با ابزار آنلاین رایگان The Chaos Collective تصاویری با قابلیت تنظیم عمق بسازید

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
اگر یک دوربین DSLR با قابلیت ضبط ویدئو دارید، این مطلب را از دست ندهید. The Chaos Collective ابزار آنلاینی را ارائه کرده که می‌تواند همچون دوربین لایترو قابلیت تغییر عمق تصویر پس از ثبت ان را ایجاد کند. برای استفاده از این ابزار به جای عکاسی باید با دوربین DSLR خود درحالی‌که فوکوس تصویر را تغییر می‌دهید، یک کلیپ ویدئویی ثابت از سوژه را ضبط کنید.
تبلیغات

دوربین لایترو را به خاطر دارید؟ ما آن را در زومیت به‌طور کامل معرفی کردیم. این دوربین از یک ویژگی منحصر‌به‌فرد بهره می‌برد که با استفاده از آن می‌توان پس از گرفتن عکس، فوکوس تصویر را به‌راحتی در نقطه دلخواه تنظیم کرد. لایترو برای ایجاد این قابلیت از سخت‌افزار خاصی استفاده می‌کند. همان‌طور که قبلا گفته بودیم لایترو به جای آنکه بر طراحی سنتی سنسور که در همه دوربین‌های امروزی استفاده می‌شود تکیه کند، نور را از همه جهات دریافت کرده و جهاتی که نور در هنگام عکس گرفتن طی کرده را مسیریابی می‌کند. ازآنجاکه همگان برای چنین ویژگی‌ تجملی حاضر به پرداخت مبلغ آنچنانی لایترو نیستند، گروهی به نام The Chaos Collective ابزار آنلاین رایگانی برای ایجاد تصاویر با قابلیت تغییر عمق را ارائه کرده‌اند. تنها ابزار مورد نیاز شما یک دوربین DSLR ساده است که قابلیت ضبط ویدئو را داشته باشد. برای این کار، به جای استفاده از یک تکنولوژی تجملی در دوربین که تمام اطلاعات برد کانونی را در آن واحد ثبت می‌کند، شما باید یک ویدئوی ثابت از سوژه را درحالی‌که به صورت دستی فوکوس آن را تغییر می‌دهید، ضبط کنید. سپس باید این کلیپ ویدئویی را آپلود کنید. ابزار بی‌نظیر Collective هر فریم را به مربع‌های ۲۰×۲۰ شبکه‌بندی می‌کند و فوکوس هر فریم را تشخیص می‌دهد. نتیجه یک تصویر قابل امبد کردن است که به در آن امکان تغییر عمق تصویر وجود دارد. می‌دانیم که هم‌اکنون بسیار مشتاق شده‌اید تا آن را امتحان کنید ولی قبل از آن که به سراغ دوربین خود بروید، به این لینک مراجعه کنید و دستورالعمل‌های کامل برای ثبت کلیپ را مطالعه کنید.

اگر هم مثل من دوربین DSLR ندارید، می‌توانید نمونه‌هایی که در زیر قرار داده‌ایم را مشاهده کنید. با کلیک روی هر بخش، فوکوس روی آن انجام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات