دوربین Pocket Cinema Camera 6K Pro بلک مجیک رونمایی شد

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
Pocket Cinema Camera 6K Pro، دوربین سینمایی جدید بلک مجیک، با طراحی شبه SLR معرفی شد. این دوربین ۲،۴۹۵ دلاری به حسگر سوپر 35 مجهز است.
تبلیغات

بلک مجیک دیزاین (Blackmagic Design) به‌تازگی دوربین جدیدی با نام کامل Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K Pro رونمایی کرده که درحقیقت، نسخه‌ی قوی‌تر یکی از دوربین‌های پیشین این شرکت است. دوربین جدید درمقایسه‌با مدل قبلی از صفحه‌نمایش HDR روشن‌تر و فیلتر داخلی ND و باتری بزرگ‌تری بهره می‌برد.

براساس گزارش خبرگزاری پتاپیکسل، طراحی دوربین سینمایی Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K شبه ‌SLR و طراحی مدل Pro آن از همین سبک طراحی الهام گرفته است. دوربین جدید بلک مجیک هندگریپی دارد که چیدمان دکمه‌های آن ما را یاد دوربین‌های بدون آینه‌ی مخصوص عکس‌برداری می‌اندازد. به‌لطف این دکمه‌ها، راحت‌تر به تنظیماتی مثل ایزو (ISO) و تعادل سفیدی و زاویه‌ی شاتر و ضبط ویدئو می‌توانید دسترسی پیدا کنید. هندگریپ دوربین درمقایسه‌با مدل عادی تغییر نکرده و به‌نظر می‌رسد با همان حسگر قبلی طرف هستیم؛ بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد تجربه‌ی کاربری دوربین تغییر پیدا کرده است. 

نمایشگر پشتی دوربین بلک مجیک Pocket Cinema Camera 6K Pro

دوربین Pocket Cinema Camera 6K Pro از همان حسگر Super 35 دوربین پیشین با وضوح ۶۱۴۴ در ۳۴۵۶ پیکسل و لنز EF برخوردار است. مدل Pro برخلاف مدل عادی به فیلترهای ND دو و چهار و شش استاپی مجهز است که با موتوری خاص ارائه می‌شوند. افزون‌براین در این مدل‌، از صفحه‌نمایش چرخان Full HD (معادل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) از نوع LCD با استاندارد HDR استفاده شده است که به حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت دست پیدا می‌کند.

Pocket Cinema Camera 6K Pro دو ورودی صدای مینی XLR به‌همراه باتری بزرگ ساخت سونی مشابه NP-F570 دارد. صفحه‌نمایش دوربین Pocket Cinema Camera 6K Pro تغییر زاویه می‌دهد تا بتوانید آن را از بالا مشاهده کنید. طرح‌های روی صفحه‌ پارامترهای مربوط به وضعیت دوربین، ضبط ویدئو، هیستوگرام، شاخص‌های اوج فوکوس، رهنمودهای فریم و... را نشان می‌دهند.

همچون مدل عادی، دوربین Pocket Cinema Camera 6K Pro نیز از فرمت‌های باز استاندارد فایل‌ها بهره می‌برد. این دوربین از استاندارد صنعتی ۱۰ بیت Apple ProRes در تمامی فرمت‌ها تا وضوح 4K یا استاندارد ۱۲ بیت Blackmagic RAW در تمامی فرمت‌ها تا وضوح 6K پشتیبانی می‌کند.

نیم رخ دوربین بلک مجیک Pocket Cinema Camera 6K Pro

مدل Pro از همان پردازنده‌ی به‌کاررفته در دوربین URSA Mini Pro 12K بهره‌مند است و امکان می‌دهد به منحنی گامای ۱۲ بیت داینامیک جدیدی برای ثبت داده‌های رنگی بیشتر در ناحیه‌های روشن‌ و سایه دست پیدا کنید. پردازنده‌ی دوربین Pocket Cinema Camera 6K Pro بخشی از پردازش‌های پیچیده‌ی مربوط به تصاویر Blackmagic RAW را انجام می‌دهد. علاوه‌براین، به منظره‌یاب اپتیکال مجهز است که به مانت کفشک فلاش دوربین (Hot Shoe) متصل می‌شود.

بلک مجیک صفحه‌نمایش OLED رنگی ۱۲۸۰ در ۹۶۰ پیکسلی را با حسگر مجاورتی داخلی و دیوپتر شیشه‌ای چهارالمانه و محدوده‌ی چرخشی ۷۰ درجه‌ای می‌‌فروشد. منظره‌یاب این دوربین چهار نوع EyeCup برای چشم‌های چپ و راست دارد و با قیمت ۴۹۵ دلار در‌دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. دوربین Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K Pro هم‌اکنون با قیمت ۲،۴۹۵ دلار در قفسه‌های فروشگاه‌ها به‌چشم می‌خورد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات