پراید و پژو 405 پرفروش‌ ترین خودروهای سال ۹۵

دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ در هفت ماه اول سال ۱۳۹۵ پرفروش‌ترین خودروها در بازار ایران بوده‌اند و بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند.
تبلیغات

بر اساس آمارهای اعلام‌شده؛ پراید و پژو ۴۰۵ در بازار خودروی ایران به‌عنوان پرفرو‌ش‌ترین خودروها در هفت‌ماهه‌ی اول سال ۱۳۹۵ شناخته شدند.

رتبه‌‌ی اول پرفروش‌ترین خودروهای سواری در بازار ایران مانند سال‌های قبل در اختیار پراید است. این خودرو هم از نظر تیراژ تولید و هم از نظر بازار ارزشی، در صدر قرار دارد و بیشترین سهم از بازار خودروی ایران را به خود اختصاص داده است. پژو ۴۰۵ از لحاظ تیراژ تولید به‌عنوان دومین خودروی بازار ایران در هفت‌ماهه‌ی اول سال ۹۵ شناخته شده است. این خودرو در بازار ارزشی نیز رتبه‌ی سوم را دارد.

در سهم بازار از تیراژ تولید؛ بعد از پراید و پژو ۴۰۵، رتبه‌ی سوم به پژو ۲۰۶ اختصاص یافته است. محصول پرتیراژ دیگر بازار ایران، محصول دیگر پژو در ایران با نام پژو پارس است. رتبه‌های پنجم و ششم پرتیراژترین خودروهای بازار ایران نیز به ترتیب در اختیار سمند و تیبا قرار دارد.

بررسی سهم بازار خودروها بر اساس تیراژ تولید با غیبت بزرگ خودروهای وارداتی مواجه است که دلیل آن سهم ۸۶ درصدی تولیدکنندگان داخلی و سهم بسیار ناچیز (۴.۴ درصدی) وارداتی‌ها در بازار خودروی ایران است.

با وجود غیبت واردکنندگان و تولیدکنندگان بخش خصوصی در سهم بازار تیراژی خودرو؛ یکی از خودروهای وارداتی توانسته است به جدول سهم بازار بر اساس ارزش، راه پیدا کند. به‌طوری که بعد از پراید، پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، پژو پارس، خانواده‌ی رنو، سمند و تیبا، سانتافه توانسته است بیشترین سهم بازار را از لحاظ ارزشی از آن خود کند. بعد از سانتافه، بیشترین سهم ارزشی بازار متعلق به برلیانس و تندر ۹۰ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات