آئودی هر سال یک خودروی الکتریکی تولید خواهد کرد

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت خودروسازی آئودی در تولید خودروهای برقی پشت سر رقیب قدرتمند خود، بی‌ام‌و قرار دارد. اما خودروساز ایگل‌اشتاد برای جبران این فاصله برنامه‌هایی برای عرضه‌ی مداوم محصولات برقی جدید دارد. برای جزئیات بیشتر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در طی نشست عمومی سالیانه‌ی آئودی در خانه‌ی خود شهر اینگل‌اشتاد، ریاست این شرکت، روپرت استادلر اعلام کرد:

از سال ۲۰۱۸ آئودی هر سال حداقل یک خودروی الکتریکی تولید خواهد کرد و هر سال مدل دیگری هم به آنها اضافه می‌شود.

به نظر می‌رسد شرکت آئودی با این تصمیم هم به فکر تولید خودروهایی است که فقط با باتری کار می‌کنند و هم مدل‌های دیگری را با تکنولوژی هیبرید قرار است به تولید برساند؛ ولی بعید به نظر می‌رسد که آنها بخواهند هر سال خودرویی تمام الکتریکی که فقط  شامل باتری می‌شود را از نو بسازند.

audi

سال ۲۰۱۸ تاریخ عرضه‌ی شاسی‌بلند تمام برقی آئودی نیز هست. این خودروی جدید بر اساس مدل کانسپت E-tron Qauttro که در نمایشگاه فرانکفورت سال ۲۰۱۵ به نمایش گذاشته شد، ساخته خواهد شد. این SUV که ظاهراً Q6 Etron نام گرفته در تاسیسات آئودی در کشور بلژیک تولید خواهد شد و توانایی طی مسافت بیشتر از ۴۸۰ کیلومتر را در حالت فول شارژ، دارد.

شرکت آئودی روند تولید خودروهای هیبریدی را یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین فناوری‌های پیش‌روی خود در سال‌های آتی در نظر گرفته است. این تصمیم برای این شرکت به حدی مهم است که در نظر دارند تا سال ۲۰۲۵ از هر چهار خودروی تولید شده، یکی به صورت تمام الکتریکی یا هیبرید باشد.

با توجه به افتضاحی که فولکس واگن با جعل تست‌های آلودگی پیشرانه‌های دیزلی خود به راه انداخته، آئودی انگیزه‌ای مضاعف دارد تا خود را هرچه بیشتر از پرونده‌ای که ۸ ماه در دادگاه‌های آمریکا در حال پیگیری است، دور کند.

audi

تا اینجا که نتیجه‌ی تلاش‌های آئودی چندان راضی‌کننده و البته منسجم به نظر نمی‌رسد؛ زیرا این شرکت در حال حاضر تنها یک مدل هیبریدی در خط تولید دارد. این خودرو که A3 E-tron Sportback نام دارد با موتور الکتریکی خود تنها قادر است مسافت بسیار کوتاه ۲۵ کیلومتر را طی کند. همین‌طور نمونه‌ی هیبریدی شاسی‌بلند فول‌سایز Q7 هنوز به صورت گسترده به بازار‌های مهم جهانی اعم از ایالات متحده عرضه نشده است. در نسخه‌های اروپایی همین مدل، از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر دیزلی استفاده شده که طی رسوایی آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس واگن، زیر ذره‌بین کارشناسان است و تا اعلام نتیجه‌ی نهایی دادگاه، فروشش در بازار مهمی مانند ایالات متحده‌ی آمریکا متوقف شده است.

bmw

با کنار هم گذاشتن سه خودروساز بزرگ آلمان ،مرسدس بنز، بی‌ام‌و و فولکس واگن، به نظر می‌رسد بی‌ام‌و در حال حاضر با فاصله‌ی بسیار زیادی سازنده‌ی برترین خودروهای برقی لوکس به شمار می‌رود. این خودروساز بزرگ با ثبت زیر مجموعه‌ای جدید با برند " i " به تولید دو مدل i8 و i3 مشغول است. البته تا سال ۲۰۱۸ نباید از این دو مدل انتظار بروزرسانی‌ را داشته باشیم.

مرسدس بنز هم تا به امروز حتی یک خودروی تمام الکتریکی (که صرفاً با انرژی باتری کار کند) به صورت عمده تولید نکرده است. تنها خودروی نیمه‌الکتریکی و هیبریدی آن، مدلی از کلاس B است که در تیراژ پایین تولید شده و وزن بسیار بالا (۱۷۲۵کیلوگرم برای یک خودروی هاچ‌بک کوچک) و طول مسافتی کمتر از ۱۰۰ کیلومتر دارد.

اما در طی قوانین جدید که در اروپا و آمریکا قبل از سال ۲۰۲۰ به مرحله‌ی اجرا گذاشته خواهد شد هر سه خودروساز موظفند بیشتر مدل‌های تولیدی خود را به تکنولوژی هیبریدی مجهز کنند.

به امید روزی که در کشور ما هم مسئله‌ای حیاتی مانند محیط زیست و آلودگی خودروهای عقب مانده از تکنولوژی‌های روز، جدی گرفته شده تا شاهد کشیدن نفسی راحت باشیم.

شما چه فکر می کنید؟ آیا خودروهای برقی و هیبریدی را به عنوان وسیله‌ی نقلیه‌ی خود در آینده انتخاب خواهید کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات