دوربین مدت پرواز ISOCELL Vizion 33D سامسونگ برای گوشی معرفی شد

یک‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایزوسل Vizion 33D حسگر سه‌بعدی مدت پرواز جدید سامسونگ است که برای سریع‌تر کردن فوکوس خودکار و ایجاد جلوه‌ی بوکه روی تصاویر تلاش می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ چند روز پیش حسگر سه‌بعدی مدت ‌پرواز (3D Time of Flight) جدیدی با نام ایزوسل ویزیون ۳۳ دی (Samsung ISOCELL Vizion 33D) معرفی کرد. این حسگر می‌تواند داده‌های مربوط به فاصله را به کاربر ارائه دهد و سوژه‌هایی که با سرعت در حال جابه‌جا شدن هستند پایش کند تا امکان ارائه‌ی فوکوس خودکار سریع‌تر و ثبت کردن جلوه‌ی بوکه (Bokeh) روی ویدئو فراهم شود.

حسگر ایزوسل ویزیون 33D می‌تواند نقشه‌ی مربوط به عمق صحنه‌ها را با وضوح ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل ثبت کند و فاصله‌ی ۰٫۲ تا پنج متر (۱۶ فوت) را با وضوح ۱۰ یا ۱۲ بیت اندازه بگیرد. حسگر ISOCELL Vizion 33D برای پایش سوژ‌ه‌ها با تأخیر پایین می‌تواند به نرخ ۱۲۰ فریم ‌بر ثانیه دست پیدا کند.

زمانی‌که از ISOCELL Vizion 33D به‌عنوان ابزاری برای فوکوس خودکار استفاده شود، این حسگر به ۲۰۰ میلی‌وات انرژی نیاز پیدا می‌کند (این انرژی به خود حسگر و حسگر مادون قرمز داده می‌شود). حسگر سامسونگ برای ارائه‌ی پایش مداوم سوژه در حالت‌هایی نظیر بازی‌های واقعیت افزوده یا رندر کردن ویدئوهای دارای جلوه‌ی بوکه، نیازمند ۴۰۰ میلی‌وات انرژی خواهد بود. با همه‌ی این‌ها حتی در شرایطی که حسگر نیاز به ۴۰۰ میلی‌وات انرژی دارد، باتری گوشی با سرعت زیاد خالی نمی‌شود. 

نقشه عمق صحنه توسط سنسور ToF سامسونگ Vizion 33D یک پسر درحال اسکیت سواری

سامسونگ در حسگر جدید خود از فناوری اختصاصی Deep Trench Isolation استفاده کرده است؛ این فناوری در حسگرهای سری ایزوسل استفاده می‌شود. Deep Trench Isolation رخنه‌ی اطلاعات در بین پیکسل‌ها را کاهش می‌دهد تا حسگر بتواند به‌ شکلی دقیق سوژه‌ی اصلی تصویر را از پس‌زمینه جدا و جلوه‌ی بوکه ایجاد کند.

حسگر Vizion 33D برای استفاده به‌عنوان سیستم تشخیص چهره در پرداخت‌های موبایلی یا بازکردن قفل صفحه کاربرد دارد. این یعنی ممکن است حسگر جدید سامسونگ را نه‌تنها در پنل پشتی گوشی‌ها بلکه در پنل جلویی درکنار دوربین سلفی ببینیم.

سامسونگ پیش‌تر در گوشی گلکسی اس ۲۰ اولترا از حسگر سه‌بعدی مدت ‌پرواز استفاده کرده است و انتظار داریم حسگر 33D در آینده‌ای نزدیک در دیگر گوشی‌های هوشمند این شرکت به ‌کار رود. در حال ‌حاضر سونی به‌عنوان رهبر بازار در حوزه‌ی تولید حسگر مدت ‌پرواز شناخته می‌شود و ۵۰ درصد از سهم این بازار را دراختیار دارد. آیپدها و آیفون‌های نسل جدید اپل مجهز به حسگر مدت ‌پرواز سونی هستند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی حسگر سامسونگ دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات