سونی ZV-1F معرفی شد؛ دوربین ولاگ‌محور ارزان و سبک با عملکرد «یک‌پله بالاتر از گوشی‌های هوشمند»

جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
جدیدترین دوربین ولاگ‌محور سونی که تنها ۵۰۰ دلار قیمت دارد، به ادعای این شرکت تجربه‌ی تصویربرداری یک‌پله بالاتر از گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد.
تبلیغات

سونی روز گذشته ZV-1F را برای علاقه‌مندان به ولاگ معرفی کرد. ZV-1F سومین دوربین مخصوص ولاگ سونی و ارزان‌قیمت‌ترین مدل آن‌ها محسوب می‌شود. این دوربین در کلاس دوربین‌های حرفه‌ای قرار نمی‌گیرد، بااین‌حال به ادعای سونی عملکرد آن یک پله بالاتر از دوربین گوشی‌های هوشمند است.

دوربین Sony ZV-1F با برچسب قیمت ۵۰۰ دلاری جایگاه پایین‌تری نسبت‌به دوربین ۷۰۰ دلاری کامپکت ZV-1 و دوربین ۷۵۰ دلاری بدون آینه‌ی ZV-E10 دارد (این قیمت، لنز را نیز شامل می‌شود). سونی می‌گوید دوربین جدیدش مجهز به حسگر ۲۰٫۱ مگاپیکسلی Exmor نوع اول است و می‌تواند ویدیوی 4K ضبط کند.

نمایشگر چرخان دوربین سونی Sony ZV-1F ولاگ

به گزارش انگجت، دوربین جدید ZV-1F مجهز به همان حسگر دوربین ۷۰۰ دلاری ZV-1 است، اما برخلاف آن از لنز پرایم عریض با فاصله‌ی کانونی معادل ۲۰ میلی‌متر استفاده می‌کند (مدل ZV-1 لنزی با فاصله‌ی کانونی ۲۴ تا ۷۰ میلی‌متر برای بزرگ‌نمایی سوژه‌ها دارد). استفاده از لنز عریض و نمایشگر چرخان، باعث می‌شود ZV-1F گزینه‌ی معقول‌تری برای ولاگ باشد. به‌لطف نمایشگر چرخان، کاربر می‌تواند خودش را بهتر در قاب تصویر جای دهد.

با همه‌ی این‌ها تعویض لنز زوم با لنز عریض باعث شده است دوربین جدید سونی نسبت‌به مدل قبلی کاربرد کمتری برای تصویربرداری از محصولات و سوژه‌های انسانی داشته باشد. البته دوربین جدید در حالت فیلم‌برداری 1080p بزرگ‌نمایی دیجیتالی دو برابری و در حالت 4K بزرگ‌نمایی دیجیتالی حدودا ۱٫۵ برابری ارائه می‌دهد (در بزرگ‌نمایی دیجیتالی برخلاف بزرگ‌نمایی اپتیکال، کیفیت افت می‌کند).

دوربین Sony ZV-1F سیستم لرزش‌گیر داخلی ندارد، البته نبود این سیستم در محصولی ۵۰۰ دلاری چندان عجیب نیست. سونی می‌گوید دوربین جدیدش بر سیستم لرزش‌گیر الکترونیکی اتکا می‌کند. این سیستم وابسته‌به کراپ ۱٫۲۳ برابری است و باعث می‌شود لنز ۲۰ میلی‌متری عملکردی معادل لنز ۲۵ میلی‌متری داشته باشد.

دکمه ها و نمایشگر دوربین سونی Sony ZV-1F ولاگ

کاربران دوربین جدید سونی می‌توانند ویدیوهای 4K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط کنند (دوربین ZV-1 نیز ضبط چنین ویدیویی را امکان‌پذیر می‌کرد). ZV-1F همچنین قابلیت فیلم‌برداری 1080p با نرخ حداکثر ۱۲۰ فریم‌برثانیه را ارائه می‌دهد. این دوربین در تمامی حالت‌ها، ویدیوی هشت بیت ضبط می‌کند.

سونی می‌گوید دوربین جدیدش تنظیمات سریعی دارد و از تصویربرداری ۶۰ برابری هایپرلپس در حالت HD پشتیبانی می‌کند. ZV-1F برخلاف اکثر دوربین‌های دیگری که سونی می‌سازد مجهز به سیستم فوکوس خودکار تشخیص کنتراست است. سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز به‌طور کلی سریع‌تر و دقیق‌تر از این سیستم عمل می‌کند.

ZV-1F همچون سایر دوربین‌های مخصوص ولاگ قابلیت ویژه‌ای دارد که به شما امکان می‌دهد محصولی را در جلوی دوربین قرار دهید تا دوربین سریعا روی آن فوکوس کند. با کلیک روی یک دکمه، به‌راحتی می‌توانید پس‌زمینه را از حالت فوکوس خارج کنید.

قابلیت Shot Mark که بر کاربران تیک تاک و اسنپ چت تمرکز دارد به شما امکان می‌دهد ویدیویی ۱۵ ثانیه‌ای، ۳۰ ثانیه‌ای یا ۶۰ ثانیه‌ای ضبط و ازطریق اپلیکیشنی اختصاصی به گوشی هوشمند خود ارسال کنید.

نمای جلو و صفحه نمایش دوربین سونی Sony ZV-1F ولاگ

دوربین جدید سونی به یک میکروفون دایرکشنال (جهت‌دار) با کیفیت قابل قبول مجهز است. این میکروفون به سمت جلو سوگیری می‌کند و توانایی ایزوله کردن صدای کاربر را دارد، حتی در محیط‌های روباز. میکروفون دوربین جدید ZV-1F دارای بادگیر است تا نویز ناشی از صدای باد کاهش یابد.

سونی می‌گوید در دوربین جدیدش از یک اسلات کارت حافظه‌ی UHS-1 استفاده کرده است. ایزوی این دوربین از ۱۲۵ تا ۱۲٬۸۰۰ اعلام شده و آن‌طور که سونی می‌گوید، ZV-1F توانایی فیلم‌برداری در حالت عمودی را نیز دارد. بخش جلویی دوربین از چراغی کوچک میزبانی می‌کند که به هنگام فیلم‌برداری روشن می‌شود.

سونی می‌گوید وزن ZV-1F به تنها ۲۵۶ گرم می‌رسد (گوشی آیفون ۱۴ پرو که یکی از بهترین دستگاه‌های هوشمند برای ولاگ به‌حساب می‌آید، ۲۰۶ گرم وزن دارد). سونی دوربین جدید ZV-1F را روز ۲۴ اکتبر (۲ آبان) با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه می‌کند.

دوربین سونی Sony ZV-1F ولاگ از نمای بالا

ولاگ که از ترکیب واژه‌های ویدیو و بلاگ ایجاد شده، مفهوم نسبتاً جدیدی در بین یوتیوبرها و تولیدکننده‌های محتوای ویدیویی است. ولاگرها برای توضیح دادن مفاهیم مختلف، به‌جای نوشتن متن، ویدیو ضبط می‌کنند. در دنیای امروز محبوبیت ویدیو به‌شدت بالا رفته و به همین دلیل ولاگرها محبوب‌تر و پردرآمدتر از بلاگرها شده‌اند.

با پیشرفت دوربین گوشی‌های هوشمند، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند ازطریق گوشی ویدیو ضبط کنند، اما سونی اعتقاد دارد که می‌تواند ازطریق دوربین‌های اختصاصی‌اش در دل علاقه‌مندان به ولاگ جا باز کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات