با دوربین کوچک meMini، قبل از فشار دادن دکمه‌ی ضبط، از همه چیز فیلم بگیرد

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۳
مطالعه 3 دقیقه
حتماً تا به حال برای شما هم پیش آمده که یک سوژه‌ی خوب برای فیلم‌برداری را به خاطر آماده نبودن دوربین و .... از دست داده باشید. همیشه می‌گوییم: آه، کاش دوربینم را زودتر روشن کرده بودم. یکی از پروژه‌های جالب کیک‌استارتر معرفی دوربینی است که 5 دقیقه قبل از آنکه دکمه‌ی ضبط آن را فشار دهیم، فیلم‌برداری را شروع کرده است. در ادامه با این پروژه و نمونه‌ی ساخته شده بیشتر آشنا می‌شویم.
تبلیغات

ایده، ایده‌ی ساده‌ای است. جدید هم نیست. حتی برخی از گوشی‌های هوشمند امروزی هم چنین قابلیتی را دارند ولیکن نه در مورد فیلم‌برداری و نه به راحتی استفاده از دوربین کوچکی به نام meMini.

این محصول جالب همیشه در حال ضبط کردن است و یک محصول پوشیدنی است. به این صورت که می‌توان آن را به لباس خود چسباند و زاویه‌ی آن را طوری تنظیم کرد که همیشه آنچه ما می‌بینیم را ببیند و مشغول فیلم‌برداری باشد.

memini always-on-camera-1

مثلاً فرض کنید کودک شما می‌خواهد برای اولین بار روی پای خودش بایستد و همه چیز آن قدر سریع و ناگهانی اتفاق می‌افتد که شما فرصت شکار چنین لحظات خاطره‌انگیزی را از دست می‌دهید.

می‌مینی دوربین کوچک 249 دلاری، 5 دقیقه قبل از اینکه دکمه‌ی ضبط کردن آن را فشار دهید، ویدیو را تهیه کرده و در بافر خود نگه داشته است. لذا هیچ صحنه‌ای را از دست نخواهید داد.

البته دوربین‌های دیگری هم در بازار وجود دارند که چنین حافظه‌ی بافری را برای ذخیره کردن عکس یا فیلم استفاده می‌کنند ولیکن می‌مینی مزیت دیگری هم دارد و آن اتصال به لباس است. این دوربین هم درست مثل دوربینی که روی داشبورد ماشین قرار داده‌اید و همیشه در حال فیلم‌برداری است، از صحنه‌ی روبروی شما در هر حالت فیلم تهیه می‌کند.

رزولوشن فیلم‌برداری می‌مینی 1080p یا فول اچ‌دی است و لنز آن از نوع واید است، بنابراین زاویه دید نسبتاً بازی دارد. با استفاده از Wi-Fi نیز می‌توان آن را به آیفون وصل کرد و ویدیو به صورت بی‌سیم روی نمایشگر آیفون پخش می‌شود. البته اپلیکیشن مربوطه باید روی گوشی نصب شده باشد. قرار است برای اندروبید هم نرم‌افزار استفاده از می‌مینی عرضه شود.

memini always-on-camera-2

در حال حاضر دوربین کوچک می‌مینی یک پروژه‌ی نوپا در کیک‌استارتر است و قرار است 50 هزار دلار سرمایه برای ادامه‌ی کار جمع‌آوری شود. اولین حامیان مالی آن می‌توانند با پرداخت 149 دلار هزینه، آن را تهیه کنند، گرچه محصول نهایی به سرنوشت پروژه وابسته است. اگر همه چیز خوب پیش برود و سرمایه‌ی لازم جمع شود، این محصول در ماه ژوئن یعنی خرداد 93 روانه‌ی بازار خواهد شد.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات