تسلا مدل 3 معرفی شد: عرضه از سال 2017 با قیمت ۳۵ هزار دلار

جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
بالاخره پس از ده سال تسلا خودروی مدل 3 خود را معرفی کرد. خودرویی الکتریکی با قیمت ۳۵ هزار دلار که مدیر عامل شرکت، ایلان ماسک امیدوار است بتواند خودروهای الکتریکی را در بین مردم جا بیاندازد.
تبلیغات

مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک لحظاتی قبل خودروی الکتریکی مدل ۳ را در کالیفرنیا معرفی کرد. او اعلام کرد که خودروی مذکور ۳۵ هزار دلار قیمت داشته و می‌تواند با یک بار شارژ کامل ۳۴۶ کیلومتر را طی کند. این ادعا البته اثبات نشده اما اگر تسلا بتواند آن را عملی کند، قدم بسیار بزرگی برداشته است.

ماسک مدعی است در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۳۵ هزار دلار نمی‌توانید خودروی بهتری را تهیه کنید. مدل پایه‌ی این خودرو می‌تواند در مدت ۶ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، البته تسلا ادعا کرده است که مدل‌هایی با سرعت بسیار بالاتر را نیز تولید خواهد کرد.

محدوده‌ی شارژدهی خودرو حداقل ۳۴۶ کیلومتر خواهد بود اما تسلا امیدوار است تا زمان عرضه این مقدار را افزایش بدهد. تمامی خودروهای مدل ۳ از شبکه‌ی سوپرشارژ تسلا پشتیبانی خواهند کرد. ماسک می‌گوید تا سال ۲۰۱۷ تعداد سوپرشارژها به ۷۲۰۰ عدد خواهد رسید که دو برابر تعداد کنونی است.

بدنه‌ی بالای خودرو از جلو تا سقف عقبی آن از شیشه‌ی یک تکه و همانند مدل اس دارای صندوق در جلو و عقب خواهد بود. ماسک می‌گوید: «شما محل بسیار بیشتری برای گذاشتن وسایل خود در مقایسه با خودروهای هم ابعاد مدل ۳ خواهید داشت.»

دو مدل کنونی این شرکت یعنی مدل اس و مدل ایکس بسیار گران قیمت بوده و در حدود ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند. برای فروش ۱۰ برابر مقدار کنونی که هدف تسلا است، این شرکت مدل ۳ را با قیمت پایه‌ی ۳۵ هزار دلار عرضه خواهد کرد.

البته این خودرو در حال حاضر آماده‌ی خرید نیست و برای خرید آن باید تا سال ۲۰۱۷ منتظر ماند با این وجود تسلا با دریافت تنها ۱۰۰۰ دلار آماده‌ی دریافت سفارش‌های پیش‌خرید است.

رقیب اصلی مدل ۳ خودروی شورلت بولت است. جنرال موتورز مدعی است این خودرو با یک باز شارژ ۳۲۰ کیلومتر را پوشش داده و قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار خواهد داشت.

در مراسم معرفی مدل ۳، ایلان ماسک از خریداران مدل ایکس و مدل اس که به نوعی هزینه‌ی مورد نیاز برای تولید مدل ۳ را تامین کرده‌اند نیز قدردانی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات