بنتلی بنتایگا مولینر معرفی شد؛ روایتی دیگر از شاسی بلند فوق لوکس بنتلی

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
برای آن‌ها که اولین شاسی‌بلند تاریخ بنتلی را صرفا یک خودروی لوکس ساخت فولکس‌واگن با سیلندرهای بیشتر می‌دانند، مولینر (Muliner) می‌تواند پاسخی دندان‌شکن باشد.
تبلیغات

البته این که بنتایگا را فولکسی در لباس بنتلی بدانیم، کوته‌نظری محسوب می‌شود؛ چرا که هرگز این برند آلمانی سابقه‌ی تولید چنین خودرویی با این وزن و سطح بالایی از امکانات لوکس نداشته است. ما با شاسی‌بلندی مواجه هستیم که نه‌تنها کابینی منحصر به فرد و بسیار لوکس دارد که با پیشرانه‌ای ۱۲ سیلندر در کمتر از ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حال بنتلی با معرفی نسخه‌ای ارتقاءیافته از بنتایگا به نام مولینر، استانداردهای لوکس خودروسازی را به سطح تازه‌ای برده است. این مدل پیش از نمایشگاه ژنو رونمایی شده تا مخاطبان زیادی را به غرفه‌ی بنتلی در این رویداد مهم جذب کند.

بنتایگا مولینر

درحالی‌که مولینر از همان پیشرانه‌ی ۶ لیتری ۶۰۰ اسب بخار با گشتاور باورنکردنی ۹۰۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که نهایت سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را ممکن می‎‌کند، در کابین خود سرشار از چرم دست‌دوز و چوب‌کاری‌های دست‌ساز است که بارنگ‌هایی چشم‌نواز، فضایی بی‌نظیر فراهم می‌آورند. در ردیف دوم فقط دو صندلی وجود دارد که مجزا از یکدیگر، فراتر از بخش درجه‌ یک هواپیماهای مدرن طراحی شده و با کنسول وسط که مجهز به جایگاه سردکننده برای بطری نوشیدنی است، کامل می‌شود.

بنتایگا مولینر

هرچند دو رنگ چرم روشن کریستالی و سیاه صندلی‌ها در این مدل ثابت است؛ طرح و رنگ چوب کابین، سفارشی، متنوع و قابل انتخاب خواهد بود که در کل ۱۵ نوع فضای مختلف به ارمغان می‌آورد. سیستم صوتی ۱۹۵۰ وات از برند نایم (Naim) انگلیس با ۲۰ اسپیکر و آمپلی‌فایر ۲۱ کاناله، دیگر آپشن ثابت این خودرو است و می‌تواند با یخچالی همراه شود که ست کارد و چنگال نقره و سرویس غذاخوری برند لینلی (Linley) داشته باشد.

بنتایگا مولینر

رینگ‌های ۲۲ اینچ طرح رولزرویس، چراغ‌های تمام LED در جلو و عقب، جلوپنجره و مجاری هوای کروم در کنار ساعت گران‌قیمت برند برتلینگ (Breitling) تکمیل‌کننده‌ی مولینر خواهند بود. در بحث فناوری‌های مدرن، این خودرو با نمایش اطلاعات فنی روی شیشه جلو (Head Up Display)، گرم‌کن و سردکن خودکار که حتی در زمان خاموش بودن ماشین هم عمل می‌کند، پارک خودکار و هدایت خودرو از راه دور، کروز کنترل هوشمند و هدایت‌کننده‌ی بین خطوط پیشتاز است.

بنتایگا مولینر

درحالی‌که بنتلی بنتایگا در حالت استاندارد ۲۳۰ هزار دلار است، مدل مولینر می‌تواند ۱۶۰ هزار دلار دیگر، خرج روی دست صاحبش بگذارد. این خودرو ظرف ۸.۵ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و پس از ۲۱ ثانیه به سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که هنوز برای هیچ شاسی‌بلند دیگری امکان‌پذیر نیست.

بنتایگا مولینر
بنتایگا مولینر
بنتایگا مولینر
بنتایگا مولینر
بنتایگا مولینر
بنتایگا مولینر
بنتایگا مولینر
بنتایگا مولینر
بنتایگا مولینر
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات