خرید دوربین‌های سونی به‌دلیل کمبود تراشه سخت‌تر می‌شود

پنج‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی اعلام کرده است که به‌دلیل ادامه‌ی کمبود تراشه در سراسر جهان، این‌ بار سفارش‌های دوربین دیگری را در خط‌تولید خود به حالت تعلیق در آورده است.
تبلیغات

کمبود جهانی تراشه مدل دیگری از دوربین سونی را از خط‌تولید خارج کرده است. طبق گزارش Digital Photography Review، این‌ بار سونی سفارش‌های ZV-E10، دوربین بدون آینه مخصوص ولاگرها را به حالت تعلیق درآورده است. این شرکت ژاپنی دوربین یادشده را ماه آگوست عرضه کرد.

به‌نقل از theverge، سونی با انتشار پستی در وب‌سایت خود از تعلیق دوربین مذکور خبر داد و اشاره کرد که درحال‌حاضر دیگر دوربین ZV-E10 را در فروشگاه خود یا ازطریق هیچ‌یک از نمایندگی‌ها نخواهد فروخت. در ترجمه‌ی اطلاعیه‌ی سونی آمده است: «در زمینه‌ی محصولات تصویربرداری دیجیتال، خرید قطعات به‌دلیل اثرات کمبود جهانی نیمه‌هادی به‌تعویق درآمده است.»

متأسفانه دوربین ZV-E10، تنها دستگاهی نیست که سونی موقتا تولیدش را در سال ۲۰۲۱ متوقف کرده است؛ زیرا در ماه نوامبر نیز، این شرکت فروش دوربین‌های سری A7 II و A6400 و A1600 را به‌همراه میکروفون شاتگان ECM-B1M و دوربین فیلم‌برداری PXW-Z190 متوقف کرد. افزون‌براین، این غول دنیای دوربین‌ها در ماه آوریل دوربین فیلم‌برداری Handycam HDR-CX680 را به حالت تعلیق درآورد.

دراین‌میان، به‌نظر می‌رسد تولید دوربین سونی مدل A9 نیز متوقف شود یا به‌طور انبوه عرضه نشود‌؛ زیرا در فهرست Adorama و B&H Photo، عنوان «دیگر در‌دسترس نیست» ذکر شده است. همین موضوع درباره‌ی دوربین A7R II سونی که در سال ۲۰۱۵ معرفی شده نیز صدق می‌کند و این محصول نیز در فروشگاه‌های آنلاین در فهرست «موجود نیست» قرار دارد.

درحال‌حاضر، شرکت‌های سازنده‌ی دوربین مانند هر صنعت دیگری در تلاش هستند تا محصولات کافی برای برآورده‌کردن خواسته‌های مصرف‌کنندگان تولید کنند. برای مثال، ماه ژوئن نیکون استفاده از آداپتور برق متناوب EH-7P را به‌همراه دوربین‌های Z7 و Z7 II خود متوقف کرد؛ زیرا قطعات کافی برای پاسخ به‌ نیاز مشتریان نداشت.

با‌توجه‌‌‌به‌ اینکه تأخیر در ارسال دوربین X-S10 فوجی فیلم و برخی دیگر از تجهیزات دوربین آن در اوایل سال جاری برطرف شد، کانن نیز اعلام کرده است که هنگام سفارش دوربین EOS R3 احتمال تأخیر در ارسال آن تا شش‌ ماه وجود خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات