پورشه بهترین شرکت خودروسازی جهان از نگاه موسسه J.D.Power

جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
موسسه‌ی ارزیابی J.D.Power نتایج تحقیقات خود از شرکت‌های خودروسازی را در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد. طبق نتایج منتشر شده پورشه برای دوازدهمین سال پیاپی بهترین شرکت خودروسازی جهان است. برای اطلاع از جزئیات این رده‌بندی و جایگاه سایر خودروسازان، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

موسسه‌ی J.D.Power، یکی از معتبرترین مراکز بررسی عملکرد شرکت‌های فعال در زمینه‌های مختلف است. این موسسه‌ی بین‌المللی همه ساله با بررسی و نظرسنجی از مشتریان، به ارزیابی شرکت‌ها و محصولات یا خدمات آن‌ها می‌پردازد. J.D.Power فعالیت گسترده‌ای دارد که می‌توان به بررسی خودروها، گوشی‌های موبایل، بانک‌ها و موسسات تبلیغاتی اشاره کرد.

اکنون موسسه‌ی J.D.Power نتایج تحقیقات خود را در رابطه با برند‌های خودرویی در سال ۲۰۱۶ منتشر کرده است. این تحقیقات که با نام APEAL شناخته می‌شود، از اهمیت زیادی برای خودروسازان برخوردار است زیرا مشتریان همواره به نتایج این تحقیقات در خرید خودروهای جدید خود توجه زیادی دارند. 

در تحقیقات APEAL‌ در سال ۲۰۱۶ به نظرسنجی از ۸۰ هزار خریدار خودروی جدید که حداقل ۹۰ روز از خریداری آن‌ها گذشته باشد، پرداخته شده است. به تمامی خودروها نیز بر اساس نظر مشتریان امتیازی بین صفر تا ۱۰۰۰ اعطا شده است.

جوانب نظرسنجی J.D.Power از مالکان خودرو شامل مصرف سوخت، عملکرد روان سیستم تولید و انتقال قدرت، کارآمدی سیستم مسیریابی، راحتی کار با سیستم اطلاعاتی و سرگرمی، طراحی زیبا و امنیت بوده است. 

طبق نتایج بدست آمده، پورشه برای دوازدهمین سال پیاپی موفق به کسب رده‌ی اول شده است. این شرکت خودروسازی به طور میانگین امتیاز ۸۷۷ را از مشتریان خود دریافت کرده است. انتهای رده‌بندی نیز به اسمارت، دیگر شرکت آلمانی تعلق یافته است که تنها ۷۴۵ امتیاز کسب کرده است. میانگین امتیاز نیز نسبت به سال گذشته افزایش ۳ نمره‌ای داشته و به ۸۰۱ رسیده است.

نتایج J.D.Power بهترین خودروسازی جهان در سال ۲۰۱۶

پورشه نه تنها موفق به دریافت بیشتری امتیاز از سوی مشتریان خود شده است، بلکه طبق نظر خریداران خودرو، باکستر، ماکان و ۹۱۱ بهترین خودروهای موجود در کلاس‌های خود شده‌اند.

اما نکته‌ی مهم در این نظر سنجی، نظر مساعد خریداران خودروهای لوکس نسبت به خودروهای خود بوده است به صورتی که رده‌های ابتدایی در اختیار این دسته از محصولات قرار گرفته است. میانگین امتیاز مشتریان خودروهای لوکس، ۵۰ امتیاز بیشتر از میانگین امتیاز دریافتی خودروهای معمولی بوده است. این موضوع عملکرد موفقیت آمیز خودروسازان لوکس را در تولید محصولات بهتر و کسب رضایت بیشتر مشتریان نشان می‌دهد.

در ادامه می‌توانید بهترین خودروهای هر کلاس خودرویی را طبق نظر مشتریان در سال ۲۰۱۶ مشاهده کنید.

نتایج J.D.Power بهترین خودروسازی جهان در سال ۲۰۱۶

نظر شما در خصوص نتایج تحقیقات J.D.Power در سال ۲۰۱۶ و ادامه‌ی روند صدرنشینی پورشه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات