شاهکارهای جدید AMG معرفی شدند: جذاب با تولید محدود

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
بیش‌ از پنجاه سال از حضور AMG در کنار مرسدس بنز می‌گذرد و حالا به مناسبت پنجاه‌سالگی این همکاری، سه خودروی خاص توسط این برند معرفی شده‌اند که هریک ویژگی‌های خاصی دارند.
تبلیغات

Mercedes-AMG GmbH که ما سال‌ها است به نام AMG می‌شناسیم از سال ۱۹۹۹ تحت مالکیت شرکت دایملر (صاحب برند مرسدس بنز) درآمد. شرکت AMG ابتدا در سال ۱۹۶۷ توسط سه مهندس مرسدس بنز در محلی نزدیک به شهر اشتوتگارت آلمان بنیان نهاده شد تا با هدف حضور در مسابقات اتومبیل‌رانی، به امر بهینه‌سازی و تقویت خودروهای اسپرت بپردازد. این شرکت تا ۱۹۹۳ مستقل از مدیریت مرسدس، در رقابت‌های مختلف حضور داشت تا اینکه رسما با همکاری آن‌ها، اولین خودروی قابل استفاده برای عموم را با کد C36 AMG معرفی کرد؛ درحالی‌که تا پیش از ۱۹۹۳ صرفا تجهیزات و خدماتی حاوی آپشن‌های تقویت خودرو و بدنه‌ برای مالکین مرسدس ارائه می‌کرد.

امروزه خودروهای AMG در ۱۴ کلاس بدنه‌ی مختلف ارائه می‌شوند که شامل ۲۵ مدل مختلف هستند. علاوه بر این، AMG عرضه‌ی محصولات تولید محدود و لوکس را هم فراموش نکرده و این‌بار به مناسبت تولد پنجاه‌سالگی‌اش نسخه‌هایی جذاب از مرسدس AMG GT C، C43 و C63 معرفی کرده است.

C43 Night Edition

AMG 50 Edition

اولین محصول تاریخ AMG همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، برمبنای کلاس C بود و حالا این شرکت سری جدیدی از آن را با رنگ تیره آماده‌ی فروش می‌کند. این مدل در دو نسخه‌ی مسقف و کروک (Cabriolet) تولید می‌شود که رینگ‌های ۱۹ اینچ سیاه به همراه دارد. در فضای داخلی، مهم‌ترین تفاوت آن با نمونه‌ی استاندارد، فرمان اسپرت و برجسته‌ی خودرو است که دکمه‌های بیشتری در اختیار راننده می‌گذارد. داشبورد و صندلی‌ها از چرم ناپا هستند و کنسول میانی در تضاد با رنگ‌تیره‌ی اصلی، نقره‌ای مات است.

AMG 50 Edition

پیشرانه‌ی این مدل ۶ سیلندر و ۳ لیتری خواهد بود که به لطف توربوی دوگانه، ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل از C43 AMG با جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته‌ی دوکلاچه و به‌صورت دودیفرانسیل دائمی (AWD) تولید می‌شود که در ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت آن محدود به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. تعداد تولید سری نایت و قیمت آن هنوز مشخص نیست؛ اما مطمئنا با ارزشی بیش از ۱۰۰ هزار دلار، تولید آن محدود به کمتر از ۵۰۰ دستگاه خواهد بود.

GT C Edition 50 Roadster

AMG 50 Edition

این خودرو که نمونه‌ی بدون سقف GT C کوپه است، در دو رنگ خاص خاکستری تیره‌ی گرافیتی (Graphite Grey Magno) و سفید کشمیری (Cashmere White Magno) ارائه می‌شود که تودوزی سیاه و نوک‌مدادی دارد. دیگر تفاوت این نسخه با مدل استاندارد، جلوپنجره‌ی فیبر کربن و رینگ‌های ۱۹ اینچ فورج‌کاری شده هستند که با یک کیت آیرودینامیک اختصاصی همراه شده است.

AMG 50 Edition

برای AMG GT C، پیشرانه‌ی ۴ لیتری توئین‌توربوی ۸ سیلندر انتخاب شده است که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. حداکثر قدرت در دور موتور ۵۷۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود، درحالی‌که تمامی گشتاور از دور موتور ۱۹۰۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده خواهد بود. این مدل صرفا دیفرانسیل عقب و همراه با جعبه‌دنده‌ی مدرن ۲ کلاچه تولید می‌شود که ظرف ۳.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت آن محدود به ۳۱۵ کیلومتر در ساعت است. قیمت نهایی این مدل هنوز مشخص نیست، اما ثبت سفارش آن محدود به ۵۰۰ دستگاه خواهد بود.

C63, C63 S Ocean Blue Edition

AMG 50 Edition

دیگر مدل اختصاصی AMG بر اساس کلاس C کوپه آماده شده است که اسم کامل آن پسوند Ocean Blue به معنی آبی اقیانوسی را به همراه دارد. این نسخه‌ها به رنگ بدنه‌ی سفید یا خاکستری قابل خرید هستند؛ اما سقف جمع‌شونده‌ی آن‌ها پارچه‌ای و آبی اقیانوسی خواهد بود که رنگ آن در داخل رینگ‌ها، تودوزی داخلی و سپر جلو و عقب هم حضور ملایمی دارد. رینگ‌های آلیاژ آلومینیوم و منیزیم این مدل در جلو ۱۹ اینچ و در عقب ۲۰ اینچ هستند. در کنسول وسط از فیبرکربن به رنگ خاکستری مات استفاده شده است که حالتی درخشان به فضای داخلی می‌دهد. از آپشن‌های خاص این C63 می‌توان به گرم‌کن مخصوص گردن در صندلی‌ها اشاره کرد که همراه با فرمان، از مرسدس کلاس S به این خودرو آمده است.

AMG 50 Edition

در این مدل هم پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری با توربوی دوگانه استفاده شده است که در C63 قدرت ۴۷۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند؛ اما در C63S بیش از ۵۰۰ اسب بخار نیرو و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. تولید سری C63 با آپشن‌های آبی اقیانوسی (Ocean Blue Edition) محدود به ۱۵۰ دستگاه خواهد بود؛ درحالی‌که قیمت آن به هنگام شروع ثبت نام، اعلام خواهد شد. در حال حاضر نسخه‌ی استاندارد AMG C63 حدود ۷۲ هزار دلار و C63 S اندکی بیش از ۸۰ هزار دلار است.

در پایان این مطلب، تماشای تیزر زیبای AMG را که به مناسبت پنجاه‌سالگی خود تهیه کرده است، از دست ندهید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

AMG 50 Edition
AMG 50 Edition
AMG 50 Edition
AMG 50 Edition
AMG 50 Edition
AMG 50 Edition
AMG 50 Edition
AMG 50 Edition
AMG 50 Edition
AMG 50 Edition
AMG 50 Edition
AMG 50 edition
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات