کداک دو لنز بی‌سیم مشابه QX سونی را معرفی کرد

سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
سونی وقتی برای اولین بار لنزهای بی‌سیم سری QX خود را معرفی کرد، این محصولات برای همه عجیب و متفاوت به نظر رسیدند. اما حالا رفته رفته شرکت‌های دیگر نیز نسبت به ارائه محصول مشابه اقدام می‌کنند تا کاربران قادر به تبدیل تلفن هوشمند خود به یک دوربین کامپکت با قابلیت بزرگنمایی شوند. کداک نیز اخیرا دو لنز بی‌سیم را معرفی کرده که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
تبلیغات

لنزهای‌ بی‌سیم Kodak PixPro SL10 و SL25 به ترتیب دارای بزرگنمایی 10 برابر و 25 برابر هستند و ظاهرا نحوه کارکرد آن‌ها شبیه به لنزهای QX سونی است. این لنزها فاقد منظره‌یاب (View Finder) هستند، اما از طریق دکمه شاتر داخلی بدون نیاز به اتصال به تلفن نیز قادر به عکس برداری می‌باشند.

در واقع این لنزها یک دوربین کامل، اما بدون منظره یاب هستند که در دل خود سنسور، لنز، پردازنده تصویر، حافظه ذخیره سازی را دارا بوده و قادر به برقراری ارتباط بی‌سیم به ابزارهای هوشمند می‌باشند.

kodak-smart-lens-7

هنوز جزئیات دقیق مربوط به مشخصات فنی این لنزها مشخص نشده است، اما می‌دانیم که SL10 دارای F3.2 تا F5.6 و بزرگنمایی 10X و فاصله کانونی 28 تا 280 میلی متر است. این دوربین بی‌سیم همچنین از لرزش گیر اپتیکال بهره می‌برد و قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p بر روی کارت حافظه micro SD است.

دوربین SL25 از مشخصات فنی مشابه SL10 بهره می‌برد با این تفاوت که دارای حداکثر بزرگنمایی 25 برابر بوده و به یک لنز 24-600 میلی متر با F3.7 تا F6.2 تجهیز شده است.

کداک قیمت 200 دلار را برای لنز Kodak PixPro SL10 و 300 دلار را برای Kodak PixPro SL25 در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات