احتمال معرفی دوربین سونی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و فیلم‌برداری 8K در سال ۲۰۲۱

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
دو خبرگزاری از ساخت دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سونی با نام احتمالی a9III خبر داده‌اند. این دوربین رقیب مستقیم EOS R5 خواهد بود و قابلیت فیلم‌برداری 8K ارائه خواهد داد.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته، چند وب‌سایت حوزه‌ی دوربین با انتشار گزارش‌هایی مدعی شده‌اند سونی به‌شدت روی تولید دوربینی جدید کار می‌کند که قرار است اهمیت ویژه‌ای برای این شرکت و طرفداران داشته باشد. این دوربین سونی که مدل جدید Sony a9 به‌حساب می‌آید، دوربین بدون آینه‌ی فول‌فریمی است که حسگر پروضوحی دارد و ویدئوها را با کیفیت بسیار عالی ضبط می‌کند. یکی از رسانه‌ها Sony a9 جدید را «قاتل Canon R5» نامیده است. براساس شایعه‌ها، دوربین جدید سونی حسگر ۵۰ مگاپیکسلی دارد و امکان فیلم‌برداری 8K را ارائه می‌دهد. گفته می‌شود عرضه‌ی دوربین سونی برای سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است.

شایعه‌ی معرفی دوربین جدید سونی را نخستین‌بار رسانه‌ی فوتورومرز منتشر کرد. این رسانه در گزارش خود به‌نقل از منابعی ناشناس اعلام کرد سونی در حال ساخ دوربین پیشرفته‌ی جدیدی با بدنه‌ی حرفه‌ای است که از منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) با وضوح ۹٫۴۴ میلیون نقطه استفاده می‌کند و حسگری کاملا جدید دارد و فیلم‌برداری 8K ارائه می‌دهد. فوتورومرز همچنین ادعا کرد دوربین سونی a9 به سیستم لرزش‌گیر تصویر در داخل بدنه (موسوم‌به IBIS) و درگاه دوگانه‌ی کارت حافظه مجهز است و منو آن جدید خواهد بود. گفته می‌شود منو سونی a9 همچون منو دوربین Sony a7S III است که به‌تازگی روانه‌ی بازار شده.

در پی انتشار گزارش فوتورومرز، رسانه‌ی سونی آلفارومرز که سابقه‌ی بسیار بهتری درزمینه‌ی افشای اطلاعات دوربین‌های سونی دارد، دست ‌به ‌کار شد و در گزارشی اختصاصی، ادعاهای فوتورومرز را «چرندیات» خطاب کرد. بااین‌حال، چیزی نگذشته بود که سونی آلفارومرز از مواضع خود عقب‌نشینی کرد و گفت منبعی خوش‌نام که سابقه‌ی افشای اطلاعات درست را در گذشته داشته، اعلام کرده است که سونی واقعا روی دوربینی جدید با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و قابلیت فیلم‌برداری 8K کار می‌کند. این منبع جزئیات دیگری نیز درباره‌ی دوربین جدید سونی فاش کرد.

 با درنظرگرفتن این حقیقت که دو گزارش مجزا اطلاعات یکدیگر را تأیید می‌کنند، می‌توانیم بگوییم که احتمال بسیار زیادی وجود دارد که سونی بخواهد دوربینی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی تولید کند. براساس اطلاعاتی که منبعی مطمئن دراختیار رسانه‌ی سنی آلفارومرز قرار داده، دوربین سونی قرار است از حسگر ۵۰ مگاپیسلی برخوردار باشد و درنهایت، Sony a9S یا Sony a9III نام خواهد گرفت.

اکثر مشخصه‌های بدنه‌ی دوربین مشابه دوربین Sony a7S III خواهد بود؛ اما حسگر به‌کاررفته در a9III وضوح بسیار بیشتری دارد و این دوربین از سیستم خنک‌کننده‌ی خاصی استفاده می‌کند تا بتواند بدون مواجهه با مشکل داغی بیش‌ازحد، ویدئوهای 8K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط کند. EOS R5 پرچم‌دار جدید کانن است که قابلیت فیلم‌برداری 8K ارائه می‌دهد؛ اما با مشکل داغی بیش‌ازحد مواجه است. رسانه‌ی فوتوررومرز گفته سونی قصد دارد درنهایت، دوربین خود را با قیمت ۶،۰۰۰ دلار دردسترس مصرف‌کنندگان قرار دهد. این در حالی است که سونی آلفارومرز می‌گوید قیمت محصول هنوز نهایی نشده و تخمین می‌زند a9III بین ۵،۰۰۰ تا ۵،۵۰۰ دلار قیمت داشته باشد.

هر دو وب‌سایت انتظار دارند دوربین جدید سونی در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ معرفی شود. درحال‌حاضر، آنچه گفتیم، تمام اطلاعاتی هستند که از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سونی می‌دانیم. با درنظرگرفتن اینکه طبق شایعه‌ها چند ماه تا عرضه‌ی رسمی محصول فاصله داریم، انتظار می‌رود در هفته‌ها‌ی آینده جزئیات بیشتری از a9III دردسترس قرار گیرد. 

همچنین، رسانه‌ی فوتورومرز نوشت سونی قصد دارد دوربین دیگری با عنوان Sony a7 IV در سال ۲۰۲۱ (احتمالا سه‌ماهه‌ی سوم) عرضه کند. طبق گفته‌ی این رسانه، دوربین Sony a7 IV بدنه‌ی بزرگ‌تر از A7 III و منظره‌یاب الکترونیکی با وضوح ۳٫۶۸ میلیون نقطه و صفحه‌نمایش LCD با وضوح ۱٫۴۴ میلیون نقطه دارد. دوربین a7 IV از حسگر ۳۰ مگاپیکسلی، فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه بدون داغی بیش‌ازحد، درگاه کارت حافظه‌ی SD و CFexpress Type A، منو جدید و لرزش‌‌گیر پنج‌محوره در داخل بدنه بهره‌مند خواهد بود و با قیمت ۲،۴۹۹ دلار عرضه خواهد شد. گفته می‌شود سونی نمونه‌ی پیش‌تولید (پروتوتایپ) هر دو دوربین را ساخته است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی دوربین جدید سونی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات