آمنی ویژن دومین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دومین حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی آمنی‌ویژن با پیکسل‌های ۰٫۵۶ میکرومتری معرفی شد. این حسگر فعلاً وارد مرحله‌ی تولید انبوه نمی‌شود.
تبلیغات

سامسونگ بارها حسگرهایی معرفی کرده که بیشترین وضوح تصویر را در صنعت موبایل داشته‌اند و جدیدترین رکوردشکنی این شرکت، رونمایی حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی است که موتورولا برای اولین بار از آن استفاده می‌کند. ظاهراً آمنی‌ویژن، رقیب بزرگ سامسونگ در حوزه‌ی حسگرهای تصویر، قصد ندارد از رقابت عقب بماند. این شرکت دومین نسل از حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را با نام OmniVision OVB0A معرفی کرد.

به‌گزارش نوت‌بوک‌چک، حسگر رده‌بالای جدید آمنی‌ویژن بزرگ‌ترین حسگر تصویر در صنعت موبایل محسوب نمی‌شود. این حسگر ۱/۱٫۳۹۵ اینچی کوچک‌تر از مدل قبلی (OVB0B) است و از پیکسل‌هایی ۰٫۵۶ میکرونی استفاده می‌کند. این پیکسل‌ها کوچک‌ترین پیکسل‌ در حوزه‌ی تصویربرداری موبایلی محسوب می‌شوند.

آمنی‌ویژن می‌گوید حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی جدیدش در محیط‌های کم‌نور بهترین عملکرد را در کلاس خود ارائه می‌دهد.

براساس گفته‌ی آمنی‌ویژن، حسگر OVB0A دارای ۱۶٬۳۸۴ در ۱۲٬۲۸۸ پیکسل است و با فناوری ترکیب پیکسل‌ها (ترکیب چهار یا ۱۶ پیکسل مجاور) می‌تواند تصاویری با وضوح کمتر ثبت کند. این حسگر توانایی تولید تصاویر ۱۰ بیت RAW را دارد.

آمنی‌ویژن می‌گوید تولید حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی OVB0A از فصل چهارم ۲۰۲۲ شروع می‌شود. مدل OVB0B هنوز در هیچ دستگاهی استفاده نشده است و احتمالاً فعلا نباید منتظر رونمایی اولین گوشی دنیا با حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی OVB0A آمنی‌ویژن باشیم.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی حسگر جدید آمنی‌ویژن دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات