جزئیات سنسور IMX789 وان پلاس 9 اعلام شد

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وان پلاس ویدئویی برای تشریح قابلیت‌های حسگر IMX789 در وان پلاس 9 منتشر کرد. به ‌نظر می‌رسد این حسگر از فناوری Digital Overlap HDR برای حذف جلوه‌ی Ghosting بهره‌مند است.
تبلیغات

نخستین ویدئوی تبلیغاتی حسگر IMX789 منتشر شده است تا با برخی از ویژگی‌های آن آشنا شویم. IMX789 حسگری است که برای دوربین سری وان پلاس 9 (OnePlus 9) سفارشی‌ شده؛ دوربینی که طبق اخبار رسمی، توسط هسلبلاد ساخته می‌شود.

این حسگر سونی از ایزوی (ISO) نیتیو دوگانه و فوکوس خودکار فول‌پیکسل تمام‌جهتی بهره‌مند است و می‌تواند ویدئوی 4K با نرخ ۱۲۰ فریم ‌بر ثانیه ضبط کند. Sony IMX789 همچنین توانایی پشتیبانی بلادرنگ از پردازش ویدئوی HDR دارد.

براساس گزارش GSMArena،  این حسگر از فناوری Digital Overlap HDRا(DOL-HDR) که توسط سونی توسعه داده شده است پشتیبانی می‌کند. DOL برخلاف نوع Staggered HDR، می‌تواند چندین اکسپوژر (نوردهی) را هم‌زمان ثبت کند که به حذف جلوه‌ی Ghosting حاصل از اشیاء متحرک می‌انجامد. 

تماشا در یوتیوب

نخستین چیزی که ویدئوی بالا به‌ نمایش می‌گذارد، استفاده از لنز بدون فرم (FreeForm Lens) در دوربین فوق عریض است. در این نوع لنز اعوجاج به یک درصد می‌رسد؛ درحالی‌که لنزهای کروی‌شکل عادی دارای اعوجاج ۱۰ تا ۲۰ درصد هستند.

سیستم به ‌نمایش ‌گذاشته‌شده تا حد زیادی منحصربه‌فرد است؛‌ زیرا از دو دوربینی که به‌صورت طولی در امتداد گوشی قرار گرفته‌اند تشکیل شده که دو منشور نور را تحت زاویه‌ی ۹۰ درجه هدایت می‌کنند. سیستم پردازش تصویر می‌تواند به‌صورت بلادرنگ تصاویر را ترکیب کند و تصویری پانوراما با میدان دید ۱۴۰ درجه‌ای بسازد. 

حسگر IMX789 دارای نسبت تصویر ۱۶:۱۱ است و همین موضوع باعث می‌شود عملکرد بسیار خوبی در ثبت تصاویر ۴:۳ و ضبط ویدئوهای ۱۶:۹ برجای بگذارد. فایل‌های ۱۲ بیت RAW برای عکس‌برداری پشتیبانی می‌شوند و هسلبلاد بهبودهایی روی سیستم تصویربرداری اعمال می‌کند تا رنگ‌ها واقعی‌تر به ‌نظر برسند.

وان پلاس از اعمال برخی به‌روزرسانی‌ها در دوربین سلفی گوشی جدیدش خبر می‌دهد. سیستم فوکوس خودکار جدید پنج تا ۱۰ برابر سریع‌تر از دوربین‌های سنتی روی سوژه قفل می‌شود و برای انجام این کار به تنها یک میلی‌ثانیه زمان نیاز دارد. حداقل فاصله‌ی فوکوس به ۱۵ سانتی‌متر کاهش پیدا کرده است و واکنش سریع سیستم فوکوس خودکار باعث می‌شود دوربین حتی به هنگام به‌ حرکت ‌درآمدن دست، همچنان روی سوژه‌ی اصلی قفل بماند.

براساس شایعه‌ها، وان پلاس قصد دارد از دو گوشی با نام‌های وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو رونمایی کند (برخی شایعه‌ها از تولید وان پلاس 9R نیز خبر داده‌اند). انتظار می‌رود وان پلاس 9 معمولی از صفحه‌نمایش ۶٫۵۵ اینچ فول HD پلاس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نسبت تصویر ۲۰:۹ بهره بگیرد. این گوشی دارای پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 کوالکام، هشت گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد بود. وان پلاس 9 پرو ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد داشت.

وان پلاس از گوشی‌های جدیدش در روز ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (۹ فروردین ۱۳۹۹) رونمایی می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات