فیات و ایران خودرو اتومبیل‌های ۳۰ تا ۶۰ میلیونی تولید می‌کنند

دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیات با ایران خودرو برای تولید خودروهای ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومانی در ایران توافق کرده‌اند. این توافق زمستان سال گذشته انجام شده و احتمالاً در سفر مقامات ایتالیایی به ایران که چند هفته دیگر انجام می‌شود نهایی خواهد شد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

برخی افراد آگاه و نزدیک به مذاکرات ایران خودرو و فیات از توافقات حاصل شده میان این دو شرکت برای تولید خودرو در ایران اطلاع داده‌اند. 

این در حالی است که هاشم یکه‌زارع نیز در زمستان ۹۴ از فیات به عنوان یکی از شرکای جدید ایران خودرو خبر داده بود. به نظر می‌رسد مقامات فیات و ایران خودرو در مذاکراتی که زمستان پارسال انجام شد به توافقات کلی بر سر تولید خودرو در ایران رسیده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی برخی از افراد حاضر در این مذاکرات، فیات و ایران خودرو برای تولید خودرو در بازه قیمتی ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومانی با هم به توافق رسیده‌اند.

اگر این توافق منجر به همکاری شود شاهد حضور محصولات فیات در بازه قمیتی ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومانی خواهیم بود؛ جایی که بازار تشنه ورود محصولات جدید در آن به خصوص در رنج قیمتی ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است. در بازه قیمتی ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان خودروهای داخلی و چینی دیده می‌شوند و مردم دوست دارند پس از چند سال شاهد حضور خودروی با کیفیت اروپایی در این بازه باشند.

البته توافق تولید خودرو در بازه‌های قمیتی دیگر در مراحل و جلسات بعدی انجام خواهد شد.

بر اساس اخبار منتشر شده در سفر چند هفته آینده مقامات ایتالیایی به ایران، نمایندگان فیات نیز به ایران سفر می‌کنند تا مذاکرات خود با ایران خودرو را ادامه داده تا منجره به امضای تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری شود. احتمال می‌رود تفاهم‌نامه همکاری فیات با ایران خودرو در حاشیه سفر مقامات ایتالیایی به ایران امضاءشود.

فیات ایتالیا یکی از برندهای معتبر جهانی در زمینه تولید خودروهای ارزان قیمت به شمار می‌رود و سهام‌دار کرایسلر خودروساز بزرگ آمریکایی است.

همکاری ایران خودرو با فیات در بازه قیمیتی ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومانی می‌تواند رقابت در بازار خودروی ایران را جذاب‌تر کرده و سبب برهم خوردن توازن موجود در بازار خودروی ایران شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات