کانن با ابررایانه فوجیتسو، مرحله پروتوتایپ را در ساخت دوربین‌ها حذف می‌کند

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
کانن ابررایانه‌ی PRIMEHPC FX1000 را از فوجیتسو خریداری کرد تا با استفاده از آن، مرحله‌ی ساخت پروتوتایپ را از فرایند تولید محصولات حذف کند.
تبلیغات

بر اساس گفته‌ی فوجیتسو، کانن برای تسریع روند تولید محصولات خود برای یکی از ابررایانه‌های این شرکت که قدرت بسیار زیادی دارد و با نام PRIMEHPC FX1000 شناخته می‌شود، اقدام به ثبت سفارش کرده است. شرکت‌های تولیدی همواره پیش از ساخت محصولات نهایی، پروتوتایپ (نمونه‌ی اولیه) آن‌ها را می‌سازند تا مشکلات موجود را رفع کنند و آزمایش‌های خاصی انجام دهند. فوجیتسو می‌گوید کانن قصد دارد ازطریق ابررایانه‌ی موردبحث، مرحله‌ی ساخت پروتوتایپ را از بین ببرد.

درواقع آن‌طور که فوجیتسو ادعا می‌کند، ابررایانه‌ی PRIMEHPC FX1000 نیازبه تولید پروتوتایپ به‌منظور انجام آزمایش‌های ضربه،‌ عملکرد و جریان هوا را از بین می‌برد و همه‌ی این آزمایش‌ها ازطریق فایل‌های CAD انجام می‌پذیرند و به محصولی واقعی نیاز نخواهد بود.

سونی به‌لطف منابع مالی زیادی که دراختیار دارد، تاکنون هزینه‌های عظیمی در زمینه‌ی تحقیق‌و‌توسعه‌ی محصولات دسته‌ی دوربین صرف کرده است تا همواره بتواند بهترین‌های بازار را تولید کند. چندین سال است که سونی تقریبا هر سه ماه یک‌بار، دوربین جدید APS-C یا فول فریم خانواده‌ی آلفا را معرفی می‌کند و این دوربین‌ها گرچه فاصله‌ی زمانی خیلی زیادی با یکدیگر ندارند؛ اما می‌توانند تجربه‌ی نسبتا متفاوتی از عکاسی را ارائه دهند. هر یک از دوربین‌های جدیدی که سونی معرفی می‌کند، گاهی اوقات تغییراتی اندک و در اغلب اوقات تغییرات زیادی نسبت‌به مدل پیشین به‌خود می‌بینند.

اینکه شرکت‌هایی نظیر کانن و نیکون قصد دارند چگونه با سونی رقابت جدی را ادامه دهند، سؤالی است که هنوز به‌‌طور دقیق جوابش را نمی‌دانیم؛ بااین‌حال نباید فراموش کنیم نیکون و کانن در بین باسابقه‌ترین شرکت‌های صنعت دوربین حضور دارند و قطعا هر کاری که لازم باشد برای ماندن در رقابت انجام می‌دهند. برنامه‌های دقیق دو شرکت را نمی‌دانیم، اما به‌لطف گفته‌های فوجیتسو، اکنون از بخشی از برنامه‌های کانن خبر داریم.

به‌نظر می‌رسد یکی از تلاش‌های جدی کانن برای حضور پررنگ‌تر در بازار دوربین، حذف مرحله‌ی پروتوتایپ و اتکا بر طراحی‌های CAD ابررایانه‌ی PRIMEHPC FX1000 است. کانن با حذف مرحله‌ی پروتوتایپ قطعا می‌تواند در زمانی سریع‌تر دوربین‌های جدید خود را روانه‌ی بازار کند. ابررایانه‌ی موردبحث فوجیتسو که شماره‌مدل A64FX را یدک می‌کشد به حداکثر قدرت پردازشی ۶۴۸٫۸ ترافلاپس دست پیدا می‌کند. 

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی منتشرشده، همین‌که FX1000 به شرکت کانن برسد، این ابررایانه نقشی کلیدی در کمک به کانن برای عملی‌کردن استراتژی جدید خود یعنی حذف مرحله‌ی پروتوتایپ ایفا خواهد کرد. فوجیتسو می‌گوید ابررایانه‌ی موردبحث می‌تواند قابلیت‌هایی پیشرفته دردسترس کانن قرار دهد و کاربرد‌های متنوعی به‌همراه بیاورد. درواقع کانن به‌لطف ابررایانه‌ی فوجیتسو در تلاش است فایل‌های سه‌بعدی CAD را بسازد و آن‌ها را در شبیه‌سازی‌هایی دقیق و حساب‌شده که همچون شرایط دنیای واقعی هستند، موردآزمایش قرار دهد.

کانن در این آزمایش‌ها معیارهای مختلف همچون نحوه‌ی عملکرد و تحلیل آثار ناشی از سقوط محصول از ارتفاع را موردبررسی قرار می‌دهد؛ بدون اینکه محبور باشد پروتوتایپ محصول را بسازد. نکته‌ی جالب‌توجه این است که شبیه‌سازی‌های کانن می‌توانند نحوه‌ی جریان یافتن هوا در محصول را بررسی کنند؛ دوربین کانن EOS R5 که یکی از مهم‌ترین محصولات این شرکت طی سال‌های اخیر به‌حساب می‌آید، با مشکل داغی بیش از حد مواجه شد. درصورت دقیق‌بودن شبیه‌سازی‌ها، کانن به‌لطف ابررایانه‌ی فوجیتسو می‌تواند مشکل داغی بیش از حد را رفع کند. 

این نخستین باری نیست که کانن سراغ استفاده از ابررایانه‌های فوجیتسو می‌رود. این شرکت پیش‌تر سابقه‌ی کار با ابررایانه‌های FX10 و FX100 را برای دستیابی به برخی از اهدافش دارد؛ بااین‌حال قدرت پردازشی FX1000 به‌حدی زیاد است که استراتژی کانن برای ساخت محصولات بدون گذراندن مرحله‌ی پروتوتایپ را ممکن می‌کند. کانن قصد دارد ابررایانه‌ی جدیدی را که از فوجیتسو خریداری کرده در نیمه‌ی نخست سال آینده‌ی میلادی به‌مرحله‌ی عملیاتی برساند. اینکه ابررایانه‌ی فوجیتسو می‌تواند باعث تسریع فرایند تولید محصولات کانن به‌شکلی درخورتوجه شود یا نه، سؤالی است که با گذر زمان جوابش را خواهیم فهمید.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات