سایپا کوییک S؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات رفاهی

پنج‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جدیدترین محصول سایپا نسخه‌ای از کوییک هاچبک محسوب می‌شود که در ظاهرش تغییراتی اِعمال شده و از مدل اصلی جذاب‌تر است. قیمت این محصول بدون احتساب مالیات و هزینه‌های جانبی، ۱۲۵ میلیون تومان خواهد بود.
تبلیغات

بیش از یک سال پیش و در آبان‌ ۱۳۹۸، کوییک R به مجموعه‌ی محصولات سایپا اضافه شد. این خودرو با مدل اصلی کوییک هاچبک تفاوت فنی نداشت و صرفا در بخش‌هایی مثل سقف و سپر و آینه‌های جانبی رنگش قرمز بود.

ناتوانی خودروسازان داخلی در تولید محصولات هماهنگ با استاندارد جهانی موضوع جدیدی نیست و به‌روزرسانی مدل‌های قدیمی و جایگزینی آن‌ها با نمونه‌های جدید نیز با کُندی همراه است. سایپا و ایران‌خودرو معمولا به توقف تولید محصولات قدیمی علاقه‌ای ندارند؛ اما با اِعمال تغییرات جزئی در نمای بیرونی خودروهای موجود، مدل جدید به خط‌تولید اضافه می‌کنند.

ساینا و کوییک از‌نظر فنی تفاوت چندانی با تیبا ندارند. سایپا این خودروها را محصولاتی متفاوت و متنوع معرفی می‌کند؛ درحالی‌که هرکدام نسخه‌هایی زیرمجموعه با امکانات خاص خود دارند. برای مثال، افزایش ارتفاع فنرها و نصب ریل باربند به تولید کوییک کراس منجر شد. کمی بعد، ادوات قرمز‌رنگ به بدنه اضافه شد تا کوییک R متولد شود و حالا تعویض سپر جلو، کوییک S را به مجموعه‌ی افتخارات سایپا اضافه کرده است.

بررسی طراحی و تفاوت ظاهری کوییک S با مدل اصلی

پیشرفت بزرگ دپارتمان طراحی خودرو سایپا در تغییر چهره‌ی (فیس‌لیفت) کوییک S سپر و جلوپنجره را شامل می‌شود. طرح X در نمای رو‌به‌رو به‌وضوح دیده می‌شود و حالت اسپرت خودرو را تقویت می‌کند. شیب جلوپنجره و ساختار مشبک آن هماهنگی بسیار خوبی با اندازه‌ی چراغ‌ها دارد.

در طرفین سپر علاوه‌بر مه‌شکن‌ها، روشنایی روز نصب شده که برای خودروهای ساخت ایران آپشنی لوکس و فراتر از انتظار است. دیگر نکته‌ی مثبت در نمای رو‌به‌رو، پیش‌بینی جایگاه مناسب برای نصب پلاک باتوجه به ابعاد آن است. هنوز تصاویر رسمی از زوایای مختلف کوییک S منتشر نشده است؛ اما بنابر اطلاعات موجود، نمای جانبی و پشت این خودرو با کوییک استاندارد تفاوتی ندارد.

کابین و امکانات رفاهی

در فضای داخلی، داشبورد استاندارد کوییک و ساینا برای کوییک S نیز استفاده می‌شود که البته باتوجه‌به توان مهندسی در گروه سایپا عجیب نیست. احتمالا محصول جدید فرمان متفاوتی خواهد داشت که کنترل سیستم صوتی و پاسخ به مکالمات تلفنی ازطریق رابط بلوتوث را آسان‌تر خواهد کرد.

قرار است سایپا برای کوییک S و ساینا S از پنل پشت فرمان جدید استفاده کند. این بخش علاوه‌بر ساختار زیباتر برای نشانگرهای سرعت و دور موتور، کامپیوتر سفر خواهد داشت که اطلاعاتی مثل حرارت پیشرانه، سوخت موجود، باز‌بودن درهای ورودی و کیلومتر کارکرد را نشان می‌دهد.

سایپا کوییک S دو کیسه‌ی هوا، چراغ روشنایی روز، فرمان جدید، رینگ فولادی، قابلیت تنظیم ارتفاع کاسه‌ی چراغ، ترمز ABS ،EBD و ترمز کمکی BAS، ریموت و کلید و پنل پشت فرمان جدید، حسگر پارک عقب، تهویه‌ی الکتریکی دستی، شیشه‌های برقی و آینه‌های قابل‌تنظیم برقی خواهد داشت.

پیشرانه و شرایط فنی

موتور کوییک S مشابه دیگر اعضای خانواده مثل انواع تیبا و ساینا، ۱/۵ لیتر چهار سیلندر هشت سوپاپ با قدرت ۸۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر است. بهینه‌سازی‌هایی مگاموتور روی پیشرانه M15 انجام داده تا نمونه‌ی جدید با کد M15GSI مصرف سوخت کمتر و عملکرد فنی بهتر از گذشته داشته باشد. نصب سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و دریچه‌ی گاز برقی، مهم‌ترین تفاوت این پیشرانه با موتور فعلی است که احتمالا سال آینده روی کوییک S نصب خواهد شد. بنابر اطلاعات غیررسمی، پیشرانه‌ی M15GSI با قدرت ۹۰ تا ۹۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۳۵ تا ۱۴۰ نیوتن‌متر تولید می‌شود.

قیمت نهایی

طبق اعلام رسمی شورای رقابت، کوییک اس با قیمت ۱۲۵ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد. به این مبلغ مالیات و هزینه بیمه و عوارض اضافه می‌شود.

سوالات متداول زومیت

  • قیمت محصول جدید سایپا کوییک S  چقدر است؟

    سایپا کوییک S دنده‌ای بدون احتساب مالیات و هزینه جانبی، ۱۲۵ میلیون تومان قیمت دارد. 

  • موتور سایپا کوییک S چیست و چه مشخصاتی دارد؟

    موتور کوییک S مشابه دیگر اعضای خانواده مثل انواع تیبا و ساینا، ۱/۵ لیتر چهار سیلندر هشت سوپاپ با قدرت ۸۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر است.

  • تفاوت سایپا کوییک S با ساینا و تیبا چیست؟

    کوییک S از پیشرانه و پلتفرم مشابه با ساینا و تیبا استفاده می‌کند؛ اما فرمان، سپر و جلوپنجره متفاوت دارد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات