خداحافظی رسمی فراری با جعبه دنده‌های دستی

یک‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت خودروسازی فراری به طور رسمی با جعبه دنده‌های دستی خداحافظی کرد.
تبلیغات

جعبه دنده‌های دستی دیگر در حال مرگ و فراموش شدن هستند. این جعبه دنده‌ها را باید رسما از انواع در خطر انقراض قرار داد چون همین حالا نیز بسیاری از خودروسازان استفاده از این نوع جعبه دنده را کنار گذاشته‌اند. در ادامه‌ی خبر همراه زومیت باشید. 

فراری نیز به طور رسمی به جمع خودروسازانی پیوست که دیگر از جعبه دنده‌ی دستی استفاده نمی‌کنند. در نمایشگاه خودروی پاریس در هفته‌ی گذشته، مدیر بخش تکنولوژی فراری، مایکل هوگو لیترز گفت که به دلیل افزایش کارایی خودروها، فراری تصمیم به کنار گذاشتن جعبه دنده‌های دستی گرفته است. وی گفت: "فراری در طراحی، عملکرد و تکنولوژی یک اثر هنری است. هیچ جعبه دنده‌ی دستی وجود ندارد که بتواند با این میزان کارایی و عملکرد همخوانی داشته باشد و به همین خاطر ما از جعبه دنده‌های دوبل کلاچ استفاده می‌کنیم."

البته این مساله چندان غافلگیرکننده نیست. جعبه دنده‌های خودکار نسبت به قبل بسیار سریع‌تر و جذاب‌تر شده‌اند. لامبورگینی نیز به سراغ استفاده از جعبه دنده‌های دوبل کلاچ رفته است. شما هیچ اثری از اهرم تعویض دنده در هیچ یک از مدل‌های مک‌لارن نمی‌بینید و مرسدس بنز نیز دهه‌ها است که از جعبه دنده‌های دستی در خودروهای قدرتمندش استفاده نمی‌کند. حالا هم شرکتی که توسط انزو فراری پایه گذاری شده به طور رسمی استفاده از جعبه دنده‌ی دستی را کنار می‌گذارد.

این یک خبر بد برای علاقمندان به این جعبه دنده‌ها و حرکت heel-toe است. اما همچنان خبری خوشحال کننده وجود دارد. پورشه از علاقه‌ی مشتریانش برای تعویض دنده‌ی دستی خبر دارد، این خودروساز آلمانی در نظر دارد تا در سال‌های آتی نیز محصولاتی با جعبه دنده‌های دستی را عرضه کند. پورشه گفته است تا زمانی که مشتریانش برای جعبه دنده‌های دستی تقاضا داشته باشند به تولید این جعبه دنده‌ها ادامه خواهد داد که البته این مساله برای همیشه نخواهد بود. برای یادآوری باید اشاره کنیم که پورشه شرکتی است که برترین جعبه دنده‌ی خودکار جهان را به نام PDK تولید می‌کند و روزی نیز خواهد رسید که این شرکت نیز جعبه دنده‌های دستی را کنار بگذارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات