سونی، دو دوربین ویژه Alpha 3000 و NEX-5TL را برای طرفداران دوربین‌های شبه DSLR معرفی کرد

سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
علاقمندان عکاسی عمدتا به دو گروه تقسیم می‌شوند. اولین گروه، طرفداران دوربین‌های کوچک ببین-و-بگیر و دومین گروه همچنان طرفدار دوربین‌های بزرگ، حرفه‌ای و قدرتمند DSLR هستند. کمپانی سونی الکترونیکس امروز از دو دوربین جدید پرده‌ برداشت که نیاز هر دو گروه را تامین می‌کنند. اولین دوربین DSLR Sony Alpha 3000 و دومی  NEX-5TL/B نام دارند.
تبلیغات

این دوربین‌های جدید مجهز به جدیدترین فناوری‌های روز دنیا هستند. برای مثال سونی در هر دو دوربین خود پشتیبانی از فناوری NFC را اضافه نموده است که این قابلیت را به کاربر می‌دهد تا بدون نیاز به کابل و وسایل الکترونیکی گوناگون، در اسرع وقت تصاویر را از دوربین به گوشی هوشمند خود منتقل کند.

قیمت هر کدام از این دوربین‌ها چیزی کمتر از 700 دلار است که در رده دوربین‌های آماتوری قرار می‌گیرند.

دوربین Alpha 3000 مجهز به لنز قابل تعویض E-Mount سونی است و از یک سنسور 20.4 مگاپیکسل Exmor APS HD CMOS بهره می‌برد. این دوربین توانایی ضبط فیلم‌های 1080p با نرخ 60 فریم در ثانیه را دارد.

Alpha 3000 قابلیت بزرگنمایی تا سقف حداکثر 3 برابر با فاصله کانونی 27 تا 82.5 میلی‌متر را نیز داراست.

این دوربین مجهز به یک صفحه نمایش 3 اینچی با قابلیت Live View است که می‌تواند آن‌را تبدیل به یک دوربین ببین-و-بگیر با نرخ 3.5 فریم در ثانیه می‌کند.

sony-nex-5t

دوربین NEX-5TL/B یک دوربین 16.1 مگاپیکسل مجهز به لنز قابل تعویض E-Mount سونی و سنسور Exmor CMOS با قابلیت عکاسی با نرخ 10 فریم در ثانیه است. همچنین قابلیت تشخیص اشیاء متحرک نیز در این دوربین گنجانده شده است.

این دوربین قابلیت بزرگنمایی اپتیکال ال حداکثر 3 برابر و بزرگنمایی دیجیتال تا حداکثر 4 برابر را دارا است.

فاصله کانونی این دوربین نیز بین 24 تا 77 میلی‌متر می‌باشد. NEX-5TL/B همچون Alpha 3000 مجهز به فناوری NFC است و از وای-فای پشتیبانی می‌کند. اندازه و وزن آن نیز تقریبا نصف Alpha 3000 می‌باشد.

Alpha 3000 با قیمت 399 دلار و از اواسط شهریورماه به بازار عرضه می‌شود. NEX-5TL/B نیز با قیمت 699 دلار و در رنگ‌های سیاه، سفید و نقره‌ای همزمان با Alpha 3000 عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد این دوربین‌ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات