سونی a7C در دنیای واقعی و چند رندر جدید دیده شد

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سونی a7C دوربین فول فریم جدیدی است که به‌تازگی در دنیای واقعی و چند رندرِ به‌ظاهر رسمی مشاهده شده است. سونی قصد دارد a7C را سه‌شنبه‌ی همین هفته معرفی کند.
تبلیغات

هجدهم شهریور، سونی با انتشار تیزری اعلام کرد که قصد دارد ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) «مفهومی جدیدی» در دنیای عکاسی معرفی کند. این مراسم آنلاین سه‌شنبه‌ی این هفته برگزار می‌شود و طبق ادعای افشاگران، قرار است محفلی برای رونمایی دوربین سونی a7C باشد. طبق نوشته‌ی برخی رسانه‌ها، سونی در این مراسم مجموعه‌ی جدیدی از لنزها را نیز با حرف V در نامشان رونمایی می‌کند. 

در فاصله‌ی اندک باقی‌مانده تا آغاز مراسم سونی، تصویر این دوربین در دنیای واقعی دیده شده است. این تصویر به ما امکان می‌دهد نگاهی دقیق‌تر به دوربین جدید سونی بیندازیم. تصاویر فاش‌شده تمامی شایعه‌هایی را تأیید می‌کنند که تاکنون درباره‌ی دوربین سونی a7C شنیده‌ایم. شایعه‌ها می‌گفتند با دوربین فول‌فریم کامپکتی طرف هستیم که منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) آن به گوشه‌ی بدنه منتقل شده و کیت لنز جدیدی دارد. 

شب گذشته، نخستین تصویر فاش‌شده‌ی منتسب به دوربین سونی a7C در وب‌سایت سونی آلفارومرز فاش شد. در تصویر زیر، دوربینی را می‌بینیم که فردی در دست نگه داشته شده است. همچنین اگر دقت کنید، می‌بینید که روی لوگو دوربین با نوارچسب سیاه‌رنگ پوشانده شده است. 

دوربین سونی Sony a7C در دست در دنیای واقعی

ساعاتی پس از افشای تصویر بالا، تصاویر دیگری هم از دوربین جدید سونی در شبکه‌های اجتماعی مشاهده شد. این‌بار نوکیشیتا در توییتر دست‌ به‌ کار شد و رندرهای ظاهرا رسمی محصول را دردسترس مخاطبان قرار داد. رندرهایی که نوکیشیتا فاش کرد، تقریبا تمام شنیده‌ها درباره‌ی Sony a7C را تأیید می‌کنند. براساس ادعاهای نوکیشیتا، دوربین جدید سونی حسگر ۲۴ مگاپیکسلی دارد و گسترده‌ی ایزو (ISO) آن برابر با ۱۰۰ تا ۵۱،۲۰۰ است.

نمای جلو دوربین سونی Sony a7C رندر غیررسمی

همچنین، گفته می‌شود دوربین جدید سونی از سیستم لرزش‌گیر در داخل بدنه (IBIS) و تصویربرداری متوالی با نرخ حداکثر ۱۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. سونی a7C صفحه‌نمایش LCD چرخان و کیت لنز ۶۰-۲۸ میلی‌متری f/4-5.6 خواهد داشت. 

طبق تصاویر فاش‌شده، انتظار داریم دوربین جدید سونی منظره‌یابی الکترونیکی داشته باشد که در بخش مرکزی بدنه قرار ندارد و به گوشه‌ی سمت چپ منتقل شده است. همین موضوع باعث می‌شود که a7C تا حدی همچون مدل فول فریم Sony a6600 به‌نظر برسد.

پنل جلویی دوربین سونی Sony a7C

زمان زیادی تا اعلام مشخصات فنی رسمی دوربین جدید سونی باقی نمانده است. درحال‌حاضر، تقریبا تمامی اطلاعات مربوط به دوربین a7C فاش شده‌اند؛ بااین‌حال، مشتاقیم ببینیم که سونی می‌خواهد چه جایگاهی برای دوربین جدید خود در بازار تعریف کند. a7C قرار است جانشینی برای Sony a7 III با طراحی متفاوت باشد؟ سونی با این دوربین جدید، کدام بخش از بازار را هدف قرار می‌دهد؟ به‌احتمال زیاد، سونی بخواهد با دوربین جدیدش، ولاگرها و یوتیوبرها را هدف قرار دهد. 

چند روز پیش، رسانه‌ی سونی آلفارومرز در گزارشی مدعی شد که دوربین سونی a7C از همان صفحه‌نمایش چرخان دوربین A7sIII بهره می‌برد. همچنین طبق گفته‌ی این رسانه، دو دوربین یادشده نوعی الگوریتم فوکوس خودکار دارند. گفته می‌شود که دوربین a7C می‌تواند ویدئوهای 4K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط کند. این دوربین سونی به باتری NP-FZ100، درگاه USB Type-C، میکروفون داخلی، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، وای‌فای و بلوتوث مجهز است.

پنل پشتی دوربین سونی Sony a7C

گفته می‌شود بدنه‌ی دوربین a7C سونی بیش از ۲،۱۰۰ دلار قیمت دارد. با این برچسب قیمتی، نمی‌توانیم a7C را در دسته‌ی دوربین‌های اقتصادی و میان‌رده جای دهیم؛ آن‌هم درحالی‌که می‌توان با پرداخت ۱،۰۰۰ دلار دوربین کانن EOS RP و با پرداخت ۱،۴۰۰ دلار دوربین نیکون Z5 را خرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات