فناوری ایزوسل 2 سامسونگ با توانایی جذب نور بیشتر معرفی شد

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایزوسل 2 نسخه‌ی جدید فناوری حسگرهای سامسونگ استفاده از پیکسل‌های بیشتر درون حسگر را ممکن می‌کند و میزان جذب نور را بالا می‌برد.
تبلیغات

سامسونگ در سال ۲۰۱۳ نخستین مدل از حسگرهای خانواده‌ی ایزوسل را معرفی کرد. مهم‌ترین نکته درباره‌ی حسگر‌های ISOCELL، به قرارگیری مانع ویژه‌ای در اطراف هر پیکسل برای کاهش تداخل رنگی پیکسل‌ها مربوط می‌شد.

براساس گزارش GSMArena، نسخه‌ی اول حسگر ایزوسل برای مانع‌های اطراف هر پیکسل از فلز استفاده می‌کرد که کار چندان هوشمندانه‌ای نبود؛ چون فلز بخشی از نور را جذب می‌کرد. این مشکل در حسگر ایزوسل پلاس تا حدی رفع شد،‌ زیرا در آن از ماده‌ی دیگری استفاده می‌شد؛ اما ماده‌ی جدید هم مقداری فلز داشت و به‌همین دلیل نتوانست مشکل را به‌طور کامل رفع کند. سامسونگ روز گذشته به ما امکان داد برای نخستین بار به نسل بعدی فناوری ایزوسل نگاهی بیاندازیم. 

کره‌ای‌ها در ایزوسل 2 (Samsung ISOCELL 2.0) قسمت پایینی مانع‌های اطراف هر پیکسل را با ماده‌ای جایگزین کرده‌اند که خاصیت بازتابندگی بیشتری دارد. ویدئویی که سامسونگ در یوتیوب منتشر کرده است اجزاء حسگرهای ایزوسل ۲ را به‌شکلی مختصر به‌تصویر می‌کشد. سامسونگ می‌گوید ایزوسل 2 به‌شکلی درخورتوجه حساسیت حسگر به نور را بالا می‌برد و باعث می‌شود میزان نور از دست‌ رفته‌ی هر پیکسل درمقایسه‌با نسل قبل کاهش پیدا کند.  

فناوری ایزوسل 2 باعث می‌شود حسگرها بتوانند تعداد بیشتری پیکسل درون خود جای دهند و در همین حین نور بیشتری جذب کنند. سامسونگ در نخستین ماه از سال جاری میلادی از ساخت حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی خبر داد و پیش‌تر اعلام کرد که روی حسگرهای ۶۰۰ مگاپیکسلی هم کار می‌کند. این حسگرها قطعا از عملکرد بهبودیافته‌ی پیکسل‌های کوچک منتفع خواهند شد.

سامسونگ فعلا ایزوسل 2 را به‌صورت اولیه به‌نمایش گذاشته و هیچ حسگری را با این فناوری معرفی نکرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات