سانگ یانگ رکستون 2017 به جنگ هیوندای سانتافه می‌رود

سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سانگ یانگ از مدل 2017 شاسی بلند رکستون در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

 سانگ یانگ در نمایشگاه خودروی پاریس در اواخر این ماه از خودروی مفهومی با نام LIV-2 رونمایی خواهد کرد که نمایانگر نسل بعدی خودروی رکستون برای سال ۲۰۱۷ خواهد بود. این شاسی بلند بزرگ مفهومی تقریبا یک مدل تولیدی است که به رقابت مستقیم با هیوندای سانتافه خواهد پرداخت. در ادامه همراه زومیت باشید.

نام این خودرو LIV-2 است که حروف آن مخفف (Limitless Interface Vehicle) هستند، این مدل مفهومی به عنوان نسخه‌ی نهایی اس یو وی سایز بزرگی با نام Y400 است که سانگ یانگ در سال‌های اخیر مشغول کار بر روی توسعه‌ی آن بوده است. همچنین این مدل به نوعی نسخه‌ی تگامل یافته‌ی خودروی مفهومی LIV-1 نیز حساب می‌شود که در نمایشگاه خودروی سئول ۲۰۱۳ به نمایش درآمده بود. 

سنگ یانگ رکستون

خودروی LIV-2 مجهز به یک پیشرانه‌ی دیزلی ۲.۲ لیتری با استاندارد یورو۶ و یا یک پیشرانه‌ی بنزینی ۲ لیتری GDI (سیستم تزریق مستقیم سوخت) است. انتظار می‌رود که هر دو پیشرانه را در مدل رکستون مشاهده شوند، این مدل به رقابت با هیوندای سانتافه خواهد پرداخت و عرضه‌ی آن از سال آینده و با قیمت پایه‌ی زیر ۳۰ هزار پوند آغاز خواهد شد. 

سنگ یانگ رکستون

با توجه به تصاویر رندر شده از این مدل مشاهده می شود که سانگ یانگ از ربان طراحی خودروی مفهومی با نام تحرک باوقار استفاده کرده است. اطلاعات بسیار کمی در مورد این مدل منتشر شده است، با این وجود سانگ یانگ گفته قول استفاده از بالاترین امکانات رفاهی و ایمنی را در داخل خودرو و همچنین استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های ارتباطی را داده است.

سانگ یانگ یک بار در سال ۲۰۰۹ تا مرز ورشکستگی پیش رفت و برای همین یک برنامه‌ی افزایش فروش تا سال ۲۰۱۶ را برنامه ریزی کرد که مدل رکستون جدید نیز بخشی از این برنامه‌ی احیا است. در بازار انگلستان فروش این خودروساز از ۲۸۰ دستگاه در سال ۲۰۱۰ به ۳۶۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۵ افزایش یافت و مدیر عامل سانگ یانگ در مصاحبه با اتوکار گفت انتظار دارد که این فروش تا سال ۲۰۱۶ به ۶ هزار دستگاه برسد. مدل رکستون در کنار یک خودروی پیکاپ اتاق دار در سال ۲۰۱۸ و مدل جایگزین کوراندو نیز در سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهند شد و می‌توانند فروش این خودروساز را به ۱۰ هزار دستگاه در سال افزایش دهند.

سنگ یانگ رکستون

سانگ یانگ همچنین در نظر دارد تا یک خودروی SUV کوچک را بر اسا خودروی مفهومی XAV معرفی کند تا آن را در کنار مدل تیوولی به تولید برساند، این مدل نیز بیشتر خریداران جوان را هدف خواهد گرفت. 

مدل جایگزین کوراندو نیز می‌تواند یک حمله‌ی بزرگ از سمت سانگ یانگ به بازار ایالات متحده تلقی شود. مدیر اجرایی سانگ یانگ جان سیک شوی معتقد است که این خودروساز می‌تواند به رقم فروش ۵۰ هزار دستگاه خودرو در بازار ایالات متحده دست پیدا کند. وی انتظار دارد که این فروش بخشی از برنامه‌ی سانگ یانگ برای دستیابی به فروش جهانی ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال باشد. این شرکت کره ای در سال ۲۰۱۵ توانسته بود ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو را در بازار جانی به فروش برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات