لومیکس GH6، پروضوح‌ترین دوربین میکرو چهارسوم دنیا، رونمایی شد

سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
لومیکس GH6 جدیدترین دوربین پاناسونیک است که از حسگر ۲۵٫۲ مگاپیکسلی میکرو چهارسوم استفاده می‌کند و روی فیلم‌برداری تمرکز دارد.
تبلیغات

ساعاتی پیش، پاناسونیک جدیدترین دوربین میکرو چهارسوم خود را معرفی کرد که روی فیلم‌برداری متمرکز است. براساس گزارش ورج، دوربین لومیکس جی اچ ۶ (Panasonic Lumix GH6) قرار بود زودتر از این‌ها معرفی شود؛ اما بنابه‌ دلایلی نامشخص رونمایی‌اش به‌تأخیر افتاد.

تقریباً یک سال پیش و هنگام معرفی GH5 Mark II، به GH6 اشاره‌های اولیه شد. در آن زمان، پاناسونیک اعلام کرد لومیکس GH6 می‌تواند ویدئو ۱۰ بیت ۱۲۰ فریم‌برثانیه‌ای 4:2:0 4K یا ویدئو ۱۰ بیت ۶۰ فریم‌برثانیه‌ای 4:2:2 4K یا ویدئوی ۱۰ بیت ۶۰ فریم‌برثانیه‌ای 5.7K ضبط کند.

دوربین پاناسونیک لومیکس GH6 از نمای جلو با لنز

پاناسونیک GH6 مشابه مدل قبلی به‌نظر می‌رسد و از همان نمایشگر چرخشی سه اینچ استفاده می‌کند؛ اما به سخت‌افزار جدیدی مجهز شده است. دوربین پاناسونیک جدید از حسگر میکرو چهارسوم ۲۵٫۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و به پردازنده‌ی تصویر Venus Engine مجهز شده است.

این حسگر و پردازنده با همکاری یکدیگر به شما امکان می‌دهند تصاویر متوالی را در حالت قفل‌بودن سیستم فوکوس خودکار، با نرخ ۱۴ فریم‌برثانیه ثبت کنید. بدین‌ترتیب، لومیکس GH6 تا به این لحظه، پروضوح‌ترین حسگر را در بین دوربین‌های چهارسوم یا میکرو چهارسوم دارد.

پاناسونیک از اضافه‌شدن فن داخلی به لومیکس GH6 خبر می‌دهد تا دوربین بتواند برای مدت‌زمان طولانی‌تری فیلم‌برداری کند. همچنین، سیستم جدید لرزش‌گیر پنج‌محوره به‌ادعای پاناسونیک تا ۷٫۵ استاپ لرزش‌گیری ارائه می‌دهد که در نوع خود جالب‌ است. GH6 اولین دوربین میکرو چهارسوم است که از فرمت V-Log و فضای رنگی V-Gamut استفاده می‌کند.

پاناسونیک دوربین لومیکس GH6 را ماه آینده‌ی میلادی با قیمت ۲٬۱۹۹ دلار (صرفاً برای بدنه) عرضه می‌کند. قیمت دوربین عکاسی جدید پاناسونیک ۵۰۰ دلار بیشتر از GH5 Mark II و ۲۰۰ دلار بیشتر از GH5 است. پیش‌تر، انتظار می‌رفت دوربین GH6 با قیمت ۲٬۴۹۹ دلار دردسترس مشتریان قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات