
جدیدترین محصول سایپا نسخهای از کوییک هاچبک محسوب میشود که در ظاهرش تغییراتی اِعمال شده و از مدل اصلی جذابتر است. قیمت این محصول بدون احتساب مالیات و هزینههای جانبی، ۱۲۵ میلیون تومان خواهد بود.
بیش از یک سال پیش و در آبان ۱۳۹۸، کوییک R به مجموعهی محصولات سایپا اضافه شد. این خودرو با مدل اصلی کوییک هاچبک تفاوت فنی نداشت و صرفا در بخشهایی مثل سقف و سپر و آینههای جانبی رنگش قرمز بود.
ناتوانی خودروسازان داخلی در تولید محصولات هماهنگ با استاندارد جهانی موضوع جدیدی نیست و بهروزرسانی مدلهای قدیمی و جایگزینی آنها با نمونههای جدید نیز با کُندی همراه است. سایپا و ایرانخودرو معمولا به توقف تولید محصولات قدیمی علاقهای ندارند؛ اما با اِعمال تغییرات جزئی در نمای بیرونی خودروهای موجود، مدل جدید به خطتولید اضافه میکنند.
ساینا و کوییک ازنظر فنی تفاوت چندانی با تیبا ندارند. سایپا این خودروها را محصولاتی متفاوت و متنوع معرفی میکند؛ درحالیکه هرکدام نسخههایی زیرمجموعه با امکانات خاص خود دارند. برای مثال، افزایش ارتفاع فنرها و نصب ریل باربند به تولید کوییک کراس منجر شد. کمی بعد، ادوات قرمزرنگ به بدنه اضافه شد تا کوییک R متولد شود و حالا تعویض سپر جلو، کوییک S را به مجموعهی افتخارات سایپا اضافه کرده است.
بررسی طراحی و تفاوت ظاهری کوییک S با مدل اصلی
پیشرفت بزرگ دپارتمان طراحی خودرو سایپا در تغییر چهرهی (فیسلیفت) کوییک S سپر و جلوپنجره را شامل میشود. طرح X در نمای روبهرو بهوضوح دیده میشود و حالت اسپرت خودرو را تقویت میکند. شیب جلوپنجره و ساختار مشبک آن هماهنگی بسیار خوبی با اندازهی چراغها دارد.
در طرفین سپر علاوهبر مهشکنها، روشنایی روز نصب شده که برای خودروهای ساخت ایران آپشنی لوکس و فراتر از انتظار است. دیگر نکتهی مثبت در نمای روبهرو، پیشبینی جایگاه مناسب برای نصب پلاک باتوجه به ابعاد آن است. هنوز تصاویر رسمی از زوایای مختلف کوییک S منتشر نشده است؛ اما بنابر اطلاعات موجود، نمای جانبی و پشت این خودرو با کوییک استاندارد تفاوتی ندارد.
کابین و امکانات رفاهی
در فضای داخلی، داشبورد استاندارد کوییک و ساینا برای کوییک S نیز استفاده میشود که البته باتوجهبه توان مهندسی در گروه سایپا عجیب نیست. احتمالا محصول جدید فرمان متفاوتی خواهد داشت که کنترل سیستم صوتی و پاسخ به مکالمات تلفنی ازطریق رابط بلوتوث را آسانتر خواهد کرد.
قرار است سایپا برای کوییک S و ساینا S از پنل پشت فرمان جدید استفاده کند. این بخش علاوهبر ساختار زیباتر برای نشانگرهای سرعت و دور موتور، کامپیوتر سفر خواهد داشت که اطلاعاتی مثل حرارت پیشرانه، سوخت موجود، بازبودن درهای ورودی و کیلومتر کارکرد را نشان میدهد.
سایپا کوییک S دو کیسهی هوا، چراغ روشنایی روز، فرمان جدید، رینگ فولادی، قابلیت تنظیم ارتفاع کاسهی چراغ، ترمز ABS ،EBD و ترمز کمکی BAS، ریموت و کلید و پنل پشت فرمان جدید، حسگر پارک عقب، تهویهی الکتریکی دستی، شیشههای برقی و آینههای قابلتنظیم برقی خواهد داشت.
پیشرانه و شرایط فنی
موتور کوییک S مشابه دیگر اعضای خانواده مثل انواع تیبا و ساینا، ۱/۵ لیتر چهار سیلندر هشت سوپاپ با قدرت ۸۷ اسببخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتنمتر است. بهینهسازیهایی مگاموتور روی پیشرانه M15 انجام داده تا نمونهی جدید با کد M15GSI مصرف سوخت کمتر و عملکرد فنی بهتر از گذشته داشته باشد. نصب سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها و دریچهی گاز برقی، مهمترین تفاوت این پیشرانه با موتور فعلی است که احتمالا سال آینده روی کوییک S نصب خواهد شد. بنابر اطلاعات غیررسمی، پیشرانهی M15GSI با قدرت ۹۰ تا ۹۵ اسببخار و گشتاور ۱۳۵ تا ۱۴۰ نیوتنمتر تولید میشود.
قیمت نهایی
طبق اعلام رسمی شورای رقابت، کوییک اس با قیمت ۱۲۵ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد. به این مبلغ مالیات و هزینه بیمه و عوارض اضافه میشود.
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.