سایپا 212 و ساینا اتوماتیک، محصولات جدید سایپا در بازار ایران

یک‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
مطالعه 5 دقیقه
طبق اعلام مدیر عامل سایپا، خودروهای ۲۱۲ و ساینا اتوماتیک محصولات جدید و انحصاری این شرکت خواهند بود. تغییر در روند مدیریت، توجه بیشتر به کیفیت خودروها و رضایت مشتریان از دیگر اخبار مهم‌ دومین شرکت بزرگ‌ خودروسازی ایران است.
تبلیغات

امروز در همایش بین‌المللی صنعت خودرو و پیش از آغاز به کار رسمی نمایشگاه خودرو تهران ۱۳۹۵، مدیران شرکت‌های خودروسازی از برنامه‌‌های جدید خود برای بازار ایران خبر دادند. مهدی جمالی مدیرعامل سایپا نیز در همین راستا از برنامه‌های جدید سایپا و نحوه‌ی همکاری با سیتروئن پرده برداشت. وی در ابتدا در خصوص روند جدید مدیریت این شرکت صحبت کرد و گفت:

مدلی که در گروه خودروسازی سایپا طراحی شده است مدل ایجاد فرصت است. بر خلاف آن چیزی که به‌عنوان بحران در صنعت خودروسازی مطرح بود، با یک طراحی و مدل جدید می‌توانیم به فرصت‌هایی برای رشد و توسعه‌ی کشور برسیم. فعالیتی که برای سایپا در سال اخیر انجام شد، فرصتی را ایجاد کرد که با توان دانش داخلی بتوانیم طراحی‌ها و تولید‌های خوبی را ارائه دهیم. ما باید علاوه بر رشد به تعهداتی که برای خود به وجود آورده‌ایم عمل کنیم.سایپا می‌تواند مدل جدیدی از تولید خودرو و مدیریتی را به وجود آورد. همیشه برای سازمان‌ها نقطه عطف وجود دارد که می‌تواند گذار از بحران باشد. در گروه سایپا بحران وجود ندارد بلکه مسائلی وجود دارد که می‌توانیم تمام تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. امروز خوشحالم که بگویم تعهدهای سال قبل سایپا توسط همکاران من حل شده است. وضعیت مالی گروه در سال قبل بسیار نامناسب بود که با مدل طراحی‌شده توسط همکاران من این مشکلات برطرف شده است.
کارخانه سایپا

جمالی همچنین در ادامه خبر از افزایش ۲۶۰ درصدی در تولید این شرکت خبر داد و افزود:

امروز تولید خودروسازی سایپا که سال گذشته ۸۰۰ تولید در روز بود، به هدف ۲۵۰۰ خودرو در روز رسیده است. امسال نسبت به سال گذشته ۲۶۰ درصد تولید بیشتر داشته‌ایم. فرصتی که در سایپا ایجاد شد، این امید را برای همه‌ی بنگاه‌های بزرگ ایجاد کرد که مشکلات بزرگ هم قابل حل است.

طبق گفته‌های مدیر عامل سایپا، این شرکت افزایش کیفیت و محصولات تولیدی و رضایت مشتریان را جزو اولویت‌های خود قرار داده است. در همین راستا مراکز جدید ارتباط با مشتریان تأسیس و منجر به افزایش رضایت کاربران محصولات این شرکت شده است. جمالی در این خصوص اعلام کرد:

تعهدی که ما سال گذشته در مورد آن صحبت کردیم تعهد عذرخواهی، افزایش کیفیت تولید و افزایش کیفیت خدمات پس از فروش بوده است. اولین اقدام برای کیفیت ایجاد CRM در مرکز شهر و با مدیریت مستقیم مدیرعامل گروه انجام شد تا تمام مشتریان با مدیریت گروه سایپا ارتباط مستقیم داشته باشند. CRM شرکتی که با بیش از ۸ میلیون شهروند در ارتباط است، در مرکز شهر قراردادن کار پر ریسکی بود؛ اما توانستیم با آن ۱۹ درصد از شکایات را کاهش دهیم.

طبق گفته‌های مدیر عامل سایپا، این شرکت برای پیشرفت، تعهد‌های جدیدی برای خود اعم از افزایش کیفیت و تیراژ محصولات تولیدی، ایجاد کرده است. جمالی این موضوع را بدین گونه شرح داد:

اعتقاد ما در گروه سایپا این است که تعهدات جدیدی را برای خودمان ایجاد کنیم و پاسخگوی آن باشیم. اصلاح ساختار مدیریتی و مالی در سایپا تعهد ما بود که در یکسال اخیر به آن رسیده‌ایم.روش‌های تأمین مالی نوینی را برای سایپا طراحی کردیم. محصول سراتوی سایپا در بازار بورس پذیرفته شده است و به‌زودی شاهد اوراق آن در بورس خواهیم بود.تعهد دیگری که باید اینجا عرض کنم، بزرگ‌ترین وظیفه‌ی ما یعنی پاسخگویی مناسب به مشتریان است که این کار با همت همکاران من با تولید محصولات باکیفیت، پیگیری و اجرا خواهد شد. اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که توانایی روبه‌رویی با مشکلات و بحران‌ها داشته باشد و برای ایجاد این اقتصاد در سایپا باید به سوی تولید محصول باکیفیت داشته باشیم. به همین خاطر سال آینده ۱ میلیون خودرو را در سایپا تولید خواهیم کرد و گروه خودروسازی سایپا متعهد می‌شود سالانه یک خودروی جدید داخلی را به بازار ارائه کند. امیدوارم این تعهد در سال آینده محقق شود.
سایپا سیتروئن

یکی از مهم‌ترین اخبار صنعت خودروی ایران در سال‌ گذشته، ورود خودروسازان فرانسوی برای تولید و سرمایه‌گذاری در بازار داخلی بوده است. سایپا نیز در همین راستا، با سیتروئن همکاری گسترده‌ای خواهد داشت و طبق اخبار منتشرشده، سه خودروی این برند فرانسوی در ایران تولید و به بازار منطقه عرضه خواهند شد. مهدی جمالی در خصوص همکاری با سیتروئن و تولید در سایت خودروسازی کاشان گفت:

همکاری مشترک با شرکت‌ها و برندهای جهانی را در سایپا داشته‌ایم. مدل جدید مشارکت را در سایپا طراحی کردیم تا بحران‌هایی نظیر تحریم شرکت را با مشکل مواجه کنیم. با شرکت سیتروئن مدل سرمایه‌گذاری آن‌ها در شرکت داخلی را انجام دهیم و امروز مراحل آخر سرمایه‌گذاری سایپا کاشان را برای سیتروئن پشت سر گذاشته‌ایم و صادرات ۳۰ درصدی سایپا کاشان خواهیم داشت. ما سایپا کاشان را کامل واگذار نکردیم. ۵۰ درصد از این کارخانه به سیتروئن واگذار شده و بقیه‌ی سهام این شرکت در اختیار سایپا خواهد ماند.

سایپا تمام تمرکز خود را بر تولید و مشارکت با سیتروئن معطوف نکرده است و خودروهای جدید خود را نیز در آینده‌ی نزدیک وارد بازار می‌کند. مدیر عامل سایپا در خصوص محصولات جدید این شرکت گفت:

تا پایان سال جاری ساینای اتوماتیک را به بازار ارائه خواهیم کرد. محصول ۲۱۲ سایپا نیز با طراحی جدید و امکانات به‌روز، به‌زودی با استانداردهای اروپایی به بازار ارائه خواهد شد. از مردم می‌خواهیم ما را در نام‌گذاری این محصول کمک و یاری کنند.

خدمات پس از فروش یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت خودروسازی است و سایپا در نظر دارد با تغییراتی در آن، رضایت بیشتر مشتریان را فراهم کند. مهدی جمالی تغییرات جدید این بخش را بدین‌صورت توصیف کرد:

ما کارت طلایی سایپا را مجددا طراحی کردیم تا بتوانیم خدمات خوبی به مشتریان خود داشته باشیم. ما متعهد هستیم در گروه سایپا همه‌ی تعهدات قبلی، کنونی و آینده را اجرا کنیم.برای اولین بار در کشور برند دوم قطعات یدکی را در بازار کشور طراحی کردیم. این برند با نام سیپارت CIPART را امروز رونمایی می‌کنیم که علاوه بر قیمت پایین تحت گارانتی سایپا است.

سایپا با توجه به تغییرات گسترده در روند مدیریتی در کنار رشد و توسعه‌ی تولید محصول، پیش‌بینی سود عملیاتی خوبی می‌کند و وعده‌ی اعلام خبرهای بسیار خوبی به سهام‌داران خود داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات