هیوندای به ساخت اسکلت‌ های مکانیکی روی آورده است

جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
امروزه شرکت‌های بسیاری به ساخت اسکلت‌های مکانیکی قابل اتصال به انسان مشغول هستند. اما اکثراً کاربری آن‌ها از این اسکلت‌ها افزایش قدرت، جلوگیری از صدمات در حین کار یا حتی صرفاً برای القای حس افراد ناتوان به انسان‌های سالم، را شامل می‌شود. اما شرکت هیوندای قصد ساخت دستگاهی مفیدتر را دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

هیوندای می‌خواهد با استفاده از اسکلت‌های مکانیکی دستگاهی را تولید کند که به لباس آدم آهنی شبیه است که با استفاده از آن می‌توان تا چند صد کیلوگرم وزن را تحمل کرد. به گفته هیوندای از این دستگاه همچنین می‌توان برای حمل بارهایی تا ۵۰ کیلوگرم در جنگ‌ها توسط سربازان نیز استفاده کرد.

این لباس نسخه تقویت شده دستگاهی به نام H-LEX است. دستگاهی که برای کمک به پیاده روی تولید شده بود و سال پیش توسط هیوندای معرفی شد و برای استفاده از آن کافی بود که آن را بپوشید. اما این دستگاه جدید آنقدر بزرگ و سنگین است که درواقع این دستگاه است که شما را می‌پوشد. در عین حال هیوندای یک نسخه سبکتر از این دستگاه را نیز معرفی کرده است که تنها دارای ستون فقرات و قسمت‌های پشت پا است. به گفته شرکت این دستگاه برای سالمندان، افراد ناتوان جسمی و افراد مبتلا به پاراپلژی (عدم توانایی در کنترل ماهیچه پا) طراحی شده است.

لباس مکانیکی هیوندای

به گفته هیوندای این پروژه، جزئی از سیستم‌های حرکتی آینده است که در نهایت به جابجایی بدون دردسر افراد و همچنین اشیاء منجر خواهد شد. در حقیقت این شرکت به چنین دستگاه‌هایی که قابل پوشیدن هستند به عنوان یک وسیله نقلیه نگاه می‌کند. این در حالی است که شرکت‌های دیگر همانند پاناسونیک و دوو تنها از آن‌ها به عنوان ابزاری برای کمک به کارگران استفاده می‌کنند. شرکت دارپا در راستای برنامه «جنجگو عنکبوتی» خود یک اسکلت پوشیدنی برای سربازان طراحی کرده است که با دستگاه هیوندای شباهت‌هایی دارد. از سوی دیگر، شرکت‌هایی همانند اکسو بیونیکز نشان داده‌اند که از این دستگاه‌ها می‌توان به بهترین نحو برای توانبخشی استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات