مرسدس بنز برند EQ را برای خودر‌و‌های الکتریکی خود به ثبت رساند

شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس بنز به تازگی برند EQ را برای خودرو‌های الکتریکی خود به ثبت رسانده‌ است. اولین خودروی الکنریکی خانواده‌ی EQ در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی خواهد شد. طبق برخی گزارش‌ها این خودرو در کلاس سدان لوکس قرار دارد و برای رقابت با تسلا مدل اس عرضه می‌شود.
تبلیغات

خودروهای الکتریکی و در صدر آن‌ها تسلا با استقبال گسترده‌ی مردم مواجه شده‌اند. فروش بالا و آینده‌ی روشن خودرو‌های الکتریکی سایر خودروسازان را نیز به تولید این دسته از وسایل نقلیه مشتاق کرد. مرسدس بنز نیز به عنوان یکی از مطرح‌ترین خودروساز‌های جهان از برنامه‌ی خود برای عرضه‌ی چندین خودرو‌ی الکتریکی تا ۲۰۲۰ خبر داده بود. این شرکت اولین محصول خود را نیز در نمایشگاه خودروی پاریس در سال جاری میلادی معرفی خواهد کرد.

مرسدس بنز برای تمایز بین خودرو‌های معمولی و انواع برقی، از برند EQ استفاده خواهد کرد. به عنوان مثال سدان بزرگ اس کلاس در صورتی که از قوای محرکه‌ی برقی بهره ببرد، با نام مرسدس EQ-S خوانده می‌شود. بدین ترتیب EQ سومین برند مستقل زیر مجموعه‌ی بنز در کنار برند‌های AMG و میباخ (Maybach) خواهد بود. دایملر بازه‌ی وسیعی از مجموعه‌ی نام‌های تشکیل شده با حروف EQ را اعم از EQA، EQB، EQX، EQ Boost و EQ Inside به ثبت رسانده است تا در آینده مشکلی از بابت نام خودرو‌های الکتریکی خود نداشته باشد.

خودروهای برقی جدید مرسدس بنز بر پایه‌ی پلتفرم جدید این شرکت با نام معماری ماژولار الکتریکی تولید خواهند شد و توانایی طی مسافت ۵۰۰ کیلومتر را خواهند داشت. باتری‌های بهینه‌ی لیتیوم یون این خودرو‌ها توسط یکی از شرکت‌های زیر‌مجموعه‌ی مرسدس بنز با نام accumotive تامین خواهد شد. همچنین استراتژی بسیار پیشرفته‌ی رانندگی هوشمند مرسدس بنز به افزایش بُرد مسافتی خودروهای این شرکت کمک شایانی می‌کند. خودروهای الکتریکی بنز هنگام شارژ نیز از قابلیت شارژ سریع بهره می‌برند تا این عملیات را تا حد ممکن کوتاه کنند.

مرسدس بنز قصد دارد تا با تمام قوا محصولات الکتریکی توانمندی را برای رقابت با تسلا عرضه کند. پیش از پایان دهه‌ی جاری میلادی، اولین خودرو‌های الکتریکی مرسدس بنز برای ورود به نمایشگاه‌های فروش برنامه‌ریزی شده‌اند. مرسدس بنز علاوه بر سدان لوکس الکتریکی، عرضه‌ی چهار خودروی دیگر با آلایندگی صفر را در نظر دارد؛ دو خودرو‌ی سدان در اندازه‌ی مدل‌های سی و ای کلاس و دو شاسی بلند در ابعاد مشابه بدنه با GLC و GLE.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات