نسل دوم ب ام‌ و i8 توانی برابر با ۷۵۰ اسب بخار خواهد داشت

پنج‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
i8 مهمترین خودرویی است که ب‌ام‌و در چند سال اخیر معرفی کرده است و طبق برخی گزار‌ش‌ها، نسل دوم این خودرو با توانی برابر با ۷۵۰ اسب بخار به انواع سوپراسپرت نزدیک شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اول پیشرانه‌ی فعلی i8 را در نظر بگیرید که چه توانایی دارد؟ پیشرانه‌ی سه سیلندر ۱.۵ لیتری این خودرو به همراه موتورهای الکتریکی در مجموع ۳۶۲ اسب بخار تولید می‌کند. اگرچه برای ورود به کلاس سوپراسپرت زیاد نیست، اما برای  رقابت با پورشه ۷۱۸ مناسب است. با دانستن این نکته، به نظر می‌رسد که ب‌ام‌و برای نسل دوم i8 برنامه‌های زیادی دارد؛ این شرکت قصد دارد قدرت خروجی این خودرو را بیش از دو برابر خروجی نسل فعلی i8 افزایش دهد. این مقدار قدرت در حدود ۷۵۰ اسب بخار خواهد بود. این افزایش سرسام آور توان خروجی حتی برای استاندارد‌های بالای i8 نیز بسیار زیاد است. اتوکار گزارش می‌دهد که سه موتور الکتریکی نسل بعدی i8 هر کدام ۲۶۸ اسب بخار قدرت دارد، اگر چه کل قدرت این سه موتور روی هم به اندازه‌ی مجموع قدرت‌های جداگانه‌ی آن‌ها یعنی ۸۰۴ اسب بخار نخواهد شد. اما این مقدار قدرت تولیدی در واقعیت به اندازه‌ی کافی نزدیک به مقدار اسمی توان موتورها است که بتوان گفت ب‌ام‌و برنامه‌ای برای استفاده از کل قدرت موتورها نداشته است.

باطری‌های قوی‌تر همچنین می‌تواند محدوده‌ی حرکتی ماشین را به ۴۸۲ کیلومتر افزایش دهد، البته این عدد کمی پایین‌تر از بازه‌ی موتور فعلی i8 یعنی ۵۰۰ کیلومتر است. اما افزایش فوق‌العاده قدرت در نسل بعدی، رانندگی با خودرویی توانمند را نوید می‌دهد.

چهار چرخ متحرک و سیستم تعلیق فعال، تکنولوژی‌های دیگری است که ب‌ام‌و وعده‌ی آن‌ها را در نسل بعدی i8 داده است. سیستم تعلیق فعال این قابلیت را خواهد داشت که با اسکن مسیر پیش رو تنظیمات لازم را در سیستم تعلیق انجام دهد. همچنین انتظار می‌رود برای نسل آینده‌ی i8 یک طراحی جدید نیز صورت بگیرد. این مدل از همان فیبر کربنی استفاده خواهد کرد که دربخش i8 طراحی و ارائه شده بود.

BMW i8

چنانچه این گزارش درست باشد، این دومین باری است که در آن به این موضوع اشاره می‌شود که نسل دوم i8 با ۷۵۰ اسب بخار قدرت و چهارچرخ متحرک، می‌تواند بازی را برای این خودروساز آلمانی عوض کند. خصوصا این که حالا تمام خودروسازها روی خودروهای الکتریکی خودشان مشغول کار هستند.

این خودروساز آلمانی می‌داند اگر این بهبود‌های فوق‌العاده را روی i8 انجام دهد، این احتمال وجود دارد که این خودرو بتواند کارهای شرکت‌های رقیب را تحت الشعاع قرار دهد. مک‌لارن نیز اعلام کرده در حال توسعه‌ی یک خودروی تمام الکتریکی است. فیات کرایسلر نیز در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی یک مازراتی تمام الکتریکی است. حتی نیسان و هوندا نیز در حال وارد شدن به بازار خودرو‌های سوپر اسپرت الکتریکی هستند و شرکت‌های کوچک مثل دیترویت الکتریک و پینین‌فارینا نیز ازین قافله عقب نمانده‌اند.

ظهور خودروهای الکتریکی سوپر اسپرت، ب‌ام‌و را ترغیب کرده تا کاری کند که نسل دوم i8 مرزهای این بازار را تغییر دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات