مرسدس بنز از قایق تفریحی 960 اسب بخاری خود رونمایی کرد

چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
قایق‌های تفریحی مجلل و لوکس طرفداران زیادی دارد، به نحوی که بسیاری از خودروسازان لوکس وارد این حوزه شده‌اند. به تازگی مرسدس بنز از یکی از قایق‌های اعیانی گران قیمت خود رونمایی کرده است. این قایق نقره‌ای رنگ توان خروجی بسیار بالایی نیز دارد می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

قایق تفریحی Arrow460 گرند توریزمو که توسط مرسدس بنز طراحی شده  اولین سفر دریایی خود را از Cote d’Azur 0، خارج از بندر Nice شروع کرده است. گردشگران با استفاده از لنز دوربین‌های شکاری خود از یک قایق تفریحی شناور در آب‌های مدیترانه عکس برداری کرده‌اند. این قایقی که توسط گردشگران دیده شده، همان Arrow460 است.

قایق تفریحی مرسدس بنز

ساختار قدرتمند، پویا، پیچیده و کشیده این قایق یک طراحی به کمال رسیده و بدون نقص را نمایش می‌دهد. عرشه جلویی طولانی، شیب کم قسمت عقب و سقف قوسی شکل، نمای اتومبیل‌های کلاسیک را به این قایق تفریحی ۱۴ متری بخشیده است. عبور نور از پنجره‌های این قایق به طور الکترونیکی کنترل می‌شود که یادآور فناوری آسمان جادویی (Magic Sky) مرسدس بنز است. مجموعه‌ای از پوشش شیشه و رنگ نقره‌ای درخشان جلوه بی نظیری به این قایق تفریحی بخشیده که یادآور طراحی‌های مفهومی F015 و IAA مرسدس بنز  است.

جدا از طراحی بی نظیر این قایق، توان تولیدی ۹۶۰ اسب بخاری به آن عملکرد حرکتی بالایی همانند خودروهای قدرتمند مرسدس بنز خواهد داد. گوردن وگنر (Gorden Wagener) مدیر بخش طراحی دایملر در خصوص قایق لوکس مرسدس بنز گفت:

به منظور طراحی پیشرانه قایق تفریحی، ما متخصصان خود را به صنعت دریایی انتقال دادیم تا محصولی را تولید کنند که نمونه مشابه دیگری نداشته باشد. پیکان نقره‌ای (Silver Arrow) نماد و پیشتاز قایق‌‌های تفریحی لوکس خواهد بود. به طور قطع Arrow460 گرند توریزمو تمام نگاه‌ها را در دریا به خودش جذب می‌کند به خصوص زمانی که در سال‌های آینده شاهد حضور این قایق در اسکله‌های سرتاسر جهان باشیم.
قایق تفریحی مرسدس بنز

پنجره‌های عریض کناری و شیشه‌ی جلوی این قایق قابلیت جمع شدن را دارند تا لذت دریانوردی در هوای آزاد را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد؛ درست مانند لذت رانندگی خودروهای روباز مرسدس بنز.

این قایق تفریحی ۱.۷ میلیون دلار ارزش دارد. تنها ۱۰ نمونه از نسخه اول این قایق تولید خواهد شد و استراتژی فروش این قایق هم به‌گونه‌ای است که هر کشوری تنها مجاز به استفاده از یک قایق تفریحی Arrow460 است.

مشخصات فنی:

  • طول کل: ۱۴.۱۴ متر
  • طول بدنه: ۱۳.۸۵ متر
  • عمق فرو رفته در آب: ۰.۹۳ متر
  • حداکثر پهنای قایق: ۳.۹۷ متر
  • حداکثر وزن قابل یدک: ۱۳.۸۵ تن
  • ظرفیت مخزن سوخت؛ ۱۲۰۰ لیتر
  • ظرفیت مخزن آب: ۵۰۰ لیتر
  • زنجیره توان (پیشرانه): دو موتور دیزل یانمار Yanmar 6LY3-ETP، توان تولیدی هر کدام ۳۵۳ کیلو وات (۴۸۰ اسب بخار)
  • سرعت: ۲۸ تا ۳۰ گره دریایی (در دریای آرام)
  • حداکثر سرعت: بیش از ۴۰ گره دریایی (با بارگذاری سبک)
  • کلاس طراحی: کلاس B
قایق تفریحی مرسدس بنز
قایق تفریحی مرسدس بنز
قایق تفریحی مرسدس بنز
قایق تفریحی مرسدس بنز
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات