توقف تولید دوج وایپر؛ عرضه نسخه‌ های خاص جهت بدرقه این سوپراسپرت توانمند

دوشنبه ۷ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اخبار پیرامون توقف تولید وایپر صحت داشته و دوج اخیرا اعلام کرده که این سوپراسپرت نام و آشنای آمریکایی به زودی از خط تولید خارج شد. طبق اعلام دوج پس از توقف تولید وایپر و طی مدت کوتاهی، چندین نمونه‌‌ی سفارشی از این خودرو و در تعداد محدود به فروش خواهند رسید.
تبلیغات

طبق شایعات منتشر شده طی ۸ ماه گذشته، دوج وایپر ۲۰۱۷ آخرین نسل این خودرو خواهد بود و این موضوع نیز اخیرا به صورت رسمی تایید شده است. در همین راستا دوج پنج نسخه‌‌ی خاص و سفارشی از وایپر را عرضه می‌کند تا مرحمی برای غم توقف تولید این خودرو برای دوستداران آن باشد.

تمام نمونه‌های سفارشی دارای پلاک، نشان مخصوص و کاور خودرو هماهنگ با رنگ بدنه و درج نام مالک آن در قسمت بالای درب راننده هستند. تمامی نمونه‌های خاص وایپر در تعداد محدود ۲۵ تا ۱۰۰ دستگاه تولید و به فروش خواهند رسید.

دوج وایپر فروش ناامید کننده‌ای را در چند سال اخیر تجربه کرده است و در سال جاری و تا ماه می تنها ۲۴۱ دستگاه از آن در آمریکا به فروش رفته است؛ این رقم در سال گذشته ۶۷۶ دستگاه بود.

نسخه‌ی خاص وایپر با رنگ سبز و راه‌های سیاه، نسخه‌ی پوست ماری GTC است که از ACR2010 در تولید آن الهام گرفته شده است و مجهز به بسته‌ی آیرودینامیکی پیشرفته (باله عقب و اسپلیتر سپر جلو) از جنس فیبر کربن و هم‌چنین تریم داخلی مشکی است؛ تنها ۲۵ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

سایر نمونه‌‌های سفارشی وایپر، مشابه با مدل ACR این خودرو خواهند بود که با تجهیز به بسته‌های آیرودینامیکی فوق‌العاده (با بال عقبی عظیم، دیفیوزر، اسپلیتر‌های سپر جلو همه از جنس فیبر کربن و منافذ روی گلگیر و کاپوت) در کنار ترمزهای کربن-سرامیک، برای پیست‌های مسابقه آماده شده‌اند. نمونه‌ی سفید وایپر با خطوط آبی رنگ مسابقه‌ای و مدل مشکی رنگ با خط قرمز آدرنالین در سمت راننده، به تعداد بسیار محدود ۳۳ دستگاه تولید خواهند شد.

دوج وایپر

وایپر سفید رنگی که در بالا به تصویر کشیده شده است بدون شک یکی از پرطرفدارترین‌ انواع این خودرو است. این خودرو یاد‌آور همان ۱۰۰ وایپر GTS-R سفید با خط‌های آبی است که دوج پس از قهرمانی در مسابقات FIA GT2 در سال ۱۹۹۷ تولید کرد. 

مدل ACR به رنگ مشکی نیز در دو طرح مختلف در دسترس است که می‌توانید بین نسخه‌ی VoooDoo II (با یک "O" اضافه نسبت به 2010 VooDoo) با یک خط خاکستری باریک سمت راننده (تصویر اصلی) و نسخه‌ی ۱:۲۸ نمونه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. نامگذاری ۱:۲۸ به دلیل رکورد ثبت شده توسط همین خودرو در پیست "لاگونا سکا" و با رانندگی "رندی پست" در ماه اکتبر، است. همانطور که می‌توانید حدس بزنید نسخه‌ی ۱:۳۳ وایپر سال ۲۰۱۰ از این مدل کندتر است. ۳۱ دستگاه از VoooDoo II و ۲۸ دستگاه از نمونه‌ی ۱:۲۸ تولید خواهند شد.

پس از ۲۵ سال و عرضه‌ی ۳۰٬۰۰۰ دستگاه وایپر، آیا امسال آخر خط برای این سوپراسپرت زیبا و دوست‌داشتنی است و دیگر شاهد غرش‌های پیشرانه‌ی ۸ لیتری آن نخواهیم بود؟ مدیر عامل فیات-کرایسلر "سرجیو مارکیونه" اشاره کرد که وایپر می‌تواند مجددا روزی روی پلتفرم بهینه‌تری اعم از نمونه‌های موجود در آلفارومئو، به تولید بازگردد. به هر حال ما امید خود را از دست نمی‌دهیم و احتمالا کارکنان کارخانه‌ی مستقر در خیابان "کانر‌" دیترویت نیز با بازگشت وایپر امیدوار هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات