود و حدود ۲۰ ثانیه با زمان EP9 اختلاف داشت، حضور این خودروی برقی در صدر فهرست رکوردهای تاریخ جهنم سبز، فراتر از انتظار است.

جالب اینجا است که EP9 توانسته زمان هوراکان پرفورمانته را بیش از ۶ ثانیه کم کند و به ۶ دقیقه و ۴۵.۹۰ برسد که برای خودرویی با پیشرانه‌ی برقی، اهمیتی تاریخی دارد. از سویی دیگر، رکورد جدید EP9 نسبت به زمانی که قبلا توسط این خودرو ثبت شده بود، ۱۹.۲۲ ثانیه بهتر شده است که عزم جدی برند NIO برای حضوری قدرتمند در جمع سازندگان ابرخودرو را نشان می‌دهد.

نوربرگ رینگ

در شهریورماه سال ۱۳۹۲، ابرخودروی پورشه 918 اسپایدر توانست بهترین رکورد تاریخ نوربرگ‌رینگ در زمان خود را ثبت کند. هرچند این رکورد حدود ۴ سال بعد توسط پرفورمانته شکسته شد؛ اما به دلیل استفاده‌ی پورشه از پیشرانه‌ی هیبریدی، برای صنعت خودروی جهان اهمیت بسیار زیادی داشت. مدل 918 با قدرت ۸۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸۰ نیوتن‌متر، به دنیا نشان داد برای سریع بودن در پیست، می‌توان از کمک موتورهای الکتریکی استفاده کرد.

Nio ef9 next EV

پیشرانه‌ی EP9 از ۴ موتور الکتریکی مستقل تشکیل شده است که ۱۳۴۲ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور باورنکردنی ۱۴۸۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این خودرو ظرف ۲.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت در اختیار می‌گذارد. مدل EP9 ظرف ۷.۱ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و ظرف ۱۵.۹ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هر موتور برقی این خودرو، روی یک چرخ عمل می‌کند و با سیستم الکترونیکی پیچیده‌ای که هنوز جزئیات آن رسانه‌ای نشده است؛ مدیریت می‌شود.

Nio ef9 next EV

اگر بخواهیم EP9 را محصولی صد درصد چینی بدانیم، البته نسبت به دیگر شرکت‌های چندملیتی که در ساخت آن دخیل بوده‌اند کم‌لطفی کرده‌ایم. شرکت سازنده که NEXT EV نام دارد، دارای بیش از ۲۰۰۰ نفر پرسنل است که علاوه بر چین در آمریکا، انگلیس و آلمان ساکن هستند. یکی از سرمایه‌گذاران اصلی در NEXT EV شرکت JAC چین است که ما در ایران با محصولات آن آشنا هستیم. در بین هیئت مدیره‌ و مؤسسان اصلی این شرکت هم نام دکتر مارتین لیچ دیده می‌شود که مدت‌ها مدیر عامل مازراتی و مدیر بخش اروپا شرکت فورد بوده است. فراموش نکنیم NEXT EV اکنون سومین سال حضور خود در رقابت‌های معتبر فرمول E را می‌گذراند و فعلا در جایگاه چهارم جدول تیمی جهان قرار دارد.

ابرخودروی NIO EP9 تاکنون فقط شش دستگاه و برای سرمایه‌گذاران NEXT EV تولید شده است؛ اما این شرکت تصمیم دارد ۱۰ دستگاه NIO EP9 با قیمتی در حدود ۱.۴۸ میلیون دلار برای فروش آماده کند.

در پایان این مطلب، پیشنهاد می‌کنیم تماشای تیزر دیدنی NIO EP9 را از دست ندهید. این فیلم کوتاه مربوط به ثبت رکورد EP9 به‌عنوان سریع‌ترین خودروی برقی دنیا در اسفندماه گذشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات