شهر بازی تسلا سایبرلند چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
اگر تسلا مثل تویوتا و فراری پارک تفریحی اختصاصی‌اش را داشته باشد، ایلان ماسک چه بخش‌ها و ویژگی‌هایی برای این شهربازی در نظر می‌گیرد؟
تبلیغات

نام تسلا و ایلان ماسک همیشه به‌دلایل مختلف در اخبار روزانه و هفتگی دیده می‌شود و این برند تازه‌وارد آمریکایی، تنها در مدت چند سال طرفداران بی‌شماری پیدا کرده است. تسلا، تولیدکننده پرچم‌دار خودروهای برقی، به میدان رقابت با بزرگان مثل تویوتا و فولکس واگن وارد شد؛ البته به‌عقیده بسیاری از کارشناسان، احتمالا تسلا در چند سال آینده که برندهای باسابقه خودروسازی با تمام قوا به بازار مدل‌های برقی وارد شوند، تأمین‌کننده خواهد بود تا تولیدکننده.

شهر بازی تسلا سایبرلند / CyberLand tesla theme park

شرکت‌هایی همچون فراری و فولکس واگن و تویوتا درکنار تأسیسات بزرگ، هرکدام پارک تفریحی دیدنی هم دراختیار دارند. در این پارک‌ها که قالب اصلی سرگرمی آشنایی با تاریخچه، محصولات، فناوری و برنامه‌های آینده هر برند است، مراجعه‌کنندگان ضمن سرگرمی حس نزدیکی به شرکت پیدا می‌کنند. حالا تصور کنید تسلا با آن جمع هواداران متعصبش، شهربازی اختصاصی هم داشته باشد!

چند سال پیش ایلان ماسک در بین ایده‌های عجیب‌و‌غریبش به برنامه‌ای برای نصب ترن هوایی در کارخانه اشاره کرده بود. اگر این ایده عملی شود، پارک تفریحی تسلا چگونه خواهد بود؟ وب‌سایت LeaseFetcher با نام‌گذاری شهربازی تسلا به «سایبرلند» طرح‌هایی جالب منتشر کرده که در‌ادامه این مقاله آورده شده است.

آمفی‌تئاتر تسلا

در مرکز پارک، سکویی باشکوه برای ایلان ماسک؛ اولین چیزی که برای شهربازی تسلا می‌توان در نظر گرفت. علاوه‌بر‌اینکه در آمفی‌تئاتر تسلا برنامه‌های سخنرانی ایلان ماسک برگزار می‌شود، می‌توان از این مکان برای معرفی یا حتی رونمایی جدیدترین محصولات و خدمات شرکت هم استفاده کرد.

ماشین برقی شهربازی

ماشین برقی شهر بازی تسلا / Cybertruck Dodgems

قطعا یکی از ملزومات هر پارک تفریحی و شهربازی، مکانی جذاب برای ماشین‌های برقی و شنیدن صدای آشنای کوبیده‌شدن این ماشین‌ها به‌ یکدیگر است. تسلا می‌تواند برای طراحی این ماشین‌ها از محصولات موردانتظارش مثل سایبرتراک استفاده کند یا حتی با اضافه‌کردن چند دکمه پشت فرمان ماشین، فناوری خودرانش را هم تبلیغ کند. نسل جوانی که به شهربازی تسلا بروند و پشت فرمان سایبرتراک رانندگی کنند، احتمالا در آینده‌ از طرفداران این برند خواهند شد.

ترن هوایی و زیرزمینی

ترن هوایی و زیرزمینی تسلا / Underground Tunnel Roller Coaster

ترن هوایی یکی از بخش‌های جذاب‌ هر شهربازی محسوب می‌شود؛ اما تسلا می‌تواند این سرگرمی را حتی لذت‌بخش‌تر هم کند. برای مثال، ترن هوایی سایبرلند با کمک متخصصان بورینگ کمپانی بخش زیرزمینی هم داشته باشد. درحقیقت، ترن هوایی و زیرزمینی سایبرلند می‌تواند تجربه‌ای کوتاه و مشابه پروژه بزرگ بورینگ کمپانی در نظر گرفته شود. در طرح وب‌سایت LeaseFetcher، سوارشدن به ترن از زیرزمین تصور شده است و سرعت‌گیری واگن‌ها به مارپیچ‌های ریلی هوایی می‌رسد.

اسلینگ‌شات فالکون هوی اسپیس ایکس

اسلینگ شات اسپیس ایکس شهر بازی تسلا / SpaceX Rocket Launch Slingshot Ride

برای یادآوری موفقیت تسلا در پرتاب فالکون هوی در سال ۲۰۱۸، اسلینگ‌شات شهربازی این شرکت می‌‍‌تواند طرحی مشابه این راکت اسپیس ایکس داشته باشد. مثل پروژه واقعی اسپیس ایکس، جایگاه نشستن اسلینگ‌شات در طرح وب‌سایت LeaseFetcher بر اساس خودرو تسلا رودستر طراحی شده و حتی مردستاره‌ای (Starman) هم پشت فرمان نشسته است!

واقعیت مجازی و شبیه‌ساز هایپرلوپ تسلا

واقعیت مجازی هایپرلوپ تسلا / Tesla Hyperloop Motion Simulator

سال ۲۰۱۳، ایلان ماسک ایده حمل‌ونقل آینده با اتاقک‌های ویژه و سرعتی بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را ارائه داد. برای بسیاری از افراد، مثل بسیاری از صحبت‌های ایلان ماسک، درابتدا به‌نظر می‌رسید این ایده غیرممکن باشد؛ اما پس از چند سال، آزمایش اولیه هایپرلوپ با موفقیت انجام شد. سایبرلند بخشی ویژه برای تجربه واقعیت مجازی و شبیه‌سازی هایپرلوپ تسلا می‌تواند داشته باشد که در آن، هر کاربر بتواند از بین چند پروژه ویرجین هایپرلوپ در مکان‌های مختلف، یکی را انتخاب کند.

تاب گردان با خودروهای تسلا

تاب گردان تسلا / Flying Cars Swing Ride

دستگاه تاب گردان (Swing ride) یکی از سرگرمی‌های پرهیجان شهربازی‌ها است که تسلا می‌تواند با نصب‌کردن مدل خودروهایش به آن، طرفدارانش را به سایبرلند بکشاند. در طرح خیالی سایبرلند، تسلا مدل X در تاب گردان نصب شده که با داشتن درهای گالوینگش نمای جالبی به شهربازی می‌دهد. بازماندن درهای گالوینگ مدل X هم می‌تواند به هیجان بیشتر تاب‌سواری کمک کند!

گیگافکتوری تا مریخ

وب‌سایت LeaseFetcher علاوه‌بر طرح‌هایی که منتشر کرده، چند بخش دیگر هم برای سایبرلند پیشنهاد داده است. به‌عنوان مثال، زمین بازی با طرحی مشابه مریخ و محیطی کوچک با شن‌و‌ماسه قرمز و لباس‌های فضانوردی که مناسب کودکان و مخصوص طرفداران جوان‌ تسلا باشد.

با اینکه بسیاری از والدین به بهانه سرگرم‌کردن بچه‌هایشان به شهربازی می‌روند، گاهی اوقات خودشان هم از بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند. تسلا می‌تواند بخشی با خودروهای خودران مخصوص کودکان داشته باشد که مادرها و پدرها فرزندانشان را به جدیدترین فناوری بسپارند و خودشان تاب‌سواری کنند.

احتمالا سایبرلند تسلا مساحت زیادی را دربر خواهد گرفت که نیازمند خدمات حمل‌ونقل داخلی باشد. قطار کوچک هایپرلوپ راه‌حلی مناسب برای انتقال سریع مراجعه‌کنندگان به بخش‌های مختلف سایبرلند است. تسلا می‌تواند تاسیسات تأمین برق سایبرلند را هم مشابه گیگافکتوری طراحی و مراجعه‌کنندگان را به دیدن بخش‌های مختلفش هم دعوت کند.

شهربازی بدون فروشگاه‌های هدیه و غذاخوری اصلا جذابیت ندارد. در فروشگاه سایبرلند، انواع لوازم مربوط به محصولات تسلا یا بادکنک، لباس، کلاه و... با طرح خودروهای این برند فروخته می‌شود. احتمالا شعله‌افکن بورینگ کمپانی مجوز فروش در شهربازی را کسب نکند؛ اما می‌تواند یکی از سوغاتی‌های  جذاب‌ سایبرلند باشد. برای خدمات غذاخوری هم تبدیل کامیون سمی به فودتراک ایده جذابی به‌نظر می‌رسد. با فروش برنامه غذایی مشابه وعده‌های دلخواه ایلان ماسک، قطعا فودتراک سایبرلند مشتری‌های زیادی خواهد داشت.

از دیدگاه شما شهربازی اختصاصی تسلا ساخته می‌شود؟ این پارک تفریحی برای اینکه هوادارهای تسلا را راضی کند، چه ویژگی‌هایی نیاز دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات